** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik kom net terug van die muziek zaak waar het aparaat te bezichtigen is!
Ik heb er met een vriend van mij even over gepraat, Die heeft het toetsenbord er in gezet voor me, Even wat draadjes vast gesoldeerd, Morgen gaan we veertjes halen voor de toetsen(missen er 4) en een extra toets(mist ie ook)..
Verder ziet hij er nog goed uit en ik vind hem erg lekker spelen(alleen het stickje boven de pitchbend is er af)...
Ik krijg hem HELEMAAL GEFIXT mee voor 75euro!!

:bekdicht:

Wat??
Jaloers dat ik een goede juno-60 koop voor 75euro?
Ding wordt helemaal gemaakt voor me door die eigenaar!, Dat is toch gaaf?

nou kom maar door met die mp3's dan...big shot :P

Ik geloof het pas als ik het hoor en zie.
Waar ga je trouwens die extra toets vandaan halen? Is niet iets wat je zomaar even in een winkeltje kan kopen.
Senso heeft in ieder geval nog van die veertjes en toetsen voor een Juno 60. Dus bij hem kun je ze nog wel krijgen. (www.vintageplanet.nl)

Begrijp ik nou goed dat de pitchbender is afgebroken?

Werkt je LFO trigger knop nog wel? Dat is ook iets wat vaak stuk is bij een Juno 60.
Maak er eens wat foto's van? Ik ben best nieuwsgierig.
Verder zou ik goed checken of je pots niet kraken, envelope goed werkt en of je filters het allemaal goed doen. Kun je het best testen doorachter elkaar 6 noten aan te slaan en kijken of ze hetzelfde klinken.
Elke stem heeft namelijk z'n eigen filter, envelope en vca namelijk.

Ik zal eens wat foto`s maken morgen als ik weer op *de zaak* ben!
Filmpjes nog niet, Want hij moet uiteraard wel goed werken voordat ik hem echt ga showen!

PS: de pitchbend is niet afgebroken, Alleen het pookje, Maar de bender is nog wel te bedienen!

Goed dat het klavier al terug (grotendeels) werkt!

Als dat ding zo'n mishandeling achter de rug heeft, check hem dan maar eens heel goed. Zie mijn opmerking over printbreuk bij impact op sliders.

Nuja, als je mannetje hem open gehad heeft, dan zal hij dat wel al rechtstreeks hebben kunnen inspecteren.

Als de LFO trigger knop nog werkt koop je best een lottoticket, want dan staat het geluk aan jouw kant. ;)

Eneuh is het geen optie dat die persoon die jouw ruïne omtovert tot een juno 60, ook even de output van je Tyros doorsoldeert? Die reparatie is in verhouding 100 keer eenvoudiger.

Kan even kijken, Zou helemaal gaaf zijn:D

met doorsolderen bedoel ik dus "of de output vervangen", want het kan goed zijn dat dat jackchassis gewoon stuk is. Dat heb ik hier in de studio ook weleens tegengekomen, recentelijk. Ik hoop dat Kurzweil standaard pinlayout en spatiëring gebruikt...

Waar blijven die foto's nou Bradley? Ik ben best benieuwd hoe afgeragd die Juno is en wat je er van gaat maken. 't Is best mooi als een synth weer gerestaureerd wordt en met enthousiasme wordt bespeeld.

Maak je wel foto's van de 60 als ie naast je Tyros staat? Da's wat geloofwaardiger dan winkel/iemand anders z'n huis annex studio foto's...

Niet dat mij het verder boeit... o ja, heb je al aan een mixer gedacht, of doe je 't een voor een opnemen op je pc?

Ik maak foto`s van de 60 als deze naast de Tyros staat!

Ik ga eerst een voor een opnemen en eventueel in Januari ga ik het gelijk goed aanpakken met: Nieuwe pc/mixer!

Lees dit maar even door: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=118086&highlight=cover&page=2
Laatste vanaf het laatste berichtje van pagina 2.
Dan snap je de achterdocht van een aantal mensen hier.
Overigens geloof ik best dat Bradley een Juno 60 heeft in dit geval. Ik gun het hem ook van harte. Is natuurlijk een fantastisch simpel apparaat om de basisbeginselen van synthese door te krijgen. En hij klinkt ondanks al z'n beperkingen best wel goed.
Ik hoop alleen dat het hem lukt hem aan de praat te krijgen. Eerlijk gezegd ben ik bang dat hij dat onderschat.

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem ook erg goed klinken, maar wel redelijk beperkt. Klinkt "ouder" dan de JX-3P. Beide kunnen alles van donker en vettig tot puntig en scherp, maar toch ietsje anders. Moeilijk in woorden te beschrijven. De juno iets "analoger" en "organischer", de JX iets meer "'80's" om even wat nietszeggende termen rond te gooien. ;)

De JX kan zeer vettig klinken en agressief (acid, 303 sound). Dat lukt niet op een Juno. Ik vind dat de JX erg klinkt als de basis zaagtand en blok op de Ion.
Beide machines kunnen prachtige strings maken, maar de JX kan véél meer verschillende soorten geluiden door de 2 oscs en de sync.

Ze lenen zich perfect voor compleet andere doeleinden.

In AL mijn nummers zitten de beide... www.myspace.com/alienrobotdance.

Ze vullen inderdaad leuk aan. BV een Moroder lijntje gaat voor mij qua klank iéts beter op de Juno (je mist dan wel een sequencer :)), terwijl een snelle lead dan weer perfect uit de JX rolt, die tegelijk in zijn laagste octaaf er een heerlijk donkere drone uit knalt. Sweeeet.

Een Juno heb ik momenteel niet. Een JX-3P wel, en wat een werkpaard is dat zeg. Of het nu is om ideetjes uit te werken, snel wat klanken te verzinnen of een begin aan een track te maken, hang er een drumdoos aan en het is feest.

Ik heb niet echt plaats voor nog synths, anders kwam er zeker nog een Juno bij. Al moeten ze niet meer in prijs stijgen, want ze blijven ietwat beperkt met hun ene oscje.

Even een vraagje. Ik heb een Juno 60 en een JX10. Zou een JX-3P nog een zinvolle aanvulling zijn, of heb ik dan wel een erg grote overlap in klank?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de JX-3P niet zo heel goed ken. Ik heb er nooit op gespeeld en vanwege de lage prijzen heb ik er eigenlijk nooit serieus naar gekeken. Dacht eigenlijk altijd dat het een beetje "net niet" apparaat was.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back