Siel Cruise (Appel) of Roland MT32 (Peer)

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Mischien hebben jullie m'n aanbod gezien om m'n Suzuki SX-500 te ruilen voor een GM-MIDI-bak. Natuurlijk niet sensationeel, dus wat dat betreft wil ik er niet teveel drukte om maken.
Maar nu heb ik ruwweg twee aanbiedingen gekregen. Ruilen voor een Siel Cruise (Dus geen MIDI, geen veel geluidenbak, , geen ding om m'n sequencer aan te hangen, maar...wél speelplezier, real-time tweaken). En de ander; een Roland MT32 (dus wel MIDI, wel veel geluiden (kwaliteit kun je over van gedachten veranderen), maar natuurlijk bepaald niet zo'n pret-apparaat als Cruise).
Nu is mijn vraag; waar doe ik slim aan. Het was dus eigenlijk de bedoeling om een apparaat te scoren om aan m'n MC-500 te hangen (dat zal met die Siel moeilijk gaan), maar ik heb ook al een sampler S-2000 om daar evt. aan te hangen (nog niet veel geluiden overigens). Dus misschien schiet ik met die MT32 niet zoveel op , en zou ik zelfs inleveren ten opzichte van de sampler.

Wat betreft die Siel; zit ik te wachten op nog zo'n groot keyboard zonder respons (dus eigenlijk een bak deurbellen) en de looks van een vliegdekschip? Eigenlijk niet. Vind ik het leuk? NNNNJaaaa.

HELP!

Suzuki SX-500 is een soort Siel EX-80 is een soort Korg EX-800, right?

Voor 'n MT-32 zou ik niet zo snel gaan. Niet GM en je schiet er weinig mee op qua klanken IMHO.
De eerste de beste softsynth (virtual sound canvas o.i.d.) klinkt al beter.

Siel Cruise ziet er leuk uit maar schijnt qua geluiden een beetje tegen te vallen.
Heeft een poly string sectie en een DCO mono synthje lees ik.
Persoonlijk zou ik de Suzuki maar houden. Ziet er grappig uit toch? En brengt zoals je ziet maar weinig op...

Kijk trouwens eens op DSF-lid Sander's SIEL pagina!

Als je er echt van af wil probeer 'm dan te verpatsen voor, zeg, 25-50 Euro.
Met je voorgenomen ruilactie moet je het maar treffen. Is i.i.g. lastiger dan eerst verkopen en dan rustig op zoek gaan naar iets beters. Ik zou even zoeken tot je een Boss DS-330 / Roland SC-55 sound canvas tegenkomt voor weinig (50 Euro moet lukken).

Geluiden voor de S-2000 moet makkelijk gaan toch?
Gewoon even naar Hollow Sun en je blaast een beetje MT-32 right out of the water!

Ik weet niet wat je voor de Cruise moet dokken, maar das wel een hele relaxe bak. Ik zou niet hoeven twijfelen.
Het is een prachtig apparaat (als je er van houdt). Enorm groot. Veel lichtjes. Met het mono gedeelte kan je dikke bassen maken en met het poly gedeelte erg mooie strings enzo. Keyboard kan je ook spliten zodat je mono en poly gedeelte tegelijk kan bespelen. De editing mogelijk heden zijn beperkt. Sommig opties werken voor het ene geluid wel en voor de andere weer niet. Het is een totaal performance gericht apparaat.

Joh, serieus !

Joh, serieus !

Je meent het, Falafelbiels?

Het punt is, Niels, dat ik wat huiverig ben voor weer een keyboard erbij waar ik met m'n (MIDI)-sequencer niet veel mee kan.
Trouwens, je zou me wat meer vertellen over die Casio: wat is de type-aanduiding, dan kan ik 'ns wat op het net kijken.

Joh, ik zou het niet weten, hij ligt bij een vriendin van me. Maar ik heb destijds ook gezocht op het internet en er valt werkelijk NIKS over te vinden. Misschien dat je aan die MT32 nog meer hebt dan aan die Casio, hoewel hij wel een half jaar geleden voor het eerst (in 15 jaar of zo) uit de doos is gekomen. Ik heb begrepen dat de MT32 wel eens niet meer zo schoon wil klinken (ruis). Die Casio is zeker handig als je heeeeeeeeeeeeeel erg klein behuisd bent...

Overigens denk ik dat je met de combinatie van die Suzuki en je S2000 (en een midi knoppenbak) een heel eind verder komt dan met de combinatie S2000/ Siel of MT32. Je maakt geluiden met de Suzuki en sampelt die in de S2000 en gaan!
Als ik jou was zou ik iets meer geld steken in een echt programmeerbare synth (al dan niet met midi). En Hanz heeft gelijk dat je genoeg samples moet kunnen vinden voor die S2000 (ik geloof dat je internet hebt?) Ik wil die Suzuki overigens nog steeds wel hebben maar ik moest het toch even zeggen. De Suzuki wil ik ook best kopen voor het door Hanz genoemde bedrag (want hij wist van het kapotte display af neem ik aan). Die Hanz weet toch veel!
Anyway ik heb je terug gePB'd. :mega:

Laatst gewijzigd:
Nee ik weet niet zoveel... ik lul maar wat! :mega:
Of ik ben gewoon helderziend! :engel:

Dus: kapotte displee?

Back