Dawesome HATE

en ja, Dawesome komt met de 2e FX plugin, na LOVE....

HATE dus...

HATE.png

centraal staat de wavetable gebaseerde distortion, met veel instelmogelikheden, naast de obligate 'position'; hier Slice genoemd; Punch nadruk op transients of de rest (tonaal), Freq Tilt; nadruk op lage of hoge frequenties, nadruk op midden of side, etc. etc. allemaal 'vloeiend' instelbaar....

en na de TABLE module kun je kiezen uit 29 modules, 6 modules zijn de max....

HATE 2.png

90 dagen onbeperkte TRIAL....

€34,50 introprijs...

(bestellen via de Dawesome site heeft als voordeel, voor de developer, meer inkomsten.... maar zal ook op jrrshop etc. te verkrijgen zijn, wanneer ze dáar wakker worden...)

o ja, een paar presets, in de factory, zijn van een zekere, sja.... een zekere..... pfoef.... goed... die wel meer zijn gericht op minder distortion pedaal, effekten; meer als harmonischen en andere bekietelaars... zeker met scherpe randen...

een bizondere module, géen modulatie. dat zal zeker weer een twistpunt worden, maar het is een bewuste keuze geweest.

zelf vind ik deze plugin erg leuk om te programmeren, ik ben nooit zo van de distortion plugins geweest, ik begon ze nu wat te ontdekken (in de synthforum contest, in de ingezonden track, zit een synth + Roar, de Live disortion..), deze vind ik wel erg bizonder.
voor modulatie, vrijwel elke DAW heeft voldoende modulatie mogelikheden (M4L third party, geeft nog meer). en automation is natuurlijk ook een mogelijkheid...

Hoe verhoudt Hate zich ten opzichte van Shaper Table van kilohearts?

de wavetable is 1 onderdeel van HATE, maar wel de belangrijkste...

de shapertable heeft minder instellingen hoe die zich op het signaal inwerkt, wellicht met snapheap, etc, te benaderen, maar de parameters FLAT, EDGE, WRAP, FREQ, PUNCH, IMAGE kunnen erg veel invloed uitoefenen op het uiteindelijke resultaat, lage/hoge frequentie, transient/tonaal, lage/hoe amplitude, midden of sides... en natuurlijk de DRIVE parameter, maar die is obligaat, of evident? evident natuurlijk...

de 29 andere modules, maken HATE natuurlijk ook interessant...

een demo is altijd handig.. werkt deze plugin voor jou, is niet echt te voorspellen.... voor mij werkt ie, en dat vond ik verrassend, en tevens verrassende resultaten, zónder enige vorm van modulatie..

de wavetable is 1 onderdeel van HATE, maar wel de belangrijkste...
de shapertable heeft minder instellingen hoe die zich op het signaal inwerkt
de 29 andere modules, maken HATE natuurlijk ook interessant...
Oh ja, die modulaire opzet maakt het inderdaad veel uitgebreider dan Shaper Table. Shaper Table is eigenlijk ook maar 1 module voor snap-heap. Dus die vergelijking die je maakte is spot-on. Ik ga 'm sowieso kopen. Ik ben een Dawesome fan-boy 🙃

Ik heb 'm gekocht. Ik heb een paar presets geprobeerd op een drumcomputer en ik ben zeer enthousiast over de mogelijkheden. Lekker diepe plugin om eens helemaal in te duiken.

Op het eerste gehoor too much voor mij. Maar met subtielere instelling werkt het heel verslavend. Als ik het dan weglaat is zonder opeens heel saai.

Back