Paul Oakenfold

Vond hem voorheen wel ok, maar ik vond het af en toe iets te trancy. Evenals Digweed, die ging me ook steeds meer tegenstaan. Sasha heeft nog het langste stand gehouden.

Echter, vind ik de progressive van tegenwoordig gewoon bagger, zo diep als een bodemloze put.

Vroeger zat er nog gevoel in, nu is een stemmetje die DEEP zegt met een duurklinkende delay al helemaal geweldig, vooral dat Bedrock label dat zuigt helemaal aan alle kanten. HOOJ dat was goed, etc...

maar, jah, das min ongezoueten mening.

Ik heb hem een keer horen draaien, dat was op Bloemendaal in september 2002.

Nou ben ik geen trance fan maar een goede dj set kan ik altijd wel waarderen, ongeacht de stijl.

Deze set vond ik dus niet goed, hij draaide zonder inspiratie en zonder gevoel.

Origineel geplaatst door AOR
Vroeger zat er nog gevoel in, nu is een stemmetje die DEEP zegt met een duurklinkende delay al helemaal geweldig, vooral dat Bedrock label dat zuigt helemaal aan alle kanten. HOOJ dat was goed, etc...

Hooj Tunes.. idd..

tja ook hier teloorgang..

Sasha is ook nog steeds een grote favo bij mij.

Origineel geplaatst door smackos
Paul oakefoald...

Net zo een KUT als Tiesto

Fantasieloze Engelse arbeiders muziek

8D

:okdan: :D ik ben stoer.

En hierbij het bewijs geleverd dat er tegenwoordig geen enkel fatsoenlijk draadje over DJ's/producers geplaatst kan worden.
En het 'gajes' dmv intimidatie kan bepalen wat zij vinden wat op het SF gepost kan worden.

Vind het jammer voor je Justin. Want ik sta echt open om meer van deze meneer te leren kennen. En met mij vast vele anderen.

Heeft hij niet samen met een van die mensen van Crazy Town het nummer 'Starry Eyed Surprise' gemaakt? Of ben ik nu hopeloos in de war met iemand anders?

Buiten de nummers die je wel eens op de radio hoort ken ik m eigenlijk niet zo heel erg. Moet zeggen dat ik m altijd wel een sympathieke kerel vindt (van wat ik van m gezien / gehoord heb aan interviews).

Aan z'n website te zien richt ie zichzelf meer op DJ-ing dan op producen, aangezien ik ook nergens foto's van iets anders kon bespeuren dan draaitafels en bijbehorende dj-gear.

Ik ben het met Fuse eens.
Waarom de moeite nemen te reageren als het je smaak niet is? Ik was in de veronderstelling dat een thread als deze bedoelt was om informatie uit te wisselen over Paul Oakenfold voor degenen die dat interesant vinden.

Er zijn er altijd wel een paar die willen rellen.. Net als met voetbal, verpesten ze de sfeer.

Ik vind wel dat Oaky respect verdient. Hij heeft aan de Acid House invoering in de UK meegeholpen. Heb het hier over 87 mensen.. Toen waren een hoop knaapjes die hem in deze thread zwart maken nog bezig met hun my-fist-Sony... :D

Bunkka

Bunkka

Het album Bunkka is te gek! Allemaal van de hand van Mr Oakenfold himself. Heel veel variatie en vooral lekker vet.

Patrick.

Mensen als oakefauld zijn er om het geld, niet om de kunst, en de schoonheid van de muziek :) als gift aan de mensheid. het doet wel pijn te zien dat er mensen zijn die dit waarderen, en op een muziekforum.
Ik zie dan liever discussies over mensen als Derrick May, die hun ziel in steken, dat is toch een meer charmerende thread dan over een 13de gelfwolf. En hij is toch ook een DJ/producer.

.......moraalridder......

vergeet niet dat er genoeg producers zijn die het net zoveel doen omdat ze het leuk vinden...

Mensen als oakefauld zijn er om het geld, niet om de kunst, en de schoonheid van de muziek als gift aan de mensheid. het doet wel pijn te zien dat er mensen zijn die dit waarderen, en op een muziekforum.
Ik zie dan liever discussies over mensen als Derrick May, die hun ziel in steken, dat is toch een meer charmerende thread dan over een 13de gelfwolf. En hij is toch ook een DJ/producer.

[understatement]Zou meneer Oakenfold t niet ook een klein beetje voor z'n plezier doen?[/understatemnet] (kan me namelijk niet voorstellen dat je alleen voor geld muziek maakt die je dan zelf ook niets aan vindt....)

Je kan naar mijn idee namelijk heel goed geld verdienen met muziek maken die je leuk vindt. Naar mijn mening hoef je namelijk niet persé 'underground' te zijn om creatief bezig te zijn... (maar het kan ook zijn dat ik je hier verkeerd begrijp natuurlijk).

Het gaat ook niet over underground vs geldverdienen.

Sommige van die Detroit lui verdienen waarschijnlijk even veel, soms zelfs meer als zo een paul oakenfload, in ieder geval meer dan genoeg.

Denk maar eens aan een Kevin Saunderson.

