Ik ben zelf een noob op het gebied van cubase, maar ik ben wel geinteresseerd erin, en de mogelijkheid cubase + fruityloops (waar ik oorspronkelijk mee werk) + reason + hardware/midi stuff spreekt me erg aan!
Maar ik heb een probleem met Cubase en omgaan met VST's.
Ik gooi een vst open, Ik heb een midi kanaal aangemaakt, gerout naar een VST (in: all midi inputs, out: de vst, chan 1)
welnu, ram ik op mijn keyboard (midikeyboard) dan hoor ik m spelen, nix aan de hand,... Asio/sounddrivers goed ingesteld, bijna geen latency etc etc.. alle midi shit werkt...mixer kanaal zie ik en kan ik bewerken...geluid werkt alles...
nu wil ik een melodietje gaan tekenen in dat vakje bij dat midi kanaal... teken teken teken....
afspelen? ho maar... dat weigert de vst dus... ik ZIE de midi chan fader in de mixer reageren, en ook als ik een toon indruk op het keyboard dan stopt deze zodra de midi nootjes weer voorbij komen. De velocity staat gewoon op 127 (om te testen)...
Ik heb het met meerdere van mijn vst;s geprobeerd, overal het zelfde
Ik heb het echt al aan 10 mensen gevraagd, en NIEMAND die het begrijpt.
mijn laatste hoop is hier dus, ik heb me lens gezocht op dit en andere fora, manual, internet maar zonder resultaat...
iemand?
specs:
AMD XP2000+
1GB RAM
AUDIGY PLATINUM
YAMAHA UX256
K-STATION
TECHNICS MIDIKEYBOARD
CUBASE SX2.0.1
Maar ik heb een probleem met Cubase en omgaan met VST's.
Ik gooi een vst open, Ik heb een midi kanaal aangemaakt, gerout naar een VST (in: all midi inputs, out: de vst, chan 1)
welnu, ram ik op mijn keyboard (midikeyboard) dan hoor ik m spelen, nix aan de hand,... Asio/sounddrivers goed ingesteld, bijna geen latency etc etc.. alle midi shit werkt...mixer kanaal zie ik en kan ik bewerken...geluid werkt alles...
nu wil ik een melodietje gaan tekenen in dat vakje bij dat midi kanaal... teken teken teken....
afspelen? ho maar... dat weigert de vst dus... ik ZIE de midi chan fader in de mixer reageren, en ook als ik een toon indruk op het keyboard dan stopt deze zodra de midi nootjes weer voorbij komen. De velocity staat gewoon op 127 (om te testen)...
Ik heb het met meerdere van mijn vst;s geprobeerd, overal het zelfde
Ik heb het echt al aan 10 mensen gevraagd, en NIEMAND die het begrijpt.
mijn laatste hoop is hier dus, ik heb me lens gezocht op dit en andere fora, manual, internet maar zonder resultaat...
iemand?
specs:
AMD XP2000+
1GB RAM
AUDIGY PLATINUM
YAMAHA UX256
K-STATION
TECHNICS MIDIKEYBOARD
CUBASE SX2.0.1
(de mme asio instelling werkt wel de Creative ASIO instelling niet
)