Ben aan het cicuit benden. Heb een vraagje..

meestal blijft de originele werking ook betsaan

Ja dat vroeg ik me ook nog af. Al die gebende sk1's die te vinden zijn op internet. Werken die ook nog wel normaal?

Ha..

Ik heb een Casio MT68...
kun je die ook circuitbenden????????????????????????

Gewoon proberen...

Op sonicstate staat hij ook. In de reviews heeft iemand het wel over benden van het apparaat, maar niet of het ook echt lukte. Ziet er trouwens wel cool uit dat ding...:)

Origineel geplaatst door Jena_mu6

Ik heb zelf een Alesis HR16 gebend en dat ding klinkt echt te gek, 14 schakelaars en ontelbare geluidsverneukcombinaties, midi aanstuurbaar.

Hier staat ook precies een Alesis HR16 met 14 schakelaars... die feitelijk gemod is en niet gebend... hebben jullie informatie uitgewisseld ofzo?!

De geluiden zijn idd. fantastisch.... Deze is op weg naar Nederland :D, met gewoon normale midiwerking etc. alleen de geluiden zelf zijn gemod. Geniaal. Ik kon het niet laten.... zoiets vets dat het is. Wat een soundje!

Tja, bending is onverantwoord als je gaat experimenteren met classics enzo... eens. Maar zolang het met goedkoop spul is.... heb je de lol van je leven!

Wat je wel in analoge en hybride spullen vaak vind zijn potmeters in het bestaande circuit.... tip.....
(kan volgens mij nooit kwaad; een potmeter die al in het circuit zit tweaken)

Origineel geplaatst door jaxxon
Ja dat vroeg ik me ook nog af. Al die gebende sk1's die te vinden zijn op internet. Werken die ook nog wel normaal?

Als je het "goed doet" wel. Of ja wat heet "het goed doen"....

Ik gebruik doorgaans switches met 3 standen die in het midden geen verbinding maken... dan is er dus geen sprake van een short circuit en is de werking als normaal. Het ligt er maar aan wat je met je bends wil, daar is de bender vrij in... als je de normale werking aan je reet kan roesten kun je hem ook voor goed benden... zonder switchposities die niks verbinden.
B.v. ik bend persoonlijk alleen maar om glitches en rariteiten qua geluid te vinden, een extra pitchknop ofzo vinden wat heb ik daar aan, dat bestaat al, en daarvoor kun je beter een of andere vette analoge syth aanschaffen.
Maar b.v. dit soort gebrabbel dat krijg je gewoon niet gemakkelijk uit een bestaand systeem.
Alhoewel je met een of meer random volt generators en deze concussor module ook al een aardig eind moet komen. Maar dan heb je het niet meer over voor 10 euro open schroeven en de grootste lol hebben.... en dan heb je ook niet meer die toevallige hele woorden ertussen zitten, daarvoor zijn random volt generators te random... en dat is het verschil tussen een glitch op een apparaat en ware randomheid.

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
:dubbel:

Sorry, maar deze vond ik meesterlijk

Ja idd. zo heb ik ook wel een aantal keren bij de electronicaboer gestaan hoor met een mond vol tanden.

> "Uhm... Ik wilde graag 5 potmeters van 1Meg hebben, en 5 500k"
< "Linear of logaritmisch?"
> (Uhm.... uhm....)
< "Waar is het voor?"

En op dat punt zul je iets moeten gaan zeggen dat voelt als vloeken in de kerk. En dat is het ook!
Maar gelukkig heb ik nooit gevraagd voor "body contacts" bij de elec. boer....

En als ik naar de electronicaboer ga en ik vraag naar bodycontacts weet hij dan ook waar ik het over heb?

Tja als ik dit nu lees is het ook wel lachwekkend.

"Zeg electronicaboer ik wil aub een bodycontact!" om vervolgens onzedelijk te worden betast. 8)

Is ook meer een electronicahoer dan ;)

"Zeg electronicaboer ik wil aub een bodycontact!" om vervolgens onzedelijk te worden betast. 8)

:D

Owkee. Laatste vraagje.. Ik ben net pots en knobs gaan halen en der zitten 3 contactjes aan. dewelke moet ik gebruiken:confused: ? Ben dit natuurlijk vergeten te vragen aan de verkoper :stupid

Ik heb een in en een out nodig, toch? Of werkt dit niet zo.. (Ik heb op school nooit electronica of technologie gekregen, dat kennen ze niet op een kunsthumaniora..)

Thx again :okdan:

Origineel geplaatst door ikke
Owkee. Laatste vraagje.. Ik ben net pots en knobs gaan halen en der zitten 3 contactjes aan. dewelke moet ik gebruiken:confused: ? Ben dit natuurlijk vergeten te vragen aan de verkoper :stupid

Ik heb een in en een out nodig, toch? Of werkt dit niet zo.. (Ik heb op school nooit electronica of technologie gekregen, dat kennen ze niet op een kunsthumaniora..)

Thx again :okdan:

Bij potmeters moet je de middelste en 1 van de buitenste aansluiten.
(welke buitenste bepaald de draairichting, dus dat maakt voor de werking geen reet uit).

Drukknopjes verbinden of "ontbinden" bij indrukken.
Switches met 2 contactjes hebben een verbind en ontbind stand, (staat meestal op de zijkant "on" en "off" bij)
Switches met 3 contactjes verbinden de middelste met niks, of verbinden de middelste met 1 van de buitenste... waarbij de switch in tegegestelde richting gaat van dat contactje waarmee je op dat moment het middelste contactje verbind. En de middelste stand doet dan niks...

Tenminste da's zo uit het hoofd he; soldeer me er niet op vast!

Thx manne! Da werkt bangelijk. Juist de pitch geregeld met een pot !! SUPER. Ik zal fotos en sounds van de Casio en de Realistic Concertmate - 450 posten zodra het af is !!

8)

Origineel geplaatst door ikke
Thx manne! Da werkt bangelijk. Juist de pitch geregeld met een pot !! SUPER. Ik zal fotos en sounds van de Casio en de Realistic Concertmate - 450 posten zodra het af is !!

8)

:okdan:

Dat is ook wat in mij opkwam ja :D

Maar, die aanranding hebben we je dan alvast bespaard ;)

Dob heeft misschien een idee in wat voor regionen je met een pot moet beginnen.

Ik zou in ieder geval beginnen, met een redelijk zware, als hij te gevoelig is meet je de waardes die hij geeft in die range die je wilt gaan gebruiken, en daar haal je dan een nieuwe potmeter voor, of sloop ze uit oude versterkers, radios, ect.

trial and error

Hahaha ik ben ook getriggerd..

Ik heb nog een PSS570 van Yamaha, die ik in 87 kreeg van mijn pa en ma voor het slagen van de MAVO :) Het betreft een keyboard met synth achtige functie.

Gisteravond even opengeschroefd, en met en draadje wat zitten frutsen op wat pinnetjes. Ik greeg vage coole random geluidjes! Soms LFO achtige effecten ook.
Nu alleen nog bruikbare dingen eruit weten te persen?

Back