* The Ad Visser Thread part II *

astronaut

Ouwe rot
Er stond al 1400 op de bezoekersteller.

"Er waren vele plaatjes.
Er waren vele samples.
En waren vele weetjes.

Maar iets teveel praatjes."

Vanuit de Basement van Astro gaat nu van Start

* THE AD VISSER THREAD PART II *

Kritisch mag best maar houdt het wel relaxed.

Attachments

• adje met penny.jpg
    adje met penny.jpg
    23,5 KB · Bekeken: 363
does samenvatting maken voor degene die het gemist hebben :okdan:

Een kopie maken is onmogelijk maar.

Een kopie maken is onmogelijk maar.

Hoi,

Een kopie maken van de vorige Ad Visser Thread is onmogelijk. Een samenvatting maken is wel mogelijk en dit gaat ook gebeuren. Nu even niet in de gelegenheid. Maar morgen wel.

Vraag ook de hulp van de mensen die de moeite hebben gedaan de vorige thread op te vrolijken met plaatjes e.d.

Morgen meer.

en voor nu;

www.advisser.nl

Kep ooit eens een "Brainsession" met Ad Visser mogen meemaken....( was op een Megafestatie waar ik toen draaide ).....de muziek was aardig ( beetje ambient-stijl ) maar als Adje begon te praten werd het me iets te zweverig allemaal....wel grappig om de beste man in levende lijve te zien en te horen...al hadden de meeste kids aldaar nog nooit van Ad Visser gehoord.....

'k Vind de instrumentale brainsessions wel gaaf. Met tekst van onze Ad minder, dan word ik teveel afgeleid!
Lekker chilly!

interview met AD VISSER

interview met AD VISSER

Ad Visser is de brainsession goeroe van dit moment, zijn sessions duren 10 minuten en zijn vooral gebaseerd op geluidsgolven. Dat hebben we geweten, we zaten vlak naast een van de meters hoge boxen. Het geluidsniveau is zo hoog dat het niet vreemd
is dat je na afloop met een raar gevoel weg loopt. Hoofdpijn noemen ze dat, maar dan zo erg dat je het niet meer voelt. Tijdens zijn sessions gebruikt hij het woord filter voor iets wat je niet bewust beleeft, de hoofdpijn wordt dus gefilterd. De rest van de sesions berust op een zooitje new age gewauwel waar zelfs de dolfijnen van kromtrekken.

REPORTER: Hoe lang bent u al met dit werk bezig?

AD VISSER: Al zeven jaar, sinds dat ik het ontdekte.

REPORTER: Hoe heeft u het ontdekt?

AD VISSER: Omdat ik voor mijn werk bezig was met de essentie van geluid, door natuurkundige formules te gebruiken ontdekte ik een soort geluid waar mensen helemaal lijp van werden. Je ziet dat de hersenactiviteit van mensen tijdens de alfastaat ook terugvalt naar een frequentie van 7-12 Hz

REPORTER: Wordt het geluid dat we hier horen ook gemoduleerd met die frequentie?

AD VISSER: Geluid onder de 20 Hz kan je niet horen.

REPORTER: Maar wel afspelen! Onderzoek heeft aangetoond dat zulke frequenties wel degelijk hun uitwerking hebben, alleen niet op de oren.

AD VISSER: (Fronst niet geheel op zijn gemak zijn wenkbrauwen) Nee we moduleren het geluid niet met die frequenties. De frequentie van de hersengolven is niet per definitie gelijk aan de geluidsgolven.

REPORTER: Hoeveel mensen komen hier per dag?

AD VISSER: We hebben er tot nu toe ongeveer 12000 gehad.

REPORTER: De kleuren die overal op de plafonds worden geprojecteerd, is dat echt nodig?

AD VISSER: Niet echt, maar het is wel bevorderlijk.

REPORTER: (jaja) Al die wetenschappelijke termen die u er bij haalt, zijn die uit de reguliere wetenschap, of uit andere kringen?

AD VISSER: Dit is werk uit de reguliere wetenschap.

RED. (Enige medewerkers van onze redactie hebben ook een aantal onderzoeken gevolgd, maar het woord Alfa-staat is daarbij noooit gevallen)

REPORTER: De teksten die u laat horen, zijn dat speciale teksten of gaat het gewoon om de utopische beeldspraak?

AD VISSER: Een beetje van beide, er is wel over nagedacht, maar het belangrijkste is de beeldspraak.

REPORTER: Bijvoorbeeld de gouden pyramide, ik vond het toen wel een beetje goedkoop worden.

