Erg foute Phontaq!

dit klinkt als een slechte demo voor een nieuwe plugin ofzo...:confused:

hoezo happy? je begint al met een mineur akkoord.. ??????

Het doet mij meer EBM aan, ook als zijn de melodietjes wat speelser, maar het happy zie ik er ook niet aan. Het is best een aardige track, dat wel. Niet bijzonder, gewoon een aardig niemandalletje.

Ken ik jou trouwens irl? Je bent gelieerd aan para-noir, en enkele mensen daarvan (John en Debbie en Poly-tox) ken ik wel.

Ik vind m WEL blij ! :D
Bassdrum klinkt wel goed (vroeger veel naar hardcore geluisterd, en soms geil ik nog op cleane hardcore kicks)
Hm om eerlijk te zijn vind ik het geheel een beetje saai, je kan best een vet nummer maken van zon melodietje. gooi er eens wat overstuurde percussie in of iets dergelijks }:|. of een paar brute bassen, die het nummer wat voller maakt.

Het valt in ieder geval wel onder de categorie Happy Hardcore,

maar ik vind het nummer redelijk goed, een paar opmerkingen:
Het intro is goed, totdat die pulse lead er in komt die verpest het eigenlijk een beetje (melodie + geluidskeuze vind ik minder).
Offbeat bassline is te lief... mag wat ruiger
basskick is ok de rest van de drums passen niet bij de stijl, er mist ook iets van een breakbeat.
het nummer is wat traag/kort voor happy hardcore.

Ik zou het nog wat verder uitwerken als ik jou was...

[offtopic]
Happy hardcore staat trouwens niet voor vrolijke hardcore!! Happy Hardcore staat meer voor melodieuze hardcore.
Veel mensen associëren gabberpiet / hakkuhbar etc met Happy hardcore, ok heeft een paar eigenschappen van happy hardcore maar dat was meer verkrachte kinderliedjes (vergelijkbaar met die apres ski trance)
[/offtopic]

Re: Erg foute Phontaq!

Origineel geplaatst door Phontaq
Ik kreeg een opdrachtje om een heel fout happy hardcore muziekje voor op een huisfeest te maken, en hoor hier het resultaat! Het meest trots ben ik nog op het melodietje hahahaha! 8o)

Happy Hardcore = kale koppen (more hair than brains), pilletjes en aussies... en dat
associeer ik toch niet echt met deze muziek.

Leg dat maar uit zoals je wilt :D

Origineel geplaatst door Blinx
[offtopic]
Happy hardcore staat trouwens niet voor vrolijke hardcore!! Happy Hardcore staat meer voor melodieuze hardcore.
Veel mensen associëren gabberpiet / hakkuhbar etc met Happy hardcore, ok heeft een paar eigenschappen van happy hardcore maar dat was meer verkrachte kinderliedjes (vergelijkbaar met die apres ski trance)
[/offtopic]

Sorry, kan het niet laten hier niet op te reageren .... :D

Ben 't gedeeltelijk niet met je eens, hakkuhbar/skihut onzin ok, doorspoelen met de eerste de beste lawine die langskomt ...
Maar melodieuzere hardcore vind ik bepaald niet in het hokje happy hardcore passen, noem 't dan desnoods trance core dan ofzo (waar ook weer de meningen over verdeelt zijn: cenobyte/leviathan etc) .... luisters eens naar wat oude trackies van mij/ons:

Earth www.djniel.nl/audio/cm032b2.mp3

Under my skin www.thunderdome.com en dan track 3, cd 1 .....

Ik print nog wel ff wat labels uit om op de hokjes te plakken .... 8o)

Heb de track nog 'n 2e keer gehoord, nu over m'n koptelefoon, lekkere bass wel op zich, maar die claps/slap vind ik bleh :P

5 minuten later ...... damn, ga 'm nog bijna leuk vinden ook :bekdicht:

Pas op hoor, na een nachtje slapen zit bij mij dat melodietje nog steeds in mijn hoofd! Ik heb 'm waarschijnlijk iets te vaak gehoord gisteren......

En over de track zelf: ik heb er precies 4 minuten over gedaan om de track te "masteren", dus het klopt natuurlijk nog niet helemaal. :)

En of het happy hardcore is of niet weet ik ook niet, het is ook totaal niet mijn muzieksmaak, maar ik schreef maar die stijl op die het eerste in mijn hoofd kwam waar ik het op vond lijken! :biertje:

Back