mpc1000 vraagje

heb m'n mpc even aangezet en let op:

mode -> MIDI/SYNC (pad 9)

Active track receive channel: ALL

Maar hier kun je inderdaad alleen midi kanalen instellen...

kom tot de conclusie dat ik het dus bij het verkeerde eind had,
je kan volgens mij dus niet met Cubase alle 64 tracks apart triggeren...

je ben dus aangewezen op de seqencer van de MPC zelf, wat je kunt doen is natuurlijk je Cubase midi tracks naar een midi-file saven en deze in de MPC laden... maar anders kan het volgens mij niet... (helaas)

of iemand moet een oplossing weten natuurlijk

tracks-midikanalen

tracks-midikanalen

misschien te simpel, maar staan je tracks inde mpc wel ingesteld op midi en op het juiste kanaal, dus a1/16 of b1/16?

Origineel geplaatst door Yoozer
Er zit geen Delay in. Wat dat betreft zitten er vrij weinig FX in, en dan ook nog meestal om de gesamplede geluiden net dat beetje extra te geven. Je kunt per part kiezen of ze door FX1 moeten of door FX2 (en dan in het FX-menu ook nog of de output van 1 aan de input van 2 gehangen moet worden - iets wat ik nog niet heb geprobeerd) en dan alleen de Send instellen - 2 Globals, dus, en geen Inserts. Er zit ook nog een Master Effect op - da's een EQ en een compressor die wel een hoop doen voor 't geluid.

die effecten zijn afhankelijk van het effect global of insert. Voor reverb bijvoorbeeld, kun je send instellen. Voor bijvoorbeeld de bitgrunger kan dat niet. Je kunt dan alleen in de effect settings instellen hoe het effect moet ingrijpen op je geluid. Dat is in principe dan een insert effect, toch?

Ik heb dit emailtje naar info@akaipro.nl gestuurd

Geachte meneer/mevrouw,

Onlangs heb ik een mpc1000 gekocht, ik kan alleen nergens terug vinden hoe ik de mpc vanuit cubase sx2 kan aansturen. Ik kan namelijk geen programs aansturen, alleen degene die op mijn mpc actief/geselcteerd staat. Kunt u mij uitleggen hoe ik dit moet doen. Of als het niet mogelijk is, kunt u mij dan vertellen of dit en wanneer dit wordt rechtgezet in de volgende OS-update. Het is tenslotte ook een sampler, dus lijkt het mij vanzelfsprekend dat dit mogelijk moet zijn.

In afwachting van uw schrijven, verblijf ik,
met vriendelijke groet,

Bas van Eijk

Het lijkt me logisch dat je alleen de geluiden in het huidige program kan aansturen vanuit Cubase.
Dan maak je toch 1 program met alle geluiden er in. Onder elke toets heb je dan een ander geluid.
Dat zijn 16*4=64 samples aanspreekbaar vanuit Cubase.

volgens mij moet je het gewoon zo zien:

een MPC is bedoeld als sequencer, met als bonus een drum-samplertje...

als je met cubase werkt, koop dan liever een echte sampler, met alle midi-mogelijkheden die jij nodig hebt!

je gaat met cubase ook niet logic proberen aansturen... om maar een stom voorbeeld te geven... ! :)

dus tip: denk gewoon vanuit je MPC... en neem gewoon spoor per spoor op !

Origineel geplaatst door cangoeroes
volgens mij moet je het gewoon zo zien:
een MPC is bedoeld als sequencer, met als bonus een drum-samplertje...

Nauw das ook niet helemaal waar. Je kan willekeurige samples inladen, dus niet alleen drums.
Je kan ze trimmen, reversen, pitch veranderen. Aan elke toets dezelfde sample met ander pitch hangen.
volume en filter Envelope, etc. Best wel een aantal dingen. Ok De MPC2K kan wel wat meer dan 1000.
Dat het geen vollwaardige sampler is ok, maar je kan er toch echt lekker mee uit de voeten.
Zat mensen maken hele albums met alleen een MPC en een bak met samples. Of sampelen met de MPC
van alles en nog wat.

... nou dat ben ik erg met je eens natuurlijk... ben zelf ook een enorme fan van mijn MPC...
maar mijn punt is dat je een MPC eigenlijk niet moet willen aansturen vanuit Cubase ofzo...
bedoel dus eigenlijk dat als je alles met Cubase doet je geen MPC als sampler moet kopen...

Origineel geplaatst door sjeijk
Kan je met een mpc2000xl wel vanuit cubase verschillende pgm's tegelijk aansturen????

maximaal 4 (drum1-4)

Origineel geplaatst door sander
Het lijkt me logisch dat je alleen de geluiden in het huidige program kan aansturen vanuit Cubase.
Dan maak je toch 1 program met alle geluiden er in. Onder elke toets heb je dan een ander geluid.
Dat zijn 16*4=64 samples aanspreekbaar vanuit Cubase.

Handig is anders

Origineel geplaatst door sjeijk
Nu overweeg ik een mpc2000xl.

Kan een 1000 dan niet hetzelfde aantal programs aanspreken ?

Is de beperking van vier programs niet te omzeilen met program changes ?

Back