AD VISSER: Misschien wel, maar dat is maar één woord in een lap tekst van 10 minuten.

REPORTER: Ik zie dat er nog andere mensen zijn die u willen spreken. Dank u voor het interview.

Ad Visser - Zapp Culture Buddha ALBUM REVIEW

Ad Visser - Zapp Culture Buddha ALBUM REVIEW

Ad Visser - Zapp Culture Buddha

Als tv-presentator, presenteerde hij meer dan 1000 shows. Als DJ op de radio bedacht hij naast vele andere programma's, de Superclean Dream Machine, een formule die meer dan tien jaar succesvol was. Hij heeft een science fiction roman geschreven die prompt een bestseller werd en voor zijn eerste album gebruikte hij synthesizers and computers. Hij heeft inmiddels meerdere CD's op zijn naam staan en zijn muziek bereikte niet alleen de Nederlandse hitlijsten, maar scoorde ook goed elders in Europa. Bovendien heeft hij nieuwe muziekinstrumenten uitgevonden. Aan een van zijn meer recentere projecten, "Brainsessions" werd onlangs een platinum CD toegekend. Dit was een zeer innovatief nieuw project dat direct van invloed was op je staat van bewustzijn door de toestand van de hersenen te beïnvloeden. Ik zocht hem op voor een interview over zijn nieuwe CD (al de tweede dit jaar!). De titel is "Zap Culture Buddha" en het is natuurlijk een multimedia project. Zap Culture Buddha is een CD: de muziek is gewoon zoals die is. Het is een muziek-CD die je net zo gebruikt als andere CD's. Je luistert er gewoon naar en doet er hetzelfde als bij elke andere CD. Zap Culture Buddha is een theorie, een filosofie. We leven immers in een ZAPCULTUUR. Het levensritme in de hedendaagse samenleving is intens. Alles gaat snel, het tempo is hoog. Tijdsdruk is een dagelijks gegeven. Ontwikkelingen op het gebied van media en communicatie volgen elkaar in snel tempo op en afstanden verdwijnen. Door deze technologie worden culturen van over de hele wereld met elkaar geconfronteerd. Het centrale zenuwstelsel van de mens van deze tijd wordt nu meer dan ooit belaagd door indrukken, boodschappen, lawaai, schoonheid, files, kennis, meer media, emoties, steeds meer informatie, druk, frustratie, entertainment. En dit alles in een steeds hoger tempo in een stroom die de hele wereld beslaat. In deze nieuwe chaos heeft het individu behoefte aan stabiliteit en een manier om zich hierin voort te bewegen. Zap Culture Buddha is een systeem om hiermee om te gaan. Zap Culture Buddha is een systeem van uitgebreidere logica. Zal snel in een soort van spelvorm worden uitgebracht, maar dan als een serieus spel en misschien wel op het Internet. Het is een spel dat je kunt gebruiken om je leven en de kwaliteit van je leven direct te veranderen door op een onvoorziene manier onvoorziene kansen te creëren. "Head Over Heels" is een curieuze mengeling van opera en pop.Het is een aria - een duet - dat wordt gezongen door een beroemde operazangeres, Elena, en waaraan ik een soort van rap toevoeg. Het is een stuk van een opera die heb geschreven: "Magnetronna". Misschien is dit wel een goed moment om dit aan de wereld bekend te maken. Op het eerste gezicht is het misschien vreemd om dit stuk als extra track op de Zap Culture Buddha CD te zetten - maar dit is nu precies wat het uitgebreidere logische systeem van Zap Culture Buddha over gaat. Waar kwam het idee voor Zap Culture Buddha vandaan? Het lijkt wel of alles met elkaar wordt vermengd. Van oude ritmes van Amerikaanse indianenstammen tot dance/disco en voorgeprogrammeerde synthesizermuziek tot zware Oosterse invloeden. Door de hoge snelheid van het dagelijks leven en het gevoel van wanorde dat dit met zich meebrengt, ontstaat er een diepere golf van chaos. En mensen zijn bang voor chaos, dus proberen ze dit te bevechten met behulp van menselijke logica. Maar de menselijke logica is niet voldoende - deze belicht slechts een kant van het probleem. De menselijke logica is de lineaire logica van de linkerzijde van de hersenen. De andere kant is de caleidoscopische logica van de rechterhersenhelft. Deze kant