[house / tech] Forcesupreme - Ladybug

forcesupreme

links hangend lid
Ik heb deze track best snel gemaakt, het is ook niet echt ingewikkeld, wat simpele filter effecten e.d. maar verder geen ingewikkelde truukjes ofzo. Het is gewoon een recht toe recht aan, dancefloor track, puur gemaakt om op te dansen :D. Wellicht ga ik een wat meer spannendere versie maken, wanneer deze in een beetje in de smaak valt. Dus deze is eerder een dj tool; een lekker gefilterd disco loopje op stevige, uplifting beats.

klik hierrr!

Het is gemaakt met Renoise, er zitten een aantal compressors over van Sonitus, en nog een Quadcompressor van Akai. daarnaast natuurlijk de gebruikelijke effecten.

intro + outro is er af...

kijk eens aan !

zoals een vriendin altijd zegt :

piemel house :D

Ik herken trouwens al een sample
dat hoge arp soundje op de achtergrond heb ik hier wel ergens liggen ..

Die basslijn heb je die ook gesampled ?
Shuffle in het hoog is ook erg oke !!!

al met al : lekker !

Ik vind m ook wel lekker klinken, blij dat er nog meer mensen zijn die nog es graag filteren 8)
Persoonlijk zou ik het tempo wat omlaag schroeven, maar wie ben ik.....

....een ouwe zak....

Anders.. wel grappig.

helemaal mijn stijl en dus ook helemaal te gek!!!!! kon het niet laten heb er een reviewtje van geschreven op wire.fm...:D

Ik vind hem een beetje overgecompressed klinken,, niet echt lekker zeg maar. Meestal kwestie van de kwaliteit van de compressor,, maar ook van de skills.

De beat past niet echt lekker bij de loop (Don Ray- Standing in the Rain),,, klinkt een beetje geforceerd.

Ik hoor duidelijk aan dit nummer dat je eigenlijk iemand bent die liever pompende tech-house maakt, en zin had om iets met disco te doen,, want de feel voor deze stijl heb je nog niet echt te pakken.

Origineel geplaatst door MadR

Die basslijn heb je die ook gesampled ?

Ja zit gewoon in de rest van de loop.,, origineel is van Don Ray- Standing in the Rain..

Staat op een van die Disco Spectrum compilaties.

klinkt, behalve dan die compressor -> die ride wordt helemaal opgezogen lijkt het ;), rete goed

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ja zit gewoon in de rest van de loop.,, origineel is van Don Ray- Standing in the Rain..

Staat op een van die Disco Spectrum compilaties.

Goh handig, zo'n persoonlijke vraag-beantwoorder....

Ik vind hem een beetje overgecompressed klinken,, niet echt lekker zeg maar. Meestal kwestie van de kwaliteit van de compressor,, maar ook van de skills.

De beat past niet echt lekker bij de loop (Don Ray- Standing in the Rain),,, klinkt een beetje geforceerd.

Ik hoor duidelijk aan dit nummer dat je eigenlijk iemand bent die liever pompende tech-house maakt, en zin had om iets met disco te doen,, want de feel voor deze stijl heb je nog niet echt te pakken.

Ik wou zowiezo geen disco plaat maken, wel een house/techno plaatje met een disco loop. En die (techno) Feel heb ik volgens mij al wel een beetje te pakken ;). Mischien wat overcompressed, daar valt over te discusseren, luister anders eens wat producties van Joey Beltram of Marco Carola (Avalanche bijv.) die doet t op een soortgelijke manier, en zoiets wou ik ook doen.

Dus geen Discoplaatje!!! Eerder een pompende techno plaat met een discoloop :D.

Laatst gewijzigd:
Ik vind de beat niet bij de loop passen kwa groove,,, dat heeft te maken met de invulling van de hihats en de groove van de loop. De loop heeft namelijk zo'n pompende sex feel, en die beat is meer stampend met zelfs een hihat op de 16e ergens,, het geheel klinkt daardoor nogal geforceerd. En ja,,,, de technofeel heb je te pakken,, maar de disco funk feel,,, daar is nog wat meer voor nodig.

Joey Beltram is mij met de paplepel ingegoten, en hij weet toch beter die beats in te vullen, maarja hij maakt in 1990 al top platen (xtc wahwahawahhhhh)

Ik vind je track niet slech,,, dat niet,,, maar ik vind wel dat het er nog niet is waar het wezen moet.

idd sexy house....

maar sexhouse mag ook pompen... doen we namelijk tijdens de sex ook...:peukie:
in een funky set zou dit de climax kunnen zijn...

ik vind de track MAD!

qua compressie en hihat invulling vindt het goed. al ben ik nog een rookie en minder ver dan de meesten hier.
ik hoor wel wat een pumpin track is...

EN DAT IS DIT

een klein miereneukerig heidje.... die synth op de achtergrond (die lange hoge)
zou ik wel wat helder willen hebben, dat je hem bijna hoort ruisen....

Ik vind de beat niet bij de loop passen kwa groove,,, dat heeft te maken met de invulling van de hihats en de groove van de loop. De loop heeft namelijk zo'n pompende sex feel, en die beat is meer stampend met zelfs een hihat op de 16e ergens,, het geheel klinkt daardoor nogal geforceerd. En ja,,,, de technofeel heb je te pakken,, maar de disco funk feel,,, daar is nog wat meer voor nodig.

Joey Beltram is mij met de paplepel ingegoten, en hij weet toch beter die beats in te vullen, maarja hij maakt in 1990 al top platen (xtc wahwahawahhhhh)

Ik vind je track niet slech,,, dat niet,,, maar ik vind wel dat het er nog niet is waar het wezen moet.

Zit je "," toets vast ofzo? :D

Ben het wel met je eens, het is een beetje een warboel geworden van percussie, een beetje TE druk, en loopt niet zo lekker mee met die loop.

Ik denk dat ik er nog een versie bij maak, een wat rustigere funky versie. En deze zou dan leuk als b-kantje kunnen zijn.

thnks!

Back