Artiestnaam, hoe kom je eraan?

Artiestnaam, hoe kom je eraan?

• Ja !!

Stemmen: 33 63,5%
  • Nee !!

Stemmen: 13 25,0%
  • Geen mening..

Stemmen: 6 11,5%

• Totaal aantal stemmers
    52
Origineel geplaatst door dione
Dione komt van Dionysos....de Griekse god van zuipen en feesten...:D

uhum.. mijn echte naam (dennis), komt van die griekse god. :D verder heet ik heet ik fatar op het forum, omdat dat mijn eerste nick was op forums. was namelijk mijn eerste master keyboardje wat ik samen had gekocht met een jp8080 een paar jaar geleden.
mijn artiesten naam is Ontarion, wat "sparkling water" betekend.8o)

ik vindt het zeker wel belangrijk, ik zit ook nog zeker niet op het niveau van dat het echt uitmaakt, toch weet ik bijna zeker dat ik deze naam in de toekomst zal blijven hanteren. Hoe ben ik op mijn naam gekomen? Heel veel denken denken brainstormen brainstormen brainstormen (schiet je geen ruk mee op), en alles op je hand opschrijven wat je te binnenschiet. Zo hoorde ik een naam op de radio in de auto, een bokser, Clemente Russo, vond het leuk klinken lekker harde italiaanse techno naam, dus ff op mijn hand geschreven.

Mike Rockmore, tis een grappig verhaal, ik zat een keer bij mijn kleine neefje nickelodeon te kijken, kenan & kel heet die show, Keenan Rockmore & Kel Kimble. ik dacht he rockmore wat een strakke achternaam! Rock - more... rock meer leuk joh! Ik wou mijn eigen naam er ook in verwerken dus Mike Rockmore. Laat mij achternaam ook met Ro beginnen en er is helemaal een link gelegd, zo moet je er een beetje toevallig tegen aanlopen i guess.... Constant gaan brainstormen leidt tot niets heb ik ervaren, bewijs? (Djak Nikkolson, Mike Mendez, Fulltime Rockers, Kid Diego dat soort rare taferelen onstaan er dan :))

Grtz Mike

Re: Artiestnaam, hoe kom je eraan?

Origineel geplaatst door sjeijk
Ik heb geen artiestnaam. Sjeijk is een samenvoeging van mijn voorletters sj en mijn achternaam van eijk. Ooit von ik het wel handig voor mijn email en tot nu toe gebruik ik al 6 jaar denk ik. Ik zou wel graag een leuke naam willen hebben maar ik vind mijzelf nog niet professioneel genoeg. Kzit intussen te denken aan XIP (gewoon verzonnen) en Handbag freaker. (kvond handbag wel een leuke metafoor voor portable)

Ik vind het wel leuk om te weten hoe jullie aan jullie namen komen en wat jullie van die laatste 2 namen vinden. Gr.

Kvin de namen persoonlijk wat minder, tis smaak natuurlijk he daar heeft het mee te maken maar het heeft imo niet echt een ring to it snapje?

Grtz Mike

Ja, artiestnaam vind ik wel belangrijk! Hoe kom je er aan? Je loopt er tegenaan! ;) Zo, van?! Ja! Die's gaaf! Ben nog niet tegen m'n vaste artiestnaam aangelopen, waarvan ik zeg; Dat is 'em! Heb tot nu toe erg veel pseudoniempjes en alter ego's!:D Maar m'n vaste naam komt wel!:D

Peace...

Ja, de mensen moeten je toch herkennen, althans je act. Of dat nou artiesten naam is of je eigen naam, dat maak allemaal niet zo veel uit. Het moet alleen lekker bekken.
Onze naam, whatever, komt dus van Jerry Springer, whatever . . . :L :biertje: :doei:

Ik ben op zoek naar een artiestennaam, maar ik vind echt niets goed ! .. is er misschien iemand die mij ermee kan helpen? ;)
Ik had "May 21" gevonden, omdat ik op die dag verjaar.. maar da lijkt meer op een band dan op een 1-mans-groepje ni? :p
xxx

Waarom hou je niet gewoon "Margot" aan ?
De naam klinkt lekker bij jou muziek.
En is volgens mij is deze als artiesten naam nog vrij.

May 21 doet bij mij een beetje BreezaH aan.
Dus meer een nick voor op msn :)

En zo te zien, moet je voor je 21 word nog een paar jaartjes.

Waarom hou je niet gewoon "Margot" aan ?
De naam klinkt lekker bij jou muziek.
En is volgens mij is deze als artiesten naam nog vrij.

May 21 doet bij mij een beetje BreezaH aan.
Dus meer een nick voor op msn :)

En zo te zien, moet je voor je 21 word nog een paar jaartjes.

Ooit wel eens gehoord van scrabble :D:D:D:D:D:D:D , lol lol lol lol.

waar ik mn inspiratie vandaan haalde is wel duidelijk :)

ook niet echt een artiesten naam voor mij, maar meer mn online nick ..

