** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik moet toegeven Bradley, hij ziet er niet zo rot uit als ik dacht.
Toch zul je nog wel aardig wat kosten moeten maken om hem te fixen.
Ik zie aardig wat compleet gemolde toetsen. Die zul je moeten vervangen. Je betaalt toch al snel een euro of 7 per toets en ze zijn misschien niet allemaal meer te krijgen.
Ook die pitchbender zou ik vervangen als ik jou was. Wordt ook nog lastig om te vinden.
Wat wel fijn is dat hij al z'n schakelaars nog heeft en ook de slidercaps zijn zo te zien compleet. Bij menig twee hands Juno ontbreken die.

Belangrijkste is natuurlijk of hij het ook echt technisch helemaal doet. Heb je dat al gecheckt, want in dat filmpje staat hij uit? Ik wil hem ook horen !
Gezien de schade aan de toetsen heeft hij volgens mij een gigantische opdonder gekregen.
Check alles goed!! Werken alle stemmen, werkt de lfo trigger knop (heel vaak stuk bij Juno 60's), werken alle 6 de filter chips, werken de envelopes? Werkt de Chorus?
Werkt de geheugen batterij nog?
Allemaal zaken om te checken.
Ik gaf je al wat links naar sites waar je onderdelen voor je Juno 60 kunt kopen. Zou ik zeker eens gaan kijken.

Nou geef je je laatste geld uit aan een gare PCI kaart. Tip: NIET KOPEN !!
Spaar voor een kaart met fatsoenlijke asio drivers.
Een emu 1212m is een prima kaart voor een redelijke prijs. Ik zou dus even doorsparen als ik jou was. Allereerst voor je Juno reparatie en dan pas voor een geluidskaart.

Ik heb hem wel al aangehad en hij gaf een pfffieeeuw geluid(Van de LFO) bij het aanzetten maar verder deed hij niets!
Maar een vriend van mij die maakt hem voor 2 a 3 tientjes en dan is hij weer in orde(Hopelijk)!

..hoop echt voor je dat 't goed komt.

Goedkoop is gewoon vaak duurkoop. ZELF betaal ik liever wat meer en heb niet al dat gezeik..

"Maar daar heb ik geen geld voor!"

Dan koop je toch even niks? Je kan echt wel even vooruit met een Tyros.
Ondertussen kan je doorsparen en je ogen openhouden voor echt iets fatsoenlijks.

Een lange gearlist met mooie types heeft helemaal geen zin als het rotzooi is..

:D jaja, ik weet 't: een lange gearlist is sowieso niet noodzakelijk, maar 'k blijf trouw aan m'n motto "meer = beter"

Goedkoop = Soms duurkoop ja dat klopt!
Maargoed, Het is de eerste stap naar een echte synth, De Tyros heeft Synth mogelijkheden(een hoop) maar het is toch geen echte synth!

Neem aan dat die vriend dan wel weet wat ie doet? Anders issie straks "echt" stuk. Wel leuk dat je zoiets toch voor zo'n prijs weet te vinden.

Die gozer weet wel wat hij doet ja!
En inderdaad voor 75euro is het absoluut geen slechte koop!

gefeliciteerd met je über vette nieuwe synth....niet slecht voor je eerste....ik hoop dat je hem werkend krijgt.

Thanks!..
Het goede nieuws is dat hij aangaat!

Ja, maar lampjes branden er al snel. Geeft hij ook geluid?
Aangezien je toetsenbord gaar is, kun je niks triggeren en dus ook geen geluid maken.
Toch kun je wel wat testen. Je kunt namelijk met een scope rechtstreeks op je oscilator gaan meten en kijken of je de golfvormen ziet. Moet je dus wel over een scope beschikken.

Pffff!
Zou vandaag aan de Juno gaan beginnen!...
Zit ik in die zaak te wachten, is die gast er niet!
Kom even later weer terug(was even naar huis gegaan om This Is it te kijken) hoor ik van z`n pa dat hij er nog niet is(was op dat moment kwart over 4)!

Dus vandaag geen Juno Time gehad!
Maandag maar weer eensch proberen:P

Begint steeds meer twitter-achtige vormen aan te nemen..

Ach, Maakt toch niet zoveel uit?
Als het maar informatief is:P

Inderdaad.. en dat is de melding van "vandaag heb ik door...niet op de Juno kunnen spelen" niet echt.
Ja, okee informatief à la twitter wel ja, maar daar heb je dan ook twitter voor.

Jammer van een topic die zo leuk begon.
Maar dat is wel vaker.

Hoe is het inmiddels met de Juno Bradley?

Met de juno gaat het prima, Hij staat nog steeds op z`n plekje, En ik ga er vrijdag middag aan beginnen van 5 tot 9, Eens kijken hoe ver we komen:D

Die kerel kwam om kwart over 8 even aanwaaien en zei" We emailen wel naar roland voor de onderdelen, En ik soldeer morgen dat draadje er wel aan"

Dus echt opschieten doet het niet

Geniaal dat semiprofessionele lulkoek commentaar, precies goed weetje hahaha! :halleluja

Je weet het niet met die ouwe dingen he?
Ja. Precies.
Ja nee en het...
en dat is ook niet ...
Nee? Ja precies.
(mompel) dat is wel leuk weetje
Ja.
Plakken kan ook...
Ja, precies... dat is wel leuk
Ja... nee ik eh...
Ik vind het gewoon leuk omdat-ie oud is, weetje
Ja, ik vind het wel leuk dat ie...(mompel)
Ja, precies weet je
Ja precies...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back