Het gaat er om dat het gewoon inferieure 8) muziek is zonder ziel, gewoon platte pap. De mensen luisteren er alleen maar naar omdat er een of andere grote platenmaatschappij zegt: Dit moeten jullie luisteren.

Dat mag je toch zeggen in een thread....maar nee dat is intimidatie.:frons:

Origineel geplaatst door hansbakker
.......moraalridder......

vergeet niet dat er genoeg producers zijn die het net zoveel doen omdat ze het leuk vinden...

Is dit een advies voor mij?
Je hebt zeker gelijk hoor en ik spreek je niet tegen. Sir oakenfoald mag dan wel plezier hebben in zijn vak, maar wat is zijn drijfveer? Ik zeg niet dat hij niet kan betere dingen maken, maar waarvoor kiest hij?

En hij is vrij. Maar dus van mij kan hij geen respect verdienen.

EDIT;
ik begrijp nu waarom je dit zei tegen mij maar je hebt me verkeerd begrepen denk ik!
Dat laatste lijn verwees ik eigenlijk naar Derrick May, dat hij een dj/producer is, en niet op Oakenfoald, minachtend.
Mijn schuld.

Origineel geplaatst door fuse
En hierbij het bewijs geleverd dat er tegenwoordig geen enkel fatsoenlijk draadje over DJ's/producers geplaatst kan worden.
En het 'gajes' dmv intimidatie kan bepalen wat zij vinden wat op het SF gepost kan worden.

Vind het jammer voor je Justin. Want ik sta echt open om meer van deze meneer te leren kennen. En met mij vast vele anderen.

Heb je het nu ook over mijn post in deze thread?

Origineel geplaatst door isnieZot
je bedoelt Bass zeker? :D

:Z eeh wat ?? u riep mij ??

Origineel geplaatst door smackos
Het gaat ook niet over underground vs geldverdienen.

Sommige van die Detroit lui verdienen waarschijnlijk even veel, soms zelfs meer als zo een paul oakenfload, in ieder geval meer dan genoeg.

Denk maar eens aan een Kevin Saunderson.

Het gaat er om dat het gewoon inferieure 8) muziek is zonder ziel, gewoon platte pap. De mensen luisteren er alleen maar naar omdat er een of andere grote platenmaatschappij zegt: Dit moeten jullie luisteren.

Dat mag je toch zeggen in een thread....maar nee dat is intimidatie.:frons:

Vertel in jouw ogen dan eens wat ik moet gaan luisteren. Mischien heb je wat tips of suggesties voor me,ik ben benieuwd. Of muziek wat jouw erg aanspreekt...een bepaalde track mischien?

Altijd maar weer dat gezeik over muzieksmaak. :stupid Ik wordt hier zo moe van.
Wat doet het ertoe of de muziek waarvan je houdt nu wel of niet goed verkoopt? En wat is er dan zo erg aan als de muziek waarvan je houdt toevallig commercïeel is? Het is voor sommige schijnbaar moeilijk te geloven maar er bestaat muziek die erg commercïeel is en toevallig ook nog erg goed is.Het is gewoon puur een kwestie van smaak en niks anders. Er zijn ook genoeg mensen die Detroit platte pap vinden.
En je kunt voor een ander ook niet bepalen of muziek wel of geen ziel heeft.Iedereen beleeft muziek op zn eigen manier,dat heeft met het referentiekader te maken.

Dus als iedereen elkaar nou eens gewoon in hun waarde laat,en niet elkaars muzieksmaak ligt af te zeiken,kunnen we nu weer verder met opbouwende en leerzame discussie's.
En iedereen die niet van Paul Oakenfold houdt, heeft in deze thread niks te zoeken.Je gaat je toch ook niet bij een Frans Bouwer forum aanmelden om vervolgens iedereen daar proberen te overtuigen hoe verschrikkelijk die muziek wel niet is? Die moeite kun je je sparen.En je kan dus ook niet verwachten dat elk synthforumlid van elke muziek houdt waarin synthesizers zijn gebruikt.

Ik vind Oakenfold tof, ken hem eigenlijk alleen van de reguliere producties.
Right here right now, vind het mooiste van hem...

Ik snap verder wel waarom er mensen zijn die Dj's aan de hand van hun muzikale skills als een soort "Untermenschen" bestempelen.

Zelf vind ik dat eigenlijk dom denken, ik bedoel iedereen is anders.

This gewoon een andere methode van muziek maken maar om daarin iets bijzonders te ontwikkelen vergt het volgens mij net zoveel inzet en interesse als bij andere vormen en technieken.

En volgens mij werkt het zo commerciel gezien...

Interesse + plezier -> ontwikkeling -> publiek interesse -> geld

This maar een (hartverwarmende) gedachte hoor...

Maar dacht toch dat bij gezonde mensen interesse + plezier de drijfveer is van (commerciele) muziek en niet kapitalisme...

En irritante mensen kom je overal tegen niet alleen tussen de Dj's...

:L

Auw man wat een moraal verhaal, ik weet ook niet wat me bezield...
Ik geloof ik moest gewoon even biechten...

Back