Ik ben op zoek naar een artiestennaam, maar ik vind echt niets goed ! .. is er misschien iemand die mij ermee kan helpen? ;)

erg leuke tip om originele namen te krijgen als je zonder inspiratie zit is woorden/namen achterstevoren draaien, zo heb ik voor mezelf al een hele leuke die ik todat ik m nodig heb geheim houd
(en hopelijk geen geheim dat ik mee neem mn graf in :) )

dus.. TOGRAM misschien iets? :)

waar ik mn inspiratie vandaan haalde is wel duidelijk :)

ook niet echt een artiesten naam voor mij, maar meer mn online nick ..

erg leuke tip om originele namen te krijgen als je zonder inspiratie zit is woorden/namen achterstevoren draaien, zo heb ik voor mezelf al een hele leuke die ik todat ik m nodig heb geheim houd
(en hopelijk geen geheim dat ik mee neem mn graf in :) )

dus.. TOGRAM misschien iets? :)

Ook van verschillende namen ingekort samenvoegen kan natuurlijk ook.
margot en gitaar = margi

sterkte ,
John

De S is de eerste letter van m'n voornaam. Ander is de rest van m'n voornaam, als je dat dan achter elkaar plakt krijg je Sander. Goed bedacht toch!

Mijn artiesten naam is nu ook me echte naam geworden...althans iedereen die mij kent noemt me DenDer.....zelf maak ik psychadelic acid techno wat best monotoon is, veel herhaling als in looptechno(maar zie me handtekening).
Toen ik geboren werd konden me ouders het niet eens worden over de naam die ze me wouden geven. Me vader, geboren in Yugoslavia, wou me Damir noemen, wat zoveel betekend als ja(da) vrede(mir). Me moeder vond Vincent wel geslaagd dus ze noemde me dan maar Dennis. Iets waar ik nu dus niet echt blij mee ben. Dus ik heb DenDer nu als gekozen naam door mezelf en niet een naam die iemand anders me heeft gegeven. Vind ik wel belangrijk. Ik voel me ook helemaal geen Dennis als dit is uit te drukken in gevoelens.
Daarnaast dender ik ook.....ik dender erin, of ik word er weer uitgedenderd, zo DenDer ik door:D

Oja welkom Margot op het Synthforum

Ik had "May 21" gevonden, omdat ik op die dag verjaar.. maar da lijkt meer op een band dan op een 1-mans-groepje ni? :p
xxx

Als ik niks te bedenken weet (track name of artiest naam) schrijf ik altijd dingen achterstevoren op, komt altijd wat leuks van.

Als ik niks te bedenken weet (track name of artiest naam) schrijf ik altijd dingen achterstevoren op, komt altijd wat leuks van.

.
.
Nou Togram vind ik in dit geval toch niet echt de oplossing :D
Achternaam misschien , denk maar aan "van Velzen , de Jacksons , etc."

Scrabble blijft een leuke optie.

Wat dacht je van MarGod 8o)
Maar wat houdt je bezig Margot? Waar liggen je interesses?? Ben je een zweefmiep of juist niet...denk is in die hoek...iets met je sterrenbeeld ofzo...
ff een onderzoekje naar je naam en voila
Margot, Parel, dochter van de zee, kind van het licht. Margriet, Parel, dochter van de zee, kind van het licht
DAT IS TOCH PRACHTIG LICHTKIND!!!!

Niet Child in Time maar Child in Light......Lightchild

Wat dacht je van MarGod 8o)
Maar wat houdt je bezig Margot? Waar liggen je interesses?? Ben je een zweefmiep of juist niet...denk is in die hoek...iets met je sterrenbeeld ofzo...
ff een onderzoekje naar je naam en voila
Margot, Parel, dochter van de zee, kind van het licht. Margriet, Parel, dochter van de zee, kind van het licht
DAT IS TOCH PRACHTIG LICHTKIND!!!!

Niet Child in Time maar Child in Light......Lightchild
.
.
Lightchild , dat is het gewoon :halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja
.
.
Margot , ga ervoor....................................
.
.

Ik bezit een 6-letterige voornaam die niemand onthoudt. Als ik mensen pas leer kennen vragen ze mij de eesrte 6x dat ik ze tegenkom "hoe heet je ook alweer?" Ik wil niet moeilijk doen ofzo, maar dat komt je strot uit. En je gaat aan jezelf twijvelen.
Voordeel: welbespraakte mensen met een talenknobbel pik ik er zo uit, want die onthouden mijn naam na 1x feiloos :P

Overigens vind ik een artiesten naam dus wel belangrijk, als je een kudvoornaam hebt onthoud niemand je. Een vriend van mij heet "Sjaak Borst" en heeft nu als artiestennaam "Anthony Breittling". Mooi toch? Ik ben deze week "DJ Kenneth Jameson" :P
(Ik heb nog geen vaste artiesten naam)

Mijn artiestennaam 'Bergen' is een samenvoegsel van mijn voor- en achternaam: BERt en GENugten, ok tot zover mijn anonimiteit :P (gooi er ook nog maar van der tussen dan is het helemaal compleet)

Daarvoor was het Pilez, op cartoon network werd vroeger Cow & Chicken uitgezonden en de pop van Cow heette Piles the Beverdoll, en dat werd in de ondertiteling vertaald als 'Bert'. Op school noemde men mij toen Piles.

Maar piles doet in het engels al gauw denken aan 'piles of shit' en tja.. :P vandaar nu maar Bergen.

Back