Korg 707, is het wat?

bikkel

Everything is on the One
Er is niet echt veel te vinden op het net over deze bak. Hij doet me een beetje denken aan een kruising tussen een DX-100 en een CZ-101, met grappige real-time controls. Maar is het een beperkte en ruisende bak ellende of gewoon een lekker FM-bakje voor basjes, metaal, blips, brass en bells?

In het nummer "Seven stars" van Quazar is het de leadsynth...

Op de meeting heb ik er even mee gespeeld en toen vond ik het weinig bijzonders. Maar ja, wat wil je met al die "powersynths" die er toen waren. :)

Het lijkt me toch wel een grappig ding. Aanslaggevoelig geloof ik, programmeren moet nog redelijk te doen zijn.

Wat mij interessant lijkt is dat het een FM-bak is met dedicated FM-mod depth slider, voor dat lekkere cutoff achtige effect, samen met een attack en decay slider, bijna Acid-achtige mogelijkheden met FM.

Seven Stars moet ik even gaan zoeken, weet zo ff niet welk geluid dat is.

Hmm, niet veel enthousiaste gebruikers te vinden. Wat gaat zo'n ding kosten ongeveer?

Dit is de Korg 707 :

Ik gebruik 'm al jaren als masterkeyboard, voor mij de ideale feel qua toetsen en formaat (49 grote toetsen).
Zijn geluiden waren cool, maar die heb ik zelf eigen schuld verloren toen ik met de stroom eraf zijn batterij ging vervangen, wist ik veel toen :stupid

Ben toevallig nog op zoek naar een zwarte toets ervoor .....

Ik kan niet geloven dat ze hem voor "seven stars"hebben gebruikt .... :confused:
De Korg 707 is eerder een fm synth achtige geluidenbak.

Laatst gewijzigd:
Inderdaad, is dat echt waar...dat lead geluid is een Korg 707?

Maar dan met een flinke portie externe effecten?

Zit er ook een filter op enzo?

Zijn geluiden waren cool, maar die heb ik zelf eigen schuld verloren toen ik met de stroom eraf zijn batterij ging vervangen

Je haalde er zelfs voor hardcore bruikbare geluiden uit dan? Ik vind de TX81z en in mindere mate de CZ-3000 wel coole geluiden hebben, maar ik mis een beetje het tweaken met parameters. Vooral bij de CZ-3000 heb ik echt totaal geen idee hoe ik op een beetje normale manier de intensiteit van de Window kan varieren....

Origineel geplaatst door smackos
Inderdaad, is dat echt waar...dat lead geluid is een Korg 707?

Maar dan met een flinke portie externe effecten?

Zit er ook een filter op enzo?

Er zit een brightness schuif op geloof ik..een soort filter..

Volgens mij is het een soort FM synthese ook...

Origineel geplaatst door Niel
Ik kan niet geloven dat ze hem voor "seven stars"hebben gebruikt .... :confused:

Een jaar of 5 geleden vroeg ik het aan Gert van Veen, ik kon het eigenlijk ook niet geloven.
Hij zei toen dat het inderdaad de Korg 707 is...

De 707 is een 'old school' 4-OP FM synth in een leuk jasje. ;)
D.w.z. jouw TX81Z klinkt beter en kan meer!

Als je voor weinig een goede FM synth wilt met knoppen, ga dan voor de DX200. Die is echt stukken beter!

Mijn FM ervaringen tot nu toe: TX81Z, Korg 707, Yamaha YS100, DX200.

Als je bewust opzoek bent naar ouderwetse ruis FM, is de 707 voor max. €100 wel het overwegen waard.

Heeft er iemand een digitale handleiding misschien van het ding? Dat zegt toch wat meer over de mogelijkheden.

Als je voor weinig een goede FM synth wilt met knoppen, ga dan voor de DX200. Die is echt stukken beter!

De DX-200 heeft toch alleen knoppen om de cutoff en dergelijke te regelen, toch niet de diepte van de FM modulatie van de diverse operators?

Ik denk dat je de 707 iets te positief inschat qua knoppen controle.
Bij de DX200 heb je veel meer controle.

Ennuh, die Cutoff is bij de DX200 een extraatje: zeg maar een AN filter waar je de sound nog verder mee kan bewerken.

Hmm je hebt depth, attack en decay als sliders toch? Dat zou voor mij genoeg zijn als dat op mijn TX81z zou zitten.

Origineel geplaatst door bikkel
Heeft er iemand een digitale handleiding misschien van het ding? Dat zegt toch wat meer over de mogelijkheden.

De DX-200 heeft toch alleen knoppen om de cutoff en dergelijke te regelen, toch niet de diepte van de FM modulatie van de diverse operators?

In de DX200 kan je met de knoppen:

1 multimode filter + resonantie bedienen + env depth.
2 envelops bedienen (filter & amp)
ruis toevoegen
en per algoritme (of allen tegelijk) de fm diepte, harmonics en decay bedienen.
de lfo aansturen
de hoeveelheid fx
portamento

EN

tussen scenes switchen (morphen van het ene naar het andere geluid)....de dx200 is niet goed om fm gelduien op te programmeren , wel om ze real time te verdraaien.

Topbakkie (zeker voor die 149 Euro die ik er bij Feedback voor heb neergelegd)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Een jaar of 5 geleden vroeg ik het aan Gert van Veen, ik kon het eigenlijk ook niet geloven.
Hij zei toen dat het inderdaad de Korg 707 is...

Dit zegt meer iets over Dhr van Veen dan de 707 aangezien het lead geluid van 7 stars een preset geluid is van de Akai VX600 :confused:

Origineel geplaatst door ZeroZ
Dit zegt meer iets over Dhr van Veen dan de 707 aangezien het lead geluid van 7 stars een preset geluid is van de Akai VX600 :confused:

Niet dus...

Dhr Van Veen had niet eens een VX600 in zn setup ten tijd van seven stars....:erm:

Origineel geplaatst door ZeroZ

Lijkt me nogal sterk....dat je zo'n geluid uit een VX600 haalt. Klinkt nogal strak voor VCO's.
Heb jij zelf een VX600 ?

Back