fruitloops

Errol

The difference is Clear
ik ben geinteresseerd in fruity loops.

wie van jullie kan me vertellen wat ik nu precies moet kopen.

Er zijn veel verschillende mogelijkheden en wat mij betreft wil ik gelijk de meest uitgebreide daarvan
aanschaffen ipv dat ik later weer een extra module moet gaan bijkopen.

Wat ik begrijp is dat fruit onder live kan werken via rewire.
Ook dat ik mn vsti synths in fruity kan gebruiken.
klopt dat?

Alsvast bedankt voor alle tips.

Ikzelf heb FL Studio ,de producer edition (149$) en zou je deze versie aan willen raden(of een aanbieding met minstens evenveel zooi)
Dit is volgens mij wel het beste pakket. Je hebt dan alles wat je nodig hebt, inclusief mixer, een zooi interne plugins,fx en Rewire. Vooral Rewire is inderdaad aantrekkelijk (gebruik zelf ook Ableton Live met Fruity als slave, andersom werkt ook maar vindt ik minder praktisch.) Wat dus vooral vet aan Live (rewire master) met fruity (als slave) is, is dat je de beperking van 1 midi-in die fruity slechts standaard heeft omzeild en via Live 2 midi-ins hebt. En voor mij het belangrijkste is dat je via Lve( met zijn midi clock-in) fruity kan slaven aan je hardware setup. Dat kan fruityloops opzichzelf namelijk niet. Al met al ben ik erg te spreken over het draaien van allerhande VST's binnen fruity. Gecombineerd met Live vullen deze twee elkaar erg goed aan

Ik weet niet of dit alle informatie is die je zocht....
Teun

Geen, ik vind het persoonlijk kinderspeelgoed.......!! Maar ja ieder zijn 'ding'

Origineel geplaatst door mario
Geen, ik vind het persoonlijk kinderspeelgoed.......!! Maar ja ieder zijn 'ding'

het ziet er misschien zo uit maar het programma heeft veeeeeel mogelijkheden.
en het werkt makkelijk. ik denk dat het juist daarom is dat veel mensen fl speelgoed vinden.
juist omdat iedereen ermee kan werken. een goed programma is per definitie geen moeilijk
prgramma. en er zijn heel veel mensen die stiekem fruity loops gebruikten maar het gewoon
niet durven zeggen.

Speelgoed ja...maar niet voor kinderen.

Speelgoed ja...maar niet voor kinderen.

Geen, ik vind het persoonlijk kinderspeelgoed.......!!

Ik begrijp perfect wat je hiermee wil zeggen want ik "had" hetzelfde gevoel toen ik dat programma voor de eerste keer zag.
FL is echter veel meer dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Als je bovendien de moeite neemt om zelfs extra samples bij in de soundbanks te stoppen en als je het progje leert kennen, dan zal je ontdekken dat FL een heel aardige machine is waar je bijzonder snel goede resultaten mee kan halen. In alle soorten muziekstijlen !

Het is gewoon een drummachine-achtige composer waar je echt wel "spiffy" dingen mee kan op voorwaarde dat je hem leert misbruiken.

Jongens, hardstikke bedankt voor de gouden tips, ook die van van mario wat toch een naam van een spelletje is8)

Ik had alzo'n vermoeden dat dankzij rewire fruity een stuk interessanter voor mij is geworden.
Dat het zo goedkoop is mag voor mij ook wel eens een keer.

Ik ga het vandaag nog aanschaffen.

Bedankt.

de makkelijke 16 steps sequencer waarmee je gelijk om je oren wordt geslagen in dit progje is hem nu juist de grote kracht. Erg nuttige software. Denk dat de officiele site overigens erg snel uitsluitsel biedt over bestaande versies.

Jongens, hardstikke bedankt voor de gouden tips, ook die van van mario wat toch een naam van een spelletje is
Zo wil ik het graag ook houden Errol :D

Het zou inderdaad allemaaaal kunnen wat voor de één prachtig is maar ik krijg er altijd weer een nare indruk van als ik er even mee werk. In vergelijking als ik dan met soft moet werken is het voor mij als klap op de voorpijl.., Reason! Duidelijke interface, klinkt beter en is niet zo houterig als FL, anderzijds voelt FL wel wat sneller aan. Reason aansturen met een MPC maakt het dan weer aantrekkelijker...... Maaar ja voor mij de voorkeur nog altijd, hardware

Zoals ik zei, ieder zijn ding.

Zo wil ik het graag ook houden Errol :D

Het zou inderdaad allemaaaal kunnen wat voor de één prachtig is maar ik krijg er altijd weer een nare indruk van als ik er even mee werk. In vergelijking als ik dan met soft moet werken is het voor mij als klap op de voorpijl.., Reason! Duidelijke interface, klinkt beter en is niet zo houterig als FL, anderzijds voelt FL wel wat sneller aan. Reason aansturen met een MPC maakt het dan weer aantrekkelijker...... Maaar ja voor mij de voorkeur nog altijd, hardware

Zoals ik zei, ieder zijn ding.

oke houden we er in Mario.8)

Maar ik zal je uitleggen waarom ik in fl ben geinteresseerd geraakt.
We hebben hier allemaal onze eigen pc en macs en dan ook in de studio ons "mainframe mac/pc"
Op mijn laptop doe ik graag tijden shet överwinteren" in spanje wat voorwerk.

