Korg kaoss Pad Kp2 ruis

dextah

Ouwe rot
Ik heb van de week een kaoss Pad KP 2 gekocht .
Klopt het dat dat ding zo ruist ?
Het zo erg dat het bijna onbruikbaar is naar mijn mening .
Zit er aan te denken om hem terug te brengen .

Kp2 heeft inderdaad relatief veel ruis (ene effect meer dan het andere), had dat ook liever iets minder gezien. In vergelijking met m'n yamaha rev500 valt 't echter nog wel mee.

Het ligt er wellicht aan hoe je um gebruikt en waarvoor. In mijn produkties lopen altijd nog wel een aantal andere sporen mee, waardoor de ruis ook weer wat meer gemaskeerd wordt, daarnaast lig ik niet heel snel wakker van een beetje ruis. Ook werk ik nog weleens met wat bussen zodat alleen het effect op een spoor komt en je het originele geluid door de KP2 onaangetast blijft. Enne misschien een open deur,.... maar compressie voor of na KP2 wil ook weleens een verschil uitmaken.

Als je het hele geluid wilt mangelen gaat dit dus weer niet op. Voor mijn subtiele effecten voldoet 'ie echter goed (delays, echootjes). De meeste ruis zit in de filtergeluiden en daar gebruik ik meestal m'n sampler voor. Ben ook niet zo'n hele erge cut-offer.

Ik blijf het een handig appraatje vinden waarmee je snel weirde effecten maakt. Daarnaast vind ik het bedieningsgemak ook nog steeds een groot voordeel. Spoortje door KP2 routen en ff "vingeren" geeft al snel een effect waar ik in m'n sampler 2 avonden aan bezig ben. Misschien wel een beetje ruis, maar ook creatief en veelzijdig. Handig gimmick-dingetje met kekke truckjes voor niet al teveel euries. Ook errug leuk om elektronisch mee te jammen met een paar vrienden ofzo.

Daarnaast niet het belangrijkste, maar toch......... het blijft een gezellig futuristisch schemerlampje in m'n studio. Beam me up scotty!

een ander probleem waar ik bv mee zit is het feit dat als je je vinger op de pad legt het totaal ineens zachter klinkt of is dat een kwestie van afstellen?

het ruisen heb ik trouwens weinig last van.:)

Wordt inderdaad zachter, kwestie van een beetje compressen nadat je geluid uit de KP2 komt.....

Back