Synthesizer advies gevraagd

XFrankX

Nieuwkomer
Hoi,

Ik zing in een band (metalcore) en wil graag een synthesizer kopen om soms in nummers te gebruiken.
Eerst had ik m'n zinnen gezet om een 2e hands EMU pk6 te kopen.. maar ik ben nog niets tegengekomen (dat kwa reizen een beetje te doen is).
Nu ben ik benieuwd of jullie me andere synthesizers kunnen aanbevelen. Ik ben een complete leek op dit gebied.
Ik ben op zoek naar een synth die een mooi piano geluid, en graag wat mooie strijkers heeft.
Ik wil er maximaal 400 aan uitgeven.

Heeft er iemand tips of aanbevelingen voor me?
Alvast heel erg bedankt!! :halleluja

Frank

Wel dan ga je tweedehands zoeken achter:

Roland JV 80 of JV 90

Roland XP 30 of XP 50

Deze hebben imo de beste pianoklanken maar ook goede strijkers. Voor 400 euro zal het wel kunnen voor èèn van deze bakken. Het zijn alle klavier ROM synths (ROM staat hier voor synths die multisamples spelen die genomen zijn van desbetreffende instrumenten of andere synths en ook bvb drums, er is dan ook uiteraard de mogelijkheid een aantal klanken te stapelen en dit pakketje als 1 klank een naam te geven en dus een plaats te geven in het geheugen, en waarvan je iedere klank nog kan nabewerken in de synhtesevorm dus: synthesizer)

veel succes!

D70 van Roland.
Geweldige podium synth.
Digitale synth van 12 jaar oud, koste toentertijd 7500 pieken, is nu rond de 400 euro te scoren.
Ik ben nog geen synth tegengekomen met betere piano's als die daarin zitten.
Voor de rest goede brassen en strings. Zoals ik al zei een echt podium en begeleidings beest.

Mocht jum scoren dan heb ik hier nog een nagenoeg ongebruikte flightcase (hard) voor 50,-;)

gr. Tom

Ook ik kan je voor mooie piano's een Roland aanbevelen. Welke is niet echt belangrijk, aangezien de meeste geluiden in de Roland-romplers (rompler=synth op basis van samples, zoals hierboven reeds beschreven) op z'n minst overeenkomen.
Strings zijn ook lekker (vooral de eeuwige preset: junostring).