mpc1000 vraagje

sjeijk

®
Hoi ik kom er niet uit, misschien is hier een gebruiker die het zelfde heeft gehad.

Ik kan mijn interne geheugen niet vrij maken. Er zit standaard 5 mb geluiden in. Ik wil dit graag veranderen in mijn eigen geluiden maar kweet niehoe. Alvast bedankt

Als je die gewoon weg wil hebben; MODE > pad 2 (LOAD) > 2 keer cursor naarboven zodat je op "Load from: MEMORY CARD" staat - 1 keer draaien aan de datawheel, dan staat er "INTERNAL MEMORY". Dan druk je op WINDOW en zet je AUTOLOAD op "off". Moet je dan eens kijken of je de hele 16 mb vrij hebt...

Ik weet ook niet hoe ze 't dan hebben opgelost - ik heb de 128 meg expansion, en dan worden die interne 16 mb schijnbaar niet meer meegeteld.

Maar ik heb nog niks in de handleiding ervan gezien :).

Bericht door een moderator:
verplaatst naar samplers

die geluiden zitten toch in ROM, had ik begrepen ?

Als dat je niks zegt: daar kan je dus niks aan veranderen, alleen wel of niet gebruiken.....

Origineel geplaatst door RpW
die geluiden zitten toch in ROM, had ik begrepen ?

Als dat je niks zegt: daar kan je dus niks aan veranderen, alleen wel of niet gebruiken.....

Nee geen ROM maar EEPROM. Je kan er dus gewoon je eigen geluiden in opslaan. Maar deze worden wel automatisch in je interne geheugen geladen als je ze wil gebruiken.

Wat betreft die 123 MB, Volgens mij wordt de 5MB aan flah memory, of hoe dat ook heet (dat EEPROM geval) gelijk bij opstarten in geheugen geladen. Dus 128-5 is 123. Kan het ook mis hebben.

Wat werkt er niet met cubase. Je moet gewoon geluiden in de MPC kunnen aanspreken. Heb je midi poorten en zogoed staan?

Hallo Sander,

Ik heb een vraagje, ik zie dat jij een 2000 XL hebt en een 1000, klopt?
ik zit eraan te denken om in de toekomst een 1000 te gebruiken voor mijn live optredens, in plaats van mijn 2000XL.
Ik zat hier aan te denken omdat ik weet dat de 1000 interne FX heeft.
zijn die de moeite waard, en zijn ze bv toe te passen op aparte tracks en/of samples?

Take care,

Robin.

Origineel geplaatst door rkampschoer
Ik heb een vraagje, ik zie dat jij een 2000 XL hebt en een 1000, klopt?
ik zit eraan te denken om in de toekomst een 1000 te gebruiken voor mijn live optredens, in plaats van mijn 2000XL.
Ik zat hier aan te denken omdat ik weet dat de 1000 interne FX heeft.
zijn die de moeite waard, en zijn ze bv toe te passen op aparte tracks en/of samples?

Ik heb de MPC100 slechts enkele dagen en heb em nog niet gebruikt. Ik heb em ook voor live aangeschaft. Nauw ja eigelijk is de 2000 prima live te gebruiken, maar nu ik wat verder weg moet (met vliegtuig) leek het me handig om een kleine mpc in een laptoptas als handbagage bij me te dragen. Daarom heb ik em erbij gekocht.

Ik kan je nu dus nog niks vertellen of de FX. De fabrieks geluiden/nummers in de MPC klinken wel erg goed.
Ik neem aan dat daar wel flink wat FX in gebruikt is.
Je kan effe http://www.mpc-forums.com proberen of misschien dat iemand anders op dit forum nog replyes. (rvooh bijv).

ok, badankt voor je reply!

alvast succes met de 1000, en ik ga de link ff checken.

Robin.

Origineel geplaatst door sander
Nee geen ROM maar EEPROM. Je kan er dus gewoon je eigen geluiden in opslaan. Maar deze worden wel automatisch in je interne geheugen geladen als je ze wil gebruiken.

ah..ok. Weer wat geleerd. :D

Origineel geplaatst door sander
Wat werkt er niet met cubase. Je moet gewoon geluiden in de MPC kunnen aanspreken. Heb je midi poorten en zogoed staan?

Mijn midipoorten staan goed naar mijn idee. Ik heb er 2 vanuit mijn pc. 1 gaat naar mijn NM voor bewerking en 2 gaat naar mijn mpc1000. Cubase kan mijn mpc wel aansturen alleen tot nu toe lukt dat alleen maar met de track die op mijn mpc geselecteerd staat. Als ik dan een nieuwe track maak op mijn mpc met een nieuwe pgm dan stuurt cubase de midi naar die track dus. En niet naar degen die ik daarvoor heb gemaakt. Kan je dit misschien met pgm settings in cubase oplossen en zo ja hoe?

Gr.

Origineel geplaatst door rkampschoer

Er zit geen Delay in. Wat dat betreft zitten er vrij weinig FX in, en dan ook nog meestal om de gesamplede geluiden net dat beetje extra te geven. Je kunt per part kiezen of ze door FX1 moeten of door FX2 (en dan in het FX-menu ook nog of de output van 1 aan de input van 2 gehangen moet worden - iets wat ik nog niet heb geprobeerd) en dan alleen de Send instellen - 2 Globals, dus, en geen Inserts. Er zit ook nog een Master Effect op - da's een EQ en een compressor die wel een hoop doen voor 't geluid.

Mijn midipoorten staan goed naar mijn idee. Ik heb er 2 vanuit mijn pc. 1 gaat naar mijn NM voor bewerking en 2 gaat naar mijn mpc1000. Cubase kan mijn mpc wel aansturen alleen tot nu toe lukt dat alleen maar met de track die op mijn mpc geselecteerd staat. Als ik dan een nieuwe track maak op mijn mpc met een nieuwe pgm dan stuurt cubase de midi naar die track dus. En niet naar degen die ik daarvoor heb gemaakt. Kan je dit misschien met pgm settings in cubase oplossen en zo ja hoe?

Gr.

:erm:

wat je dus eigenlijk doet is hetzelfde als er een keyboardje op je mpc aansluiten...

nu weet ik wel dat je op je MPC (!) kunt instellen dat de actieve track de geselecteerde track is , of altijd een vaste track (tussen de 1 - 64)...

zou de manual van de MPC gaan checken als ik jouw was!

Sorry maar ik kom er met de manual niet uit. Ik ga wel weer proberen, maar ik denk niet dat ik eruit kom.

Antwoord op mijn eerste vraag mbt 5mb die min of meer vast staat is: Save iets (sampletje) op je interne geheugen en dan wist ie (takkelangzaam) je interne geheugen.

Back