Waarom klinkt de MPC4000 zo onwijs veel beter dan M-Audio?

Origineel geplaatst door Grooveron
tja dit zijn nou niet bepaald de kaarten die ik als goed zou willen benoemen.
eerder matig tot redelijk.
Ik heb het dan niet over de prijs want die is voor dit soort kaarten wel inorde.
Ik ken 3 van deze kaarten heel goed.
Ik heb een M-Audio 24/96, ik had een MIA en ik ken de Hammerfall heel goed.
Alle 3 vind ik redelijke kaarten als je wilt afluisteren.
dus de D/A kant is wel OK. (ook niet meer dan dat)
Maar als A/D kaart schieten ze schroomelijk tekort.
Via de analoge ingang zijn het redelijke kaarten maar niet tevergelijken met echt goede A/D convertors.
Vooral mijn MIA had behoorlijk last van jitter en bijgeluiden.
Mocht je bv. een Tascam of een Marantz CDrecorder hebben kan je beter die A/D convertors gebruiken
ipv die op deze kaarten, die klinken schoner en beter dan gemiddeld.
Ik heb zelf laatst mijn Roseta (Apogee) geruild voor een setje Myteks en het verschil
tussen die en de M Audio is echt groot.

Ik had het over boven gemiddeld volgens mij...

Laat ik nou net een Marantz CDR630 hebben, prachtige converters, ook
hier hoor ik verschil analoog versus digitaal.

Origineel geplaatst door mikemix
Laat ik nou net een Marantz CDR630 hebben, prachtige converters, ook
hier hoor ik verschil analoog versus digitaal.

Ook als iemand anders de sample of analoge klank aan je laat horen? Doe dit eens 100 maal en laat het ons dan weten :D Die digitale crap van je moet dan toch serieus hard kleuren }:|

Ik had het over boven gemiddeld volgens mij...

Ik vind die kaartjes niet boven gemiddeld, eerder lager gemiddeld :-)

Origineel geplaatst door Toon
Ook als iemand anders de sample of analoge klank aan je laat horen? Doe dit eens 100 maal en laat het ons dan weten :D Die digitale crap van je moet dan toch serieus hard kleuren }:|

Rustig aan Toon, kom een keer langs, gaan we samen luisteren, meteen een leuk dagje uit toch?

De Toon is gezet. :D

Ik heb zelf een delta1010 en ik vind hem wel goed klinken. Alleen beats kan je idd op de mpc doen, dat ding beukt zo lekker daar kan geen een audiocard tegenop. En tja, je mpc kan niet zo ff 8 channels full duplex recorden, en dat is toch ook wel wat waard.

Origineel geplaatst door nick nova
Drums uit de Akai klinken gewoon ronder en warmer dan met om het even welke Semi-pro geluidskaart, ook de Delta 1010 of RME's horen daarbij. Laat een leek de twee naast elkaar horen en be amazed dat het hen direkt opvalt.

Origineel geplaatst door Mostatic
Wat een geouwehoer weer op component niveau.
Deze discussie blijft eeuwig doorgaan zo.

JAAAA! Lekker lullen en ouwehoeren ! (wou je dit leuke Forum opdoeken dan ?)

Kijk, het is éénvoudig. Akai RULEZ ! Laten we daar van uitgaan. Het zijn professionele apparaten beste mensen. Zeker de 4000/5000/6000. Daar is geen discussie over mogelijk. Idem dito voor de topmachines van EMU.
Al de rest van de mainstream geluidskaartjes, inclusief RME, Motu, Digi002 zijn aanvaardbaar maar niet echt top. Er is heel duidelijk en groot verschil in DYNAMIEK tussen pakweg een Motu en een éénvoudige S5000. Diegene die dat niet hoort heeft - denk ik - geen flappen aan zijn hoofd. Zonder dat de Motu bezitters meteen moeten gaan steigeren. En idd, een Creative klinkt minder goed iv met een Motu of RME. Technisch gezien is soft en hardware sampling aan elkaar gewaagd. Auditief gezien niet.
Maar :
Het is allemaal niet meer dan een technische kwestie en zal op geen enkele manier de inhoud van hetgeen je maakt beïnvloeden.

BTW : 1080, 2080 & 5080 zijn ietwat flauwe afkooksels van THE LEGENDARY 990 ! (en dat heb ik heus niet zelf uitgevonden - Roland zelf heeft die afkooksels gebrouwt !)

Laatst gewijzigd:
Rustig aan Toon, kom een keer langs, gaan we samen luisteren, meteen een leuk dagje uit toch?

Ja sorry, ik kan er ook niet aan doen dat jij een bagger geluidskaart hebt :D

Akai rulez, 't is daarmee dat er nog zoveel Akai's verkocht worden zeker ;)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
BTW : 1080, 2080 & 5080 zijn ietwat flauwe afkooksels van THE LEGENDARY 990 ! (en dat heb ik heus niet zelf uitgevonden - Roland zelf heeft die afkooksels gebrouwt !)