Dat doe ik al met reason en live.
Een nadeel van reason (de enige wat mij betreft) is dat je geen vst synths en vst plug kunt gebruiken.

Nu fl gerewired kan worden is fl voor mij erg interessant.

En voordat geld, (jezeus, ik lijk wel een nederlander)

Fruitloops is toevalligerwijs een amerikaanse heerlijke ochtendtraktatie voor met melk d'rin. ;)

Of een cocktail (voor als je nog moet rijden)
http://www.webtender.com/db/drink/4345

Maar het Fruity loops is eigenlijk een doorontwikkeling van het tracker concept.
Met als bijkomend (mogelijk) nadeel dat je 'patroontjes muziek' gaat maken.
Vind het zelf wel wat op bars&pipes (Amiga programma) lijkt.
Zelf vind ik dat je dan teveel met programmeren ipv muziek maken bezig bent.

Versie 1 en 2 was gewoon speelgoed eigenlijk. Maar 3 was zeker bruikbaar en 4 is echt serieus beter geworden.
Maar je kunt fruity en Reason ook in Cubase als VSTi/Rewire gebruiken.

Origineel geplaatst door fuse
Met als bijkomend (mogelijk) nadeel dat je 'patroontjes muziek' gaat maken.
Vind het zelf wel wat op bars&pipes (Amiga programma) lijkt.
Zelf vind ik dat je dan teveel met programmeren ipv muziek maken bezig bent.

IMO kun je dit zelf sturen.. Hoe 'patroonerig' het klinkt. Je kan echt heel creatief met FL zijn, ik denk dat het nog wel eens onderschat wordt, en ik denk idd ook dat menig een ook stiekem wel eens een beetje met FL werkt maar door de "kiddie" interface, niet durft te zeggen omdat ze niet serieus worden genomen, maar ja dat zei isniezot ook al.

Groeten Mike

Origineel geplaatst door fuse

Maar je kunt fruity en Reason ook in Cubase als VSTi/Rewire gebruiken.

En dat is nu juist wat ik niet wil.
logic en cubase zijn veels te zware pakketten om als master te gebruiken.
Ik heb het geprobeerd maar het werkt gewoonweg niet prettig.
Overigens als live met midi gaat komen wordt het helemaal een knaller.

Het is iig voldoende voor profesionele resultaten:

Wat ik me afvraag is hoe je je beats maakt. De ene keer zijn ze groovy dan weer lekker stampend techno. Maar altijd ff lekker. Hoe komen deze tot stand? Met sample ceedees, of helemaal zelf? En zijn de losse perscussiesounds samples of ook drumcomputers? En wordt er software als bijvoorbeeld ReCycle hiervoor gebruikt? [Mattijs Janssen]

Soms helemaal zelf, soms met sample cd's, maar dan onherkenbaar veranderd en naar mijn persoonlijke smaak aangepast. Maar de ritmes moeten allemaal ook reageren op de bas of de melodie, dan is 't een samenspel, dat maakt 't af. De laatste tijd is 't Fruityloops wat de klok slaat!!

Uit de Secret Cinema Q&A

Vergeet Orion Platinum ook niet te checken. Dit is toch wel een programma wat ik altijd door vooroordelen links had laten liggen. Tegenwoordig laat ik zelfs Logic links liggen betreft het sequensen van mijn tracks. Orion Platinum heeft verreweg de beste en meest bruikbare vst en vsti implementatie die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ook qua cpuverbruik is orion een stuk vriendelijker dan bijv Logic, Cubase en Sonar.

iig de moeite waard om even goed uit te proberen

Op www.synapse-audio.com kan je de demo van orion platinum 5.2 downloaden

Origineel geplaatst door Boost303
Vergeet Orion Platinum ook niet te checken. Dit is toch wel een programma wat ik altijd door vooroordelen links had laten liggen. Tegenwoordig laat ik zelfs Logic links liggen betreft het sequensen van mijn tracks. Orion Platinum heeft verreweg de beste en meest bruikbare vst en vsti implementatie die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ook qua cpuverbruik is orion een stuk vriendelijker dan bijv Logic, Cubase en Sonar.

iig de moeite waard om even goed uit te proberen

Op www.synapse-audio.com kan je de demo van orion platinum 5.2 downloaden

thanx boost,

ga ik binnenkort checken

heb zelf met fruity gewerkt met reason met orion en met cubase,en ongeacht of ik nu dan met cubase werk,vind ik fruity zeker net zo profesioneel,en ik vind de mixer mogelijkheden ook veel uitgebreider dan met reason...orion vind ik te limited...'t is wel leuk,een maat van me produceert er mee,vandaar dat ik dat af en toe ook eens doe...maar ik vind het toch wat beperkter dan reason of fruity,en ik vind het feit dat fruity gewoon keurig alle vst-tjes pakt toch de belangrijkste reden om voor fruity te gaan,maar ongeacht hetgeen hierboven vermeld...'t is de chef en niet de keuken wat telt,en met alle genoemde programma's kun je gewoon zwaar pro muziek maken!!! het is maar net wat je ligt elk progje heeft zijn voor en nadelen en om dan te zeggen dat programma vind ik nix,das net even te makkelijk....

Laten we eerlijk zijn, We houden er toch van om met speelgoed te kunnen spelen?:D :duivels:

Kheb nog geen tijd gehad om fl te bestellen.

morgen weer een dag.

Back