opnieuw oplichterspraktijken...

Nog even iets op 2dehands.nl:

Aangeboden
PowerCore FireWire Rackmount Interface
The TC Electronic Powercore is a rackmountable firewire audio interface card and digital signal processor. In a nutshell the Powercore allows you to run high-quality, CPU intensive audio algorithms on your computer with using very little cpu from your computer. This will allow you to do more tracks or more effects without bogging down your digital audio workstation.

The Powercore gives you rackmount quality effects in your computer. It works with Emagic Logic, Steinberg Cubase SX, Nuendo, or Digital Performer. The powercore is designed using four Motorola DSP chips that have a 52-bit floating point accumulator so you can be assured that the quality of the audio is maintained throughout the powercore. This also helps with the interfacing between the computer and the Powercore. The motorola chips have a highly developed interface port that is design for direct communication between it and a computer. This ensures tight integration into the computer.

It comes with 9 signal processors: the TC Electronic Finalizer (Master X), also vintage compression and a voice channel strip, and TC Electronic high quality reverbs, chorus and delay. There's even vintage synth emulation.

There are a number of third party developers developing for the tc electronic powercord. Some these 3rd parties are: Waldorf, Sony, TC-Helicon, DSound, and others so rest assured that you won't be left in the cold.

The PCI-card and the FireWire version of PowerCore may be used in the same system!

Features:

4x Motorola 56K DSPs

1x Motorola 266MHz PowerPC processor with 8MB DRAM

3 FireWire channels

External power supply

9 virtual signal processors

Dit voor 600 euro.
Ene Enrico Bosi in Paijs. Ook een oplichter of niet?

Origineel geplaatst door Cisco
Welke betalings eenheid prefereer jij dan sens?;) Heb zelf nog nooit problemen gehad met Western Union?! Doe dat dan ook alleen met gasten die een hele goeie feedback hebben! Oftewel? Zijn gasten met een 100% feedback over gemiddeld 20 transacties dan wel altijd te vertrouwen? (Misschien leer ik hier nog wat van?!:D )

Peace...

:D

Ikzelf gebruik NOOIT Western Union.

Ik stuur gewoon een pak geld in een envelop en dan zie ik wel of er wat komt.

:dubbel: :dubbel: :okdan: :dubbel: :dubbel:

Ff serieus... feedback zegt een hele hoop. maar dan moet je soms ook een beetje tussen
de regels kunnen lezen, want zeikers heb je altijd en een negatieve feedback heb je te
pakken voordat je het weet.
Maar je moet niet alleen naar de feedback kijken. Let ook op het taalgebruik in de emails. Vaak
genoeg is iets met veel stijl- en taalfouten al een waarschuwing. Vergelijk de schrijfstijl trouwens
altijd even met die in de veilings-aanbieding. Je ziet zo of het door een ander geschreven is.
Let ook op andere, verdachte "kleinigheidjes", zoals verandering van eBay naam, adres (land!), e.d.
Ook een gebrek aan aanbiedingen in de meest recente periode, kunnen er op duiden dat de
oorspronkelijke eBayer hier niets mee te maken heeft.
Als het objekt opeens voor een flink lagere prijs wordt aangeboden, moeten er al sowieso overal
alarm bellen gaan rinkelen bij je.
Extra voordeeltjes zoals gratis verzending en verzekering, terwijl in de veiling toch duidelijk
verzendkosten vermeld staan? Of extra toebehoren die niet eens in de veiling vermeld waren?
Dan zou je toch al duidelijk een sirene moeten horen.

Kan natuurlijk best zijn dat je geen zin of geduld hebt om daar allemaal op te letten, maar als je
dat een tijdje doet, krijg je al snel een soort zesde zintuig om dat soort dingen te herkennen.
De kunst is vooral om te leren naar je eigen verstand te luisteren en je niet te laten verblinden
door je eigen hebzucht. Want dat is in 99% van de gevallen de grootste boosdoener.

Helemaal voorkomen kun je dit soort ellende nooit. Niet zolang er slimme oplichters zijn. Maar
ook in een gewone winkel kun je flink belazerd worden. Daar kunnen enigen hier waarschijlijk
ook aardig over meepraten. ;)

ben nu in 1 week twee maal benaderd door iemand uit romania met het western union verhaal. Heb een jv1080 te koop staan en de eerste email was...I have such a korg (!!) unit

tweede was een powerbook die voor een spotprijs te koop stond.

Ben dus even uitgebreid met ze gaan mailen totdat ze wat ongeduldig werden en toen mailtje gestuurd...

Cool...I've sent your emailadress to every spamlist I know..Greets me!

Een andere favoriete truc van internetoplichters is het aanbod om de dure hardware op te sturen wanneer ze een voorschot op het totaalbedrag opgestuurd te krijgen. Wanneer de koper het apparaat in kwestie binnenkrijgt moet die dan het resterende deel overmaken. Dat aanbod wordt gebruikt om twijfelende kopers die het toch een risico vinden om zoveel geld in een keer aan een onbekende op te sturen over de streep te trekken. Ook in dit geval is er helemaal geen hardware in de verkoop geweest, wordt het opgesuurde voorschot dankbaar door de nepper geincasseerd en hoort degene die het geld opgestuurd heeft er nooit meer iets van.