wordt onderdrukt door ons algemene systeem van opvoeding en onderwijs. Caleidoscopische, associatieve logica kan echter chaos erg goed hanteren. Maar omdat we hier nauwelijks echt gebruik van maken, raken mensen in paniek door chaos. Kijk maar eens naar het gebruik van symbolen in videoclips: de betekenis van de inhoud gaat verloren door onze Zapcultuur. Er is geen tijd of zelfs maar de intentie om zaken uit te willen leggen en de wens om de betekenis te achterhalen is ook afwezig. Het is enkel: "Okay, laten we er lekker op gaan dansen." Wanneer je een pessimist bent, ben je van mening dat dit geen goede situatie is omdat we de diepere betekenis van de dingen verliezen - en dat klopt ook. Maar wanneer we het van een positieve kant bekijken, denk ik dat dit niet het geval is. Dit zal tot een hogere ordening leiden: een nieuwe betekenis. Onze situatie wordt nu gekenmerkt door beweging - er is nooit een moment van stilte. Doordat het tempo van ons leven tegenwoordig snel toeneemt, creëren we meer chaos. We moeten die chaos accepteren. Hoe meer je je er tegen verzet, hoe meer chaos er ontstaat. Neem informatie bijvoorbeeld, er is werkelijk steeds meer informatie. We zijn nu zover dat er informatie nodig is om de informatie te kunnen begrijpen. En wat is het resultaat: chaos. Zap Culture Buddha - de Kunst van Chaos - is een systeem dat het logische denken uitbreidt naar een caleidoscopische manier van denken, want logisch denken is een systeem dat alleen maar functioneert binnen een geordende wereld. Door een Zap Culture Buddha systeem te creëren, kun je het gebruiken als een serieus spel. Je kunt er nieuwe kansen door creëren - 'instant' kansen om de kwaliteit van je leven direct te verbeteren. Ik vind de brug tussen strakke ordening en chaos erg interessant. In dat 'land met twee grenzen' kun je uit de vloedgolf van chaos nieuwe mogelijkheden en nieuwe kansen creëren: het zogenaamde toeval (hoewel het eigenlijk niet bestaat) dat ons in het dagelijks leven van dienst kan zijn. Zap Culture Buddha heeft dan ook helemaal niets te maken met de Boeddha. Ik gebruik dat woord op een manier zoals onze samenleving symbolen gebruikt. In dit geval is Buddha een symbool voor verlichting die inhoudt dat de chaos wordt geïntegreerd in een hogere vorm van ordening. Het is ook al bewezen door een Russische winnaar van de Nobelprijs op het gebied van de thermodynamica dat chaos tot een hogere vorm van ordening leid. Deze nieuwe structuur komt voort uit de chaos zelf. De sleutel tot dit proces is integratie en transformatie. En de muziek op Zap Culture Buddha is een reis over de wereld in 70 minuten (de lengte van de CD). In deze vorm worden talen, muziekvormen, geluiden en ritmes geïntegreerd. Het is cultuur die implodeert en zo een geconcentreerde vorm ervan wordt. De lawine van communicatieve en culturele signalen wordt in een nieuwe vorm geïntegreerd en krijgt nieuwe betekenis. Welke rol spelen woorden en taal? Muziek is taal met een emotionele betekenis. Taal is muziek met een logische betekenis. Er staan veel talen op de CD en taal is op zichzelf een vorm van muziek maken. Ik heb ook twee stukken in het Latijn geschreven - een taal die een belangrijke invloed heeft op onze cultuur. Maar er staat ook Ghanees op en vele andere talen. Je gebruikt stemmen als geluiden, als 'sounds', maar ook treinen, vliegtuigen, snelle auto's, donderslagen en regen, vreemde klopgeluiden... Uit deze geluiden creëert je brein betekenis. Wanneer je taal, en geen muziek, hoort, ben je voorgeprogrammeerd om te denken: 'betekenis'. Daarom gebruik ik af en toe een niet-bestaande taal. Dus, als ik je goed begrijp - geloof je dat integratie en transformatie de basis zijn voor het creëren van een nieuwe ordening uit de chaos. En je geeft dit aan op je nieuwe CD door interessante muziekvormen te creëren uit de communicatiechaos die ons voortdurend omringt. Muziek die een vorm presenteert uit de vele vormen en signalen van culturele invloeden.

