[Club-track]Doing it right...!!!

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
okey dan,was al weer een tijdje terug dat ik een track gepost heb,en vond het hoog tijd om weer eens wat te laten horen.
Ik moet er bij vertellen dat dit het voorlopige arrangement is,en dat ik nog nix aan de mix en mastering heb gedaan,de uiteindelijke track wordt zeker een minuut korter dan deze versie...

ik hoop dat jullie het wat vinden! wat goede tips en feedback is altijd welkom...

je vind em hier

veel luisterplezier!!! :D

Re: [Club-track]Doing it right...!!!

Origineel geplaatst door d.j.conflict
okey dan,was al weer een tijdje terug dat ik een track gepost heb,en vond het hoog tijd om weer eens wat te laten horen.
Ik moet er bij vertellen dat dit het voorlopige arrangement is,en dat ik nog nix aan de mix en mastering heb gedaan,de uiteindelijke track wordt zeker een minuut korter dan deze versie...

ik hoop dat jullie het wat vinden! wat goede tips en feedback is altijd welkom...

je vind em hier

veel luisterplezier!!! :D

Het klinkt te netjes. Zelfs die "negerin"
Kvind t dat er heel leuke dingen/geluiden in voorkomen.
Het mist alleen dat lekkere gecompressede sausje.
Een negerin wil pompen als je begrijpt wat ik bedoel8)

percussie is wel lekker! alleen die clap vind ik net effe te "algemeen"....

helaas wordt de track op een gegeven moment te druk...houd het simpeler en hij zal zeker vetter worden! misschien je kick, hihats en snair flink gaten...

de feel is in ieder geval erg lekker!

Ondanks dat het wat druk is op sommige momenten vind ik het een heerlijke track!!!

bedankt voor alle reacties zover!!! ik moet nog aan de mix werken dus compressie wordt nog toegepast...zal ook es kijken of ik het wat minder druk kan maken! thanx iedereen voor de reacties!!!

Re: Re: [Club-track]Doing it right...!!!

Re: Re: [Club-track]Doing it right...!!!

Origineel geplaatst door Errol
Het klinkt te netjes. Zelfs die "negerin"
Kvind t dat er heel leuke dingen/geluiden in voorkomen.
Het mist alleen dat lekkere gecompressede sausje.
Een negerin wil pompen als je begrijpt wat ik bedoel8)

eeeh,ongeveer,heb je een idee hoe ik dat voor elkaar krijg? suggesties?

Origineel geplaatst door hansbakker
percussie is wel lekker! alleen die clap vind ik net effe te "algemeen"....

helaas wordt de track op een gegeven moment te druk...houd het simpeler en hij zal zeker vetter worden! misschien je kick, hihats en snair flink gaten...

de feel is in ieder geval erg lekker!

kun je aangeven wat je precies te druk vind of wanneer ie te druk wordt?alvast bedankt!

Vindt 'em leuk! Maar naar mijn mening klinkt ie wat te "iel".;)

Vrij weinig op de track aan te merken moet ik zeggen ! hij klinkt wel lekker, soms wat mij betreft een te hoog piepjes gehalte, druk ze wat meer naar de achtergrond zou ik zeggen, de clap is imo wat te scherp vooral in de break klinkt ie daarom niet lekker. Veel dingen zijn dus een kwestie van afmixen merk ik nu haha..

ik vind het jammer dat er niet echt 1 duidelijke synth lead in zit, hier wordt ie niet echt herkenbaar van, en heeft ie dus niet het mee neurie gehalte. De bass mag ook wel wat dikker imo, percussie vindt ik wel heel lekker (behalve dus de clap) en daar wordt het nummer dus imo niet druk van, maar van die teveel synthjes op 1 stapelen. Bovendien zijn ze wat te trancey imo..

Best nog wel een boel dingen op aan te merken :D merk ik, maar dit is allemaal van uit het standpunt geschreven dat het een prima track is maar dat dit het imo verbeