Vraagje over modular en productie technieken.

wouter

\B-)
Hoi,

Ik heb een vraag aan de mensen die een hardware modular hebben (met die kabeltjes en zo :) ). Hoe gebruiken jullie zo'n apparaat in een track? Wat ik zelf vaak doe is geluiden programmeren op mijn niet modulaire synths, die ik dan later in een track gebruik. Het kan best zijn dat ik geluiden gebruik die ik een jaar geleden heb gemaakt. Hoe doe je dat met een modular, ga je samplen voor later gebruik, of ga je de patch gelijk gebruiken, of de patch vastleggen (digitale camera, patch schema...) of iets anders?

Groeten,
Wouter

Hoewel mijn modulaire setup vrij bescheiden is, gebruik ik mijn het modulaire spul voor gekke geluidjes en ryhtmische loopjes enzo. Die neem ik gewoon op op de pc voor hergebruik. Meestal betekend dat voor mij het begin van een nieuwe track. Of het geluid uiteindelijk in de track is te horen is een tweede :D En vervolgens, weg is weg! Nieuw geluid programmeren. Werkt voor mij heel dwingend creatief, bevalt me prima.

Het grootste nadeel van modulars is ook tevens het grootste voordeel van modulars.

Je kunt niets opslaan.. Daardoor moet je onthouden hoe je bepaalde geluiden bouwt. Eerst met zelfgemaakte patchsheets, maar op den duur moet je 'het recept' uit je hoofd kennen.

Ik maak doorgaans geen tracks, maar als ik aan het rossen ben, dan bouw ik het geluid ter plekken.

Ik heb geen hw-modular (behalve de MicroModular dan),
maar dit geldt voor al m'n synths: Ik neem altijd alles op,
laat de multitrack gewoon lopen gedurende m'n gepiel...

Van daar kunnen we altijd samplen...

Mvg.

CoolRunning

Back