gitaarsynthesizers

- -

Ouwe rot
hallo, weet iemand of je die elementen die je op een gitaar zet ook meteen midi-uit hebben?

ik heb nu nl een GR30 met yamaha element maar die element kan niet zonder die synth dus. ik wilde em eigelijk dadelijk gelijk in Cubase aansluiten nl.

de gr30 heeft 3 aansluitingen: een midi in en uit en dus de speciale meerpolige midi-achtige gitaar-midi-element aansluiting. wat ik nu dus wil weten of ik ook gewoon een los element voor gitaar kan kopen, die op de gitaar te zetten en dan geen tussenkomst van die gr30 dus.

Origineel geplaatst door dob
d'r zijn ook midi-gitaren.... met snaarvormige toetsen op de hals en snaren waar je tokkelt.
M'n vader heeft zo'n ding.

fotootje ?

bij mij zit dus op dat element een 13 pins aansluiting en GK2-kabel an die weer naar de gr30 gaat.

Casio heeft een strat model met direct midi uit. Vertraging is echter behoorlijk. De beste resultaten geeft het Roland GK2 element. Dit element moet je echter met een dertienaderige kabel aansluiten op een Roland gitaarsynthersiser om er echt midi uit te krijgen. Ook een optie is om je GK2 aan te sluiten op de GI-20 van Roland, een apparaat wat het signaal uit het hexafonische element (met diezelfde 13-aderige kabel) omzet in midi. Hierbij zijn allerlei instellingen te maken, midi kanaal per snaar, etc. etc. zie hier Dit apparaat kost volgens mij zo rond de 400 euro.

nee, je echt zo'n converter nodig helaas... volgens mij is er geen echt cheap manier om van je gitaar een fatoenlijke midi-gitaar te maken..

wat dom van me, nou ja dan verkoop ik em maar weer. wat is ie waard met element ?

Hoi,

Je hebt altijd een omzetting van snaartrillingen naar midi nodig. In de meeste gevallen gaat dat via een GR33 of iets dergelijks. Roland had vroeger gitaren met ingebouwd 'midi'-element en tegenwoordig heb je van Fender de roland-ready-strat. Als je al een gitaar hebt ben je aangewezen op de GK-2 of iets van een ander merk. Het element zet dus trillingen om in midisignalen maar altijd in combinatie met een GR33. Je kunt geen gitaar/element in een externe module pluggen bv een MKS70.

Duidelijk zo?

ja snap t, ik dacht dat ik t alleen met dat element wel afkon en dan gewoon via mijn synths aansturen. nu moet ik z'n leip grondpedaal erbij houden.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Casio heeft een strat model met direct midi uit. Vertraging is echter behoorlijk. De beste resultaten geeft het Roland GK2 element. Dit element moet je echter met een dertienaderige kabel aansluiten op een Roland gitaarsynthersiser om er echt midi uit te krijgen. Ook een optie is om je GK2 aan te sluiten op de GI-20 van Roland, een apparaat wat het signaal uit het hexafonische element (met diezelfde 13-aderige kabel) omzet in midi. Hierbij zijn allerlei instellingen te maken, midi kanaal per snaar, etc. etc. zie hier Dit apparaat kost volgens mij zo rond de 400 euro.

was er ook niet ooit z'n Casio module gemaakt die veel meer kon dan dat??? misschien dat ik dan die gr30 wegdoe en dan een Casio eraan hang is wel apparter.

op www.deplug.nl de website van vooral gitaar winkel met af en toe iets anders in amsterdam, staat een casio midi gitaar.
met plaatje. Geen idee of het iets is en wat het moet kosten. Wel cool, een stoere hardrock gitaat van het topmerk Casio!! 8)

6097.jpg

Wel cool, een stoere hardrock gitaat van het topmerk Casio!!
Die gitaren zijn niet eens slecht hoor, de midi is wat traag, maar als je hem als gewone gitaar gebruikt is ie zeker beter als de Squiers van tegenwoordig!

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
maar als je hem als gewone gitaar gebruikt is ie zeker beter als de Squiers van tegenwoordig!

nou noem je ook iets...... :r

als ik nu aleen een elementje wil kopen wat kost dat dan ??????????

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
als ik nu aleen een elementje wil kopen wat kost dat dan ??????????

iemand verteld me 45 euro nieuw, heb je dan een goeie?

reFX heb ook een mooie guitaar plugin. Slayer heet ie toepasselijk. misschien dat je daar ook eens naar kan gaan kijken. gebruik hem zelf ook wel eens.

Back