fruitloops

grote vraag voor mij blijft dan...wat voor muziek maken jullie met FL?

ik ben nu met mijn tweede nummer bezig in Fl.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=29293&goto=newpost (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=29293&goto=newpost)

mijn eerste was the land and the sea. neit echt trance dacht ik:)

ik gebruik hem als sequencer voor mijn harware synths en ik gebruik software synths...en het kan alles wat ik wil dat het kan.

enige nadeel ik, voor mijn methode. Is dat ik de midifiles apart moet opslaan om daarna in een wave editor weer toe te voegen. Ik krijg er twee bestanden
uit.
1. al het geluid van FL intern
2. midibestand voor aansturing hardware synths

Je kan er volgens mij alle muziekstijlen mee maken.

oja: heb een pentium 1 233 en een 128 geluidskaart:D valt me nog mee wat ie doet:)

genres die ik persoonlijk haal uit fruity zijn beetje dance georienteerd: iets wat op french (filter) house lijkt en richting disco nouveau zou kunnen gaan, een kameraad van mij prutst ook met fruityloops, maar alles wat hij maakt lijkt op een balade :D en verder uiteraard techno en trance-achtige dingen.

Ik ben er echter van overtuigddat je even goed hiphop, goa, ambient, eurodisco en wat weet ik meer zou kunnen neerpoten... het is wat dance-georienteerd, maar hoeft dat niet exclusief te zijn.

oja: heb een pentium 1 233 en een 128 geluidskaart:D valt me nog mee wat ie doet:) [/B]

je kan zowiezo externe synths aansturen, zonder midibestand ook ,maar met kanalen te selecteren en zo.

die P1 gaat je echter niet zoveel ruimte geven om dingen te doen vrees ik. na twee synths en vier effecten zal je al gauw tegen je plafond zitten vrees ik. je kan het er mee doen, maar je zal veel mogen bouncen naar wave-files denk ik.

anyway, je kan er al vast mee van start!

Origineel geplaatst door cloudman
je kan zowiezo externe synths aansturen, zonder midibestand ook ,maar met kanalen te selecteren en zo.

die P1 gaat je echter niet zoveel ruimte geven om dingen te doen vrees ik. na twee synths en vier effecten zal je al gauw tegen je plafond zitten vrees ik. je kan het er mee doen, maar je zal veel mogen bouncen naar wave-files denk ik.

anyway, je kan er al vast mee van start!

Ik stuur ze aan via een midi-output van Fl, daar pak je een kanaal inderdaad.
maar om het gehele bestand op de slaan met de geluiden via midi gegenereerd, maakt ie een bijv. een wav file aan en een midi file. de midi file moet ik los van alles nog eens laten spelen en opnemen. zodat ik daar ook een wav fale van heb.

ik mix dan verder uit in cooledit.

en inderdaad 4 a 5 effecten een 3 a 4 softsynths, ligt eraan welke, en zit aan mijn plafond inderdaad. Maar als je naar de muziek luistert heb je dat nog niet eens snel in de gaten volgens mij:)

Wat ik maak met Fruity Loops? Keiharde house muziek hehehe, oftewel hardcore.:)

Maak daar bij gebruik van de dingen die hier onder staan en dat werkte goed tot gisteren. Heb een 909 gekocht en er op aangesloten maar hij speelt hem niet strak af, hij hapert of zo ik weet niet, gelijk lopen doet ie niet iig.

Voor de rest gaat het wel goed, Sherman bedioen ik met hand net als de effect prossors. Synth`s die stuur ik aan met midi en dat gaat goed.

Nog ff een vraagie, is het mogelijk om bv een midex 8 aan te sluiten en dan ook al de 8 midi uitgangen te gebruiken, heb zelf het idee dat je maar 1 uitgang kan toe wijsen.

Je kan rustig alle 8 MIDI uitgangen gebruiken hoor. Bij "Options" en dan "MIDI Settings" kun je een 'port' aan elke uitgang toewijzen. In de midi-out plug kun je dan 1 van deze poorten selecteren met daarbij ook de channel, de banken van de synth & de patch.
No problem!

