** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ben amateur Vic :)
ik heb trouwens op je aanraden (dacht ik toch?) een TG33 gekocht onlangs
ben er enorm blij mee

Nope dat was de tg77
tg33 zal een andere brave jongen geweest zijn ;-)
Met vector syntheses zit je nooit fout hé 8)

@Tyros1990,1
Overweeg eens een goeie juno6 aan te kopen en die juno60 met wat winst verkopen....
Het zou me niet verbazen dat je op die manier goedkoper uit bent dan laten herstellen door een Beroeps hersteller.

m2c

Nee dat ga ik niet doen:P
De juno-60 is al in de reperatie en hij blijft me qua sounds gewoon verbazen!

Het is misschien geen uitgebreide synth maar juist daarom krijg je er gave dingen uit!

Erg weinig zelfs omtrent dit onderwerp.

Mijn advies. (geheel vrijblijvend uiteraard) Als je er niks van weet kun je ook overwegen er niets over te zeggen.
En mensen uitlachen met stukke apparatuur... Tja.

groet,
Maarten

Hej kerel, niet nodig om aanvallend te worden. Het was maar al grappend gezegd hoor. Moet je trouwens de eerste pagina's van deze topic eens lezen... het zat er gewoon aan te komen dat dit een compleet gare juno zou zijn...

Ik lachtte misschien, maar probeerde tenminste constructief te zijn ook. Ook al had ik het mis. Daarom dat ik er bijzette dat ik het mis kon hebben. Wat een lul ben jij zeg. Hypocriet geval. Komt hier een beetje de moraalridder uithangen. Kakvent.

Ga alstublieft ergens anders de zaag uithangen, en als jij niks constructief te zeggen hebt, kan je ook beter zwijgen. WTF. Een mens mag al niet meer eens grappen.

@ Topicstarter: Als deze juno niks wordt, zeker een andere zoeken. Ik heb er zelf al enkele jaren eentje, en ik gebruik hem echt in ELKE track...

De juno is by the way niet compleet gaar, het probleem van de Arpegiator komt door die hangende toetsen(De veertjes worden besteld)..

Hij is verder goed, Hij maakt geluid, en hij klinkt heeeeeeeeel lekker(zelfs zonder Chorus), Alleen ben ik er achter gekomen dat niet elke preset er in zit!(maar ach al bijna 30 jaar oud he, Dus hij is vast wel in menig handen gevallen)...

Dit heeft weinig meer met het topic te maken.... dit is meer iets van: hoe krijg ik een defecte juno-60 weer aan de praat... wat een topicvervuiling weer :o:

Is geen topic vervuiling!
Het gaat toch om de Juno-60?
Dan mogen er volgens mij gerust vragen komen omtrend een defecte JUNO-60.. Of niet?

De juno is by the way niet compleet gaar, het probleem van de Arpegiator komt door die hangende toetsen(De veertjes worden besteld)..

Hij is verder goed, Hij maakt geluid, en hij klinkt heeeeeeeeel lekker(zelfs zonder Chorus), Alleen ben ik er achter gekomen dat niet elke preset er in zit!(maar ach al bijna 30 jaar oud he, Dus hij is vast wel in menig handen gevallen)...

Ik heb hier ergens de data-casette liggen van de Juno 60. Mss dat ik die kan opnemen als mp3-wav en dat daarmee de originele presets kunne hersteld worden... mss dat dit wel al ergens te vinden is op het net...

en ja hoor... hier kan je ze downloaden: http://www.synthmania.com/juno-60.htm

Ik heb de handleiding al en deze ga ik met die gozer van de muziekzaak doornemen om te kijken hoe en wat!

By The Way, bedankt voor de link van Synthmania...

Nu nog de vraag hoe ik deze kan laden in de Ju

Een mishandelde juno60 opknappen is nobel en hoort thuis in deze topic :L

Tyros, je kan de patchen, factory of andere, inladen via de tape-in.
Dat is maar een kwestie van even het juiste volume zoeken.

Moet eerlijk bekennen dat de presets niet echt belangrijk zijn hoor :W
Na een poosje is de manual knop belangrijker, je wordt handig met de schuiven en kneed snel de klank die je wenst.

Juno's en jupiters t.e.m. juno106 zijn allemaal synths met een hoge funfactor en geweldige klank:okdan:
Uitgebreide synth ??? das echt niet belangrijk

De juno-60 is inderdaad een zeer lekkere synth met een erg lekkere sound!...
Als hij hier staat dan weet ik 100% zeker dat ik wat tracks ga maken met ALLEEN de Juno, Daar zit ik nu al over na te denken.. Weet alleen niet hoe ik het ga aan pakken met de drums, Al kan ik wel de ADSR zo instellen en de Resonance dat ik een soort TR kickje krijg en met de Noise aan en de decay niet te lang heb ik al een leuk snaretje!!

Beetje analoog drumkitje bakken...moet kunnen... alles wat je nodig hebt zit in de juno:geslaagd:

Nu nog de vraag hoe ik deze kan laden in de Ju

vroeger deed ik dat met audacety of windows mediaplayer
Dan een audio out van pc/interface of mixer kabeltje naar de tape in van de synth
Op load drukken op de synth en op play drukken op de pc
Als het niet direct lukt dat is meestal het audio-volume te hoog of te laag
Tegenwoordig doen we het met cubase, wav inladen en zelfde truck

Je kan omgekeerd ook een backup maken van je patchen, met verify check je dan als je volume/opname goed was.

succes

gr.

Vic

Thanks hier voor!

Ga het gelijk proberen als ik de Juno heb

Heb hem helaas nog steeds niet thuis staan, Maar goed...
Er komt wel steeds meer progressie in
de missende toets zit er nu in...

De veertjes moeten blijkbaar ook nog ergens liggen(hoop ik)..

Wellicht ter overvloede, maar goe: gebruik al heel lang de TAL-Uno 60 (bij gebrek aan...ruimte én een echte Juno ;) )
Zeer tevreden mee. Dik, zwaar, heerlijk soft. De SH-101 emu van TAL mag er ook zijn, maar da's even terzijde.
Zal toch altijd dat heerlijke zwart en die fijne schuiven en knoppen missen...tja.
http://kunz.corrupt.ch/?Products:VST_TAL-U-No-62

De TAL plugins zijn allemaal vet. Zowel je uno60 als de Bassline (101). De Vocoder is ZALIG.

Die UNO-60 is ook echt enorm goed. Ik gebruikte die al een tijd in mn nummers tot ik besefte dat ik dan toch echt wel een Juno 60 wilde. Ik werk nu eenmaal niet graag met softsynths. Ik heb ze dan daarna, toen ik mn Juno een beetje kende, eens naast elkaar beluisterd. De klank zelf is nagenoeg identiek. Het is niet zo simpel als gewoon de schuivers op dezelfde plaats zetten, neen, je moet wel wat zoeken naar de juiste instellingen. Maar dan is de klank echt echt echt goed. Het enige dat echt niet hetzelfde is is de ADSR. De UNO60 is veel sneller-naar mijn gevoel...

UNO-60: zeker een fantastisch alternatief voor de hardware bak. Niks mis mee... EN GRATIS!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back