Western Union-transacties zou ik zefl in ieder geval niet vertrouwen, omdat het zo goed als anoniem is. Dan kun je beter het geld overmaken op een bankrekening. Mocht er iets misgaan, heb je in ieder geval de bankrekeninginformatie waarmee de politie iets kan beginnen.

Wat ikzelf ook niet zou vertrouwen zijn vreemde ebay-constructies waarbij de verkoper woont in land x maar het geld moet opgestuurd worden naar land y, of waar meerdere emailadressen en namen opeens voorbij komen. (Aan de andere kant, ik heb ooit iets gekocht op Ebay.de waarbij de verkoper ook twee namen leek te hebben. De tranactie verliep perfect en ik heb ook een stevig verpakt, perfect werkend apparaat binnengekregen.)

Was trouwens laats op een programma op TV - Opgelicht heet dat. Op marktplaats wordt je ook genept met marco borsato concert kaarten. Zoals al eerder opgemerkt. Ga gewoon langs. Bel van te voren en spreek niet 1.000 km van je woonplaats af.

Er zitten te veel hoerige typjes op MP en 2eH.

Een EMS Synthi in Italie waar je in ponden op bieden kan,

Ik las op dit forum een truuk over navraag doen naar dingen die niet bestaan, of er niet op zitten, hier de ebay link :

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=20080&item=3776295872&rd=1&ssPageName=WDVW

This is a Synthi AKS modular synthesizer by Electronic Music Studios London.

I purchased this at a Chicago estate sale and the previous owner said that it has not been used in years. It works very fine but I don’t need it any more so I have decided to sell it. I am located in Italy and I can make the shipping all over the world via UPS.

Ik vroeg hem of de osc-trap nog goed was en of er krasjes op zaten en of ik iemand langs kon sturen om hem op te halen :

Hi,

the osc-trap is fully working , no scraches!!! If you can send somebody here would be perfect. We can have a fast and safe deal.

Let me know

sure :W

Heb de laatste weken een paar keer een MPC zien passeren voor peanuts...

Iedere keer was het iemand die zijn e-bay account dezelfde dag als de veiling had aangemaakt.
Hed hij geen enkele vorm van feedback en als je hem vraagt of hij via een escrow service wil werken dan antwoordt hij steevast met dat hij alleen via Western Union wil werken en dat
we rechtstreeks een deal kunnen sluiten voordat de veiling afgesloten is.

Ik heb hem iig gemeld aan ebay en heb gereplied dat hij maar beter werk kon zoeken.

Lost waarschijnlijk helemaal niets op...

Ik heb trouwens melding gemaakt van fraude bij ebay.. 15 biedingen already.. OMG..

Origineel geplaatst door Alterex
Was trouwens laats op een programma op TV - Opgelicht heet dat. Op marktplaats wordt je ook genept met marco borsato concert kaarten

Met Marco Borsato kaarten ben je toch sowieso genept? 8o)

Internetoplichting.nl

hier proberen ze een database op te zetten van fervente oplichters die via marktplaats of ebay te werk gaan.

In het forum zijn erg droevige verhalen te lezen, maar ja, als je "zomaar" 700 euri gaat overmaken naar iemand die je totaal niet kent spoor je natuurlijk ook niet helemaal.

[edit] oeps, stond er al..... [/edit]

Origineel geplaatst door The Q
Dat was toch niet de bedoeling, we "moeten" toch zoveel mogelijk in centrale topics posten?
Meer een dubbele topic IMHO...

Dat klopt, het is handig om zoveel mogelijk één topic te gebruiken.
Vandaar dat genoemde link alleen verwijst naar een enkele gesloten sticky die verwijst naar de internetoplichting url.
Op die manier is deze site ook voor wat minder reguliere bezoekers sneller te vinden.
En als je een oplichter òòk aanmeldt op die site heeft iedereen er wat aan. :eureka:

Origineel geplaatst door Downside Studio
tweede was een powerbook die voor een spotprijs te koop stond.

Hier een link naar een site die links heeft naar een hele leuke PDF file.

Het is het verhaal van een dude uit de VS die zijn G4 Powerbook(Laptop) wilde verkopen en via E-bay in contact kwam met een Potentiele koper.

Deze bleek achteraf een bedrieger en de verkoper, Jeff, had het snel door en besloot de bedrieger in de maling te nemen, onder andere met hulp van zijn Internet vrienden, zowel in London als de VS,\.

http://www.albinoblacksheep.com/text/powerbook.php ( als de eerste link niet werkt dan werkt deze wel! http://sergioco.home.comcast.net/thepowerbook.pdf )

De link hieronder bevat weer een pagina met de links naar films foto's en andere zaken waar in de pdf file naar verwezen wordt.
http://easynetworknyc.com/powerbook/

LOL! das inmiddels het meest populaire pdf-je op het net verwacht ik :halleluja

Fantastisch!

Back