Rauwe distortion plugins

trigg

Brass Intelligence
Lui,

Ik ben op zoek naar de meest rauwe ranzige distortion VST effect plugins die er momenteel
beschikbaar zijn! Goeie plugins die drums/bassen/leads e.d. een lekkere rauwe volle sound kunnen
geven.

Als braaf forum-lid heb ik natuurlijk eerst de zoekfunctie geprobeerd en daar las ik hier
en daar al wat over OhmForce -plugins. Zijn deze goed?
Nu werk ik vnl. met de QuadraFuzz en Overdrive die standaard bij SX geleverd worden,
maar deze zijn enigszins beperkt.

Dus... roept u maar!

Bitcrushers moet je hebben.

En van die distortions die je wave naar binnen toe vouwen in plaats van afvlakken. Ben de naam ff kwijt.

Die setting heet "Rectify" (klinkt als rectale geluidsverkrachting idd :D) bij een van mij Buzz plugs.

http://www.hnm-freeware.com/Audio/VST/

Dat is een gratis VST plugje wat ook rectify kan doen naar eigen zeggen (niet getest).

Wat ik dus vaak deed bij die Buzz plugin (StereoDist) is boven een saturation, en onder een rectify instellen, waardoor je dus half een soort octaafverdubbeling krijgt (rectify spiegelt de wave immers terug) en half gewone distortion.

Om de gorigheid nog meer op te krikken kun je een *pass filter met resonantie er voor hangen en/of een mono-reverbje voor de distortion gebruiken.

Origineel geplaatst door bikkel
Die setting heet "Rectify" (klinkt als rectale geluidsverkrachting idd :D) bij een van mij Buzz plugs.

http://www.hnm-freeware.com/Audio/VST/

Deze plugins zijn best OK! Ik heb de distortion even getest... geeft wel
veel noise mee, maar met een beetje klooien aan de schuiven klonk hij al best redelijk.

en.. de layout is ook strak en duidelijk (altijd handig)

Heb je de NOLV Triple Distortion al eens geprobeerd ? Is wel DX,maar klinkt dik...

Blood overdrive. Gratis vst-plugin, is er al jaren. Echt smerig, moet je ook voorzichtig instellen.

gr. Tom

Vind de OhmForce's Predatohm wel goed klinken als distortion! Ook hun QuadFrohmage filterbank is goed voorzien van allerlei distortion functies. Je kan hun sound al een beetje horen in de gratis Frohmage, gewoon van hun webstite te plukken.
OhmForce

Ook Cyanide is goed voor (meer digitale) distortion
Smartelectronix Bram's site

Er zijn er nog vele, naar 't schijnt is die iZotope Trash ook erg goed, maar alleen voor PC :(
iZotope Trash

ohmforce quadfromage op nr 1 !!!

de tubeamp van voxengo op nr. 2

en antares tube / refx trasher op gedeelde 3e plaats

dit zijn mijn tools of mass destruction :D

Sherman filterbank !!!!

of is die nog steeds niet als plug-in ?

de plugin die enigzins in de buurt van de sherman idee komt is de ohmforce quadfromage vind ik,
heeft alleen geen fm en am-modulatie mogelijkheden.

Vind idd de OhmForce Predatohm meesterlijk. Maar klopt het dat het een mono plugin is? Of doe ik nou iets gigatisch fout? Er zit namelijk el iets van een Stereo maker in door met verschillende fases te werken maar dat wil ik natuurlijk niet.

Deffo:
antares tube!
echt een heerlijke plug :)

Thanks iedereen voor alle tips & advies,
ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar dat ga ik zeker doen!

Expect sum dirty rough sounds soon... :duivels:

FlexxFX package van MHC bevat een 'chaotic lowpass filter' als ik me goed kan herinneren, ik vind m erg lekker voor wat verfijndere overdrive / distortion fx.

Izotope Trash is ook prima, maar eet behoooooooorlijk wat cpu.

De ohmforce plugs zijn al verschillende malen genoemd!

Suc6

Volgens mij is die Trasher II van reFX ook wel vet!

Probeer ook eens de GAIN-knop van je mengtafel. Draai maar naar de max. Zo werd de distortion meestal veroorzaakt die je hoort in de oldschool haardkoor.
Die OhmForce plugins klinken overigens best lekker!
8~

Back