Grrrr..... Hij die beweert er van verstand van te hebben ziet dan toch niet onder de ogen dat een XV een JD990 in zich heeft én ook nog eens beter klinkt.
Naast alle golfvormen van de JV's en de JD heeft hij ook nog z'n eigen extra golfvormen. Plus via de SRX expansies krijg je er nog meer rom geweld bij.
Kom er dan nog eens bij dat qua AD converters er ook nog eens 10 jaar tussen zit en het verschil 16 en 24 bits is. De XV series heeft dus verd*md goede DA converters. Neem dat maar van mij aan. Komt nog eens de COSM effect series bij (oftewel DSP geweld tbv de geluidskwaliteit). En er is zelfs een JD effect toegevoegd (JD multi) dat gelijk is aan de JD. (dus ook dist,phaser,spectrum en enhancer)
Plus de mogelijkheid om je eigen multilayered, multipart samples in het geheugen te kunnen laden van de Akai,Roland series sample CD.

64MB of internal wave memory gives 424 waveforms.
All JV-2080 sounds and waveforms.
112 waveforms from JD-990.
Expandable with SR-JV80-Series wave expansion boards and XP/JV-Series Patches, 4 slots.

En ja, dit zijn allemaal specs. Dat zegt niet alles over deze beestje. Maar toevalligerwijze heb ik ook nog een redelijk stelletje flappen dat ik goed gebruik. En ik weet wat de verschillen zijn.

Maw, mijn ene XV5080 scheurt jouw 3 JD990's aan stukken op alle fronten. Kwaliteit van geluid, dynamiek, mogelijkheden en gebruikers gemak.
Dus ga maar op zoek naar zo'n ding. Die worden onderhand bijna gratis de deur uitgedaan terwijl men niet eens weet wat er allemaal uit te halen valt.
1000-1400 euro in europa en nog minder op ebay.
Alleen hij is zo fokking uitgebreid dat je na 10 jaar nog steeds niet op de helft bent wat hij allemaal kan.

De mensen denken dat het een ontzettende rompler bak is die voor GM sounds gemaakt is. Maar het is gewoon veel en veel en veel meer. Je kan er uitstekend muziek voor Frans Bauer liedjes mee maken, maar ook Aphex Twin zou zich prima met deze bak kunnen vinden.

Wel frapant hoor, elke keer als ik iemand heel stellig een apparaat zie verdigen, heeft ie m in zn kitlist staan. Het lijkt wel soms of mensen hier meer hun eigen spullen op lopen te prijzen dan dat er een echte discussie wordt gevoerd.

Niet perse aan jou gericht hoor fuse, maar het is gewoon iets wat me altijd wel opvalt

Dan ben ik zeker de uitzondering op de regel want ik heb een andromeda en vind dat die wordt overgewaardeerd en ik heb ook nog protools wat ik een overpriced systeem vind.8)

Tis en blijft een prachtig apparaat die Mpc4k!:P Klinkt idd vele malen beter dan z'n voorgangers! Alleen blijf ik het jammer vinden dat ie niet de relaxte interface van de 3k heeft! En die OS?!:confused: Hoop dat dat gelazer nu eens afgelopen is met de nieuwe upgrade?! Heb 'em nog niet geinstalleerd! Eerst ff de reactie's afwachten!:D

Peace...

Origineel geplaatst door bobaphat
Wel frapant hoor, elke keer als ik iemand heel stellig een apparaat zie verdigen, heeft ie m in zn kitlist staan. Het lijkt wel soms of mensen hier meer hun eigen spullen op lopen te prijzen dan dat er een echte discussie wordt gevoerd.

Lijkt me logisch dat je iets wat je zelf hebt en van binnen/buiten kent dat je met goede argumenten kan verdedigen. En het zal me jeuken als mensen dat patsen vinden. Ik heb er hard voor gewerkt en ben trots op wat ik heb.
Vaak worden discussies aangegaan en heeft de persoon nog nooit met een apparaat gewerkt maar wel een mening over. Dat vind ik gewoon storend. Als ik het niet weet dan zeg ik dat. Of als ik een fout maak dan zeg ik dat ook. Maar sommigen mensen durven niet af te gaan of zo.

Ik heb bijv ooit eens een paar minuten met een MPC4000 staan te klooien. Maar zou niet weten hoe goed die precies zou klinken. Maar het lijkt me wel dat je voor zo'n prijs ook bijhorende kwaliteit mag verwachten.
En ik heb een poosje een M-audio quattro gehad en die vond ik OK klinken. In ieder geval stukken beter dan m'n Audigy. Maar mee opgenomen heb ik er nooit mee.

Origineel geplaatst door Toon
Ja sorry, ik kan er ook niet aan doen dat jij een bagger geluidskaart hebt :D

Akai rulez, 't is daarmee dat er nog zoveel Akai's verkocht worden zeker ;)

Daarom heb ik een S6000 en nog altijd een S950...

Origineel geplaatst door Cisco
Tis en blijft een prachtig apparaat die Mpc4k!:P Klinkt idd vele malen beter dan z'n voorgangers! Alleen blijf ik het jammer vinden dat ie niet de relaxte interface van de 3k heeft! En die OS?!:confused: Hoop dat dat gelazer nu eens afgelopen is met de nieuwe upgrade?! Heb 'em nog niet geinstalleerd! Eerst ff de reactie's afwachten!:D

Peace...

Ik hoor niets dan lof over 1.51, dus ik zou hem maar eens installeren als ik jou was. En ik heb gister nog ff gestoeid met dat ding, en ja hoor, het is toch wel een droombak hoor. Al zijn die effecten VRESELIJK GAAR, echt nauwelijks bruikbaar

Back