fruitloops

Ik vind het een topprogramma....:)

Ik heb in het verleden ook wel nummers met sequencers a la cubase gemaakt maar dit vind ik echt zoveeeeel beter:halleluja

Origineel geplaatst door Boost303
Vergeet Orion Platinum ook niet te checken. Dit is toch wel een programma wat ik altijd door vooroordelen links had laten liggen. Tegenwoordig laat ik zelfs Logic links liggen betreft het sequensen van mijn tracks. Orion Platinum heeft verreweg de beste en meest bruikbare vst en vsti implementatie die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ook qua cpuverbruik is orion een stuk vriendelijker dan bijv Logic, Cubase en Sonar.

iig de moeite waard om even goed uit te proberen

Op www.synapse-audio.com kan je de demo van orion platinum 5.2 downloaden

Mmm ziet er wel oke uit, lijkt een beetje op de reason sequenser??? In dat geval zou dit errug interessant zijn voor me, omdat ik nog steeds aan het kijken ben voor de overstap van reason naar...

Origineel geplaatst door Christov
ik vind fruity en trackers toch anders werken, vooral omdat je bij fruity tenzij via pianoroll geen lager tootnje kunt krijgen

jawel hoor.

Attachments

• fruit.png
    fruit.png
    98 KB · Bekeken: 105
het is een heel intuitiefe sequencer met veel mogelijkheden.

enige waar ik me aan stoor is dat het laag niet zo strak is en het mooi tophoog mist en eq'en het tophoog toch niet helemaal top maakt.... voor mijn gevoel dan
( ik gebruik eq van waves renesaince pakket)

errol > als vakantie schetsblok is het ideaal voor je dnek ik!:okdan:

je kan in fl studio gewoon de pianroll gebruiken en noten ingeven net als in cubase...

fl studio is een volwaardige sequencer en degene die dit betwisten moeten zich maar eens eerst in fl studio verdiepen alvorens te oordelen... ik ben dus ook een fl studio aanhanger.

Ik neem aan dat pakketten die 5 keer zoveel kosten zoals cubase en logic en dergelijke wel IETS meer zullen kunnen bieden maar ik heb het nog niet ontdekt (of het zijn dingen die je nooit of bijna nooit gebruikt).

Ikzelf gebruik cubase ook wel eens en heb serieus geprobeerd over te stappen om meer compatibel te zijn met de meer 'pro users'. Maar daar ik fl studio van binnen en buiten ken werk ik zoveel sneller daar dus laat ik cubase toch maar zoveel mogelijk links liggen.

Qua flexibiliteit is er zoiezo geen alternatief voor fl studio.

vsti,dxi,buzz,eigen synths,vst en dx effecten,rewire,asio,enz enz

ken geen enkel prog dat zoiets kan voorleggen.

de enige reden waarom ik FL niet meer gebruik is omdat het geen mono audio inputs heeft. dus onbruikbaar voor mn sidstation, prodigy en drummers met individuele outputs

snap ik ff niet, ...

je gebruikt toch gewoon een echte mixer daarvoor... je gebruikt fl studio als sequencer om die mooie dingen aan te sturen en de audio outs van die synhts gewoon recht de mixer in. kan je eventueel nog terug door fl studio routen als je dat zou willen.

ik kan er absoluut niet mee werken... inspireerd niet... loik qua drumpatroontje maar niet een heel nummer (voor mij dan)
maar goed, mijn werkwijze qua muziek maken is over het algemeen toch al heel onorthodox te noemen... 8)

onder het motto: waarom makkelijk als het moeilijk kan... ofzo...

Ik vindt FL-studio een goed programma met zeer bruikbare elementen, zoals bv de wave traveller en de granulizer.Maar voor het sequence gedeelte gebruik ik toch liever Cubase. Ik vindt de manual van FL ook niet echt duidelijk en overzichtelijk, wat bij cubase wel het geval is. Het automatiseren van VSTi's vindt ik ook erg wazig en het bladeren door de presets niet erg gebruiksvriendelijk. De event editor werkt alleen bij de eigen generators en niet bij de VSTi's. Maar mischien heb ik het wel helemaal mis, omdat ik dus nog niet echt de moeite heb genomen om met FL te werken.

Origineel geplaatst door Waveglider
snap ik ff niet, ...

je gebruikt toch gewoon een echte mixer daarvoor... je gebruikt fl studio als sequencer om die mooie dingen aan te sturen en de audio outs van die synhts gewoon recht de mixer in. kan je eventueel nog terug door fl studio routen als je dat zou willen.
probleem is dat je als inputs alleen uit stereo (paren van) inputs kan kiezen. dus wil ik mijn sidstation opnemen (mono output) moet ik kiezen uit "input 1-2", "input 3-4" of "input 5-6".
ik kan dan bv. 1-2 kiezen, als ie op input 1 aangesloten is, en het geluid met "stereo enhancer" over de 2 kanalen spreiden, maar dat maakt dat ik input 2 niet voor iets anders kan gebruiken. ik kan dus max 3 synths aansluiten
in cubase kan ik daarentegen wel audiotracks instellen als mono, en kan ik de 6 inputs van mijn soundcard volledig benutten

Origineel geplaatst door divi
probleem is dat je als inputs alleen uit stereo (paren van) inputs kan kiezen. dus wil ik mijn sidstation opnemen (mono output) moet ik kiezen uit "input 1-2", "input 3-4" of "input 5-6".
ik kan dan bv. 1-2 kiezen, als ie op input 1 aangesloten is, en het geluid met "stereo enhancer" over de 2 kanalen spreiden, maar dat maakt dat ik input 2 niet voor iets anders kan gebruiken. ik kan dus max 3 synths aansluiten
in cubase kan ik daarentegen wel audiotracks instellen als mono, en kan ik de 6 inputs van mijn soundcard volledig benutten
wat ik eigenlijk had moeten antwoorden is dit: ik wil liever alles digitaal afmixen

er is toch zeer veel te vertellen over fruity denk ik zo.

maar 1 van de wel leuke punten zijn ondersteuning voor fruity plugins, dxi plugins, vst plugins en BUZZZ plugins...

daar kom je toch ook al een eind mee...

en je kan, als je wil, "realtime" dingen inspelen en filters tweaken... lees maar eens de support op de site!!

dus veel hangt ook af van je werkwijze en of je een midicontroler voor handen hebt.

greetz

cloudy

fruityloops kan wat elke grotesqsuencer kan en voo zoveel geld minder en ja je kan de parameters van de vst inst.wel automatisren
fruity loops heerst (zelf voor de hardware fanaten )

FL is mijn basis geweest om alles te leren. Na 1,5 ram ik nu op een MPC dat werkt fijner.
Kortom: FL is een perfecte instapper, goed om de beginselen te leren. Je zal later dan ongetwijfeld hardware gaan halen. Kwaliteit is beter en het werken met hardware (met je oren) is lekkerder dan werken met je ogen.

Origineel geplaatst door Javascript
Je zal later dan ongetwijfeld hardware gaan halen.

Ik maak nu 5 jaar tracks met FL en ik zou echt niet weten waarom ik hardware zou aanschraffen. :)

geluidskaart?
muis? :P

Back