Groeten,

Dennis

Origineel geplaatst door divi
voor de jongens die hardware sequencen met fruity: nemen jullie de hardware sounds dan ook op in FL? mijn probleem is dat FL enkel stereo inputs in de mixer kan hebben, en geen mono's. of heb ik het mis?

de sounds gemaakt door de hardware laat ik dus APART afspelen doormiddel van de midifile (van de hardware sequence) die hij maakt bij het opslaan.
dat afspelen neem ik op in een wave en voeg later weer toe doormiddel van cooledit bijv.

met inputs werk ik niet, dus dat weet ik niet:)

Origineel geplaatst door Unic
de sounds gemaakt door de hardware laat ik dus APART afspelen doormiddel van de midifile (van de hardware sequence) die hij maakt bij het opslaan.
dat afspelen neem ik op in een wave en voeg later weer toe doormiddel van cooledit bijv.

met inputs werk ik niet, dus dat weet ik niet:)
net iets te omslachtig dus... mijn probleem is zo ongeveer de enigste reden waarom ik cubase gebruik ipv. FL

Mijn kwartjes:

Ik gebruik FL studio voornamelijk voor beats en pieces als u begrijpt wat ik bedoel. Ik gebruik 'm soms ook als vst of dx instruments host. De rest van het liedje ('echte' instrumenten, zang, mixen en masteren doe ik met Adobe Audition.

Ik heb een hele tijd erg veel software op m'n comp gehad, zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Op een gegeven moment heb ik alles eraf geflikkerd en heb alleen het hoogstnoodzakelijke erop gelaten. FL, Audition, zooi plugins, en dan nog brandsoftware. Ideaal.

HW

De producer 9thwonder heeft met de hiphopgroep Lil' Brother een dikke hiphopklassieker neergezet. Ongelooflijk maar waar 9th wonder maakt al zijn beats met Fruityloops.

http://www.skyterrain.net/9thwonder/

9th wonder heeft ook op het laatste album van Jay-z een track gemaakt ' The threat'

ben sinds kort aan het spelen met FL (na jaren Sonar/Cubase ervaring) en vind het een zeer compleet pakket.
Ik kan alles doen wat ik ook met Cubase ook doe, VSTi's, Plugins, Midi, Audio.

Enig nadeel (misschien weet iemand hier antwoord op), is dat ik per Vsti maar 1 track kan toewijzen. Dit is bijzonder irritant bij bijv. Fxpansion dr-008 waar ik natuurlijk niet per geluidje een aparte vsti wil openen.

en ja, ik weet dat ik de score edtior kan gebruiken maar de stepseq. is nu net juist de reden dat ik FL wil gebruiken :engel:

ow. ik las in een of andere thread dat sommige mensen de geluidskwaliteit minder vinden dan Cubase (minder laag), heb zelfs met mijn ultrasone trackmaster kopphone geen verschil gehoord.

Een ander probleem bedenk ik me net is dat ik bij relatief hoge cpu belasting, pieken rond 80% al klikken ga horen enzo. Misschien dat het aan mijn asio instellingen ligt maar geloof dat ik dit probleem bij cubase sx niet heb. Als dit zo blijft dan is FL nutteloos voor realtime recorden.

Op het FL forum staat nog een interresant verhaal over het vermeende "minder laag" en "minder hoog" dan in b.v cubase. Voglens een developer ligt dit aan de lagere volume die FL standaard voor plugins uitstuurt (sorry voor de kromme omschrijving maar het is hopelijk te volgen zo). Dat zou iets van 78% van het volledige volume zijn. Als je dit op b.v 100% zet klinkt het gewoon net zoals in cubase. Na een testje bleek dit dus ook gewoon te kloppen. Ik kan me niet alle details herinneren, maar als iemand belangstelling heeft wil ik die thread wel even opzoeken op het forum van FL en hier ergens neerplakken.

ik ben hier wel in geintereseert... ik werk dan wel niet meer met fruityloops maar wil het toch graag weten.

de reden waarom ik van FL af ben gestapt is eigenlijk de geluidskwaliteit.. geluiden komen er nooit mooi doorheen en de output is laag idd..

verder vind ik het top werken.

ik zie het wel.

bvd paul

Back