verschil Waldorf micro q en XT?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Hallo freaks,

misschien is het een beetje appelen met peren vergelijken maar ik wilde een micro q aanschaffen
om m'n gearlust weer een beetje te dempen maar krijg momenteel ook een XT aangeboden.
De micro q ken ik redelijk maar de XT heb ik nog nooit gehoord.
Ik heb een beetje rondgesurfd (o.a. bij SOS) maar heb niet echt vergelijkingen kunnen vinden tussen de micro q en de XT.
Wat mij bij de micro q bevalt zijn vooral de geweldige padsounds en bassen alhoewel ik al genoeg 'bas' in
huis heb. Ik ga dus het liefst voor mooie diverse padsounds en aparte rauwe sounds.

Nu is de micro q een stuk later gelanceerd dan de microwave range; betekent dit dan ook dat de microwave sound
ook in de micro q terug te vinden is en nog verder ontwikkeld is? Zijn ze redelijk hetzelfde qua sound of hebben we het soundwise over twee totaal verschillende synths?

De mijn aangeboden XT is een 30 stemmige versie. Komt er op neer dat hij ongeveer twee maal zoveel kost als een micro q op de 2e hands markt. Is deze Xt de dubbele prijs van een micro q waard of verschillen ze zo veel dat je hier geen vergelijking in kunt trekken?

Ik begrijp dat de XT veel makkelijker editten is met al z'n buttons maar de sound is voor mij het belangrijkste.

Thanks in advance,

gr. Tom

De XT is met geen enkele synth te vergelijken behalve met andere (Micro)Waves.

Re: verschil Waldorf micro q en XT?

Origineel geplaatst door Tom Thomas

De mijn aangeboden XT is een 30 stemmige versie. Komt er op neer dat hij ongeveer twee maal zoveel kost als een micro q op de 2e hands markt. Is deze Xt de dubbele prijs van een micro q waard of verschillen ze zo veel dat je hier geen vergelijking in kunt trekken?
gr. Tom

XT is een wavetable en Q een VA, dit zijn al twee verschillen synthese vormen.dus ze kan totaal niet met elkaar vergelijken.de XT klink veel digitaler en complexer dan de Q en wat bikkel ook al zegt dat je de XT eigenlijk nergens mee kan vergelijken.

mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar de XT. Q ken ik niet en heeft me eigenlijk ook nooit getrokken.

dat je XT met 30 stemmen kan krijgen is wel vet want standaard zitten er maar 10 stemmen in en extra stemmen is nooit weg bij een XT. wat gangbare prijzen zijn weet ik niet echt voor de gene met de 30 stemmen maar denk ergens rondt de 800 euro ofzo ??

Inderdaad, ik heb hier een MicroWave I staan, dat is een iets simpelere versie maar wel met analoge lowpass filters, en de geluiden die je er uit haalt kunnen erg mooi zijn, maar ook ongelofelijk smerig.

De MicroWave XT heeft veel meer digitale filters, sync, ringmod, FM, overal knoppen voor bijna. Eigenlijk moet iedereen die van niet-realistisch synth sounds houdt gewoon minstens een lid van de (Micro)Wave familie hebben gewoon om de unieke sounds.

Weet je misschien een linkje voor mij met sounds van de XT?

gr. Tom

Ga voor de XT, ik heb de Micro Q en het editten is kut.

Meer knoppen is altijd prettiger, op zich is de Micro Q een leuke VA met wavetable synthese als extra voor weinig geld.

Druid

Bedankt jongens.
Ik ga die XT dan toch maar'ns uitproberen!:)

gr. Tom

Back