Tracklist:

1 . Head over Heels - Radio Version - 3.30
2 . Zap Culture Buddha 1 - 5.44
3 . Zap Culture Buddha 2 - 4.04
4 . Zap Culture Buddha 3 - 3.40
5 . Zap Culture Buddha 4 - 7.05
6 . Zap Culture Buddha 5 - 12.30
7 . Zap Culture Buddha 6 - 4.20
8 . Zap Culture Buddha 7 - 4.40
9 . Zap Culture Buddha 8 - 5.34
10 . Zap Culture Buddha 9 - 4.20
11 . Zap Culture Buddha 10 - 5.18
12 . Head over Heels - Album version - 4.55

Attachments

• visser_buddha.jpg
    visser_buddha.jpg
    7,2 KB · Bekeken: 102
AD VISSER DE SYNTHESIZER PRINS OP HET WITTE PAARD !!!!!!!!

Attachments

• visserte paard.gif
    visserte paard.gif
    31,8 KB · Bekeken: 130
AD VISSER op de MEGAVESTATIE

AD VISSER op de MEGAVESTATIE

Jullie hebben het vast wel gehoord, Ad Visser op de Megafestatie! Vroeger was hij een van de bekendste Tv DJ's. Maar tegenwoordig is hij bezig met een of ander vaag brainsessie gedoe. Hij demonstreerde dit op de MegaFestatie. En wij als Razende Reporters waren erbij.
We hadden om twaalf uur afgesproken, omdat wij niet in de rij wilden staan als VIP zijnde. Dus op 10 voor 12 liepen wij rustig naar hal 10, de hal waar wijzelf ook staan. Eerst een lange trap op en daarna nog een hele wandeling door de Jaarbeurs. En dan ben je in de zaal waar Alles gaat gebeuren. Het lijkt op het eerste gezicht een Vette Hoerentent, omdat heel de zaal, met een goor roze/rood licht bedekt is. Maarja... We worden verzocht te gaan liggen op de grond em ons zo goed mogenlijk te ontspannen. Eerst krijgen we een heel vaag verhaal over de linker en rechter hersenhelft, waar volgens mij niemand naar luisterde. En dan na 20 minuten gezeik van Adje, het echte werk. Allemaal leipe geluiden worden op ons afgevuurd, waarna we ons, volgens Ad Visser, in een alfa status begeven. Ja..... Leuk, maar het kan aan mij gelegen hebben, maar het enige wat ik voelde was m'n lach, die ik amper in kon houden. Door heel de kamer werden ook lichten gestuurd die telkens van kleur veranderden. Door de lichten en muziek (nouja... muziek, vage geluiden) brabbelde ons aller Adje wat. Een klein citaat: "Voel je heel zwaar, je bent zwaar, maar toch vlieg je door de wolken, en land je op een klein eilandje". Na deze eerste woorden deed ik mijn ogen al weer open, terwijl ik mij echt had voorgenomen vol mee te doen. Maarja, hier kon ik gewoon niet aan meedoen. Ik heb de rest van de tijd gewoon een beetje naar de rest van de mensen gekeken die het wel lukte om serieus mee te doen. Toch een prestatie al zeg ik het zelf. Maarja... ik denk dat het aan de persoon ligt, sommige voelen zich er heel lekker bij, en sommige zoals ik, vinden het maar een raar gebeuren. Direct na de show stonden er twee grote schermen met de volgende tekst: "Ad Visser Brainsessie CD fl.30,- per stuk. Ja... wat moeten we hier van denken, wil hij ons echt helpen of is het een groot commercieel gedoe? Ik moet nog wel vertellen dat een mede-reporter toen onze brains gesessiet waren een beetje raar de trap terug afliep, en bijna onderuit ging, maar dit zal toeval geweest zijn......

plaatjes van de Megavestatie

plaatjes van de Megavestatie

vet spacen !

Attachments

• adje1.jpg
    adje1.jpg
    10,6 KB · Bekeken: 107
Re: AD VISSER op de MEGAVESTATIE

Re: AD VISSER op de MEGAVESTATIE

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
Direct na de show stonden er twee grote schermen met de volgende tekst: "Ad Visser Brainsessie CD fl.30,- per stuk. Ja... wat moeten we hier van denken, wil hij ons echt helpen of is het een groot commercieel gedoe? Ik moet nog wel vertellen dat een mede-reporter toen onze brains gesessiet waren een beetje raar de trap terug afliep, en bijna onderuit ging, maar dit zal toeval geweest zijn......

Attachments

• adje5.jpg
    adje5.jpg
    6 KB · Bekeken: 125
Zo ik heb weer wat geplaatst over AD :okdan: , discussie mag over de persoon, zeker deze laatste onderwerpjes zoals het interview zullen wel weer discussie opwekken. Maar houd het netjes want deze Thread moet wel open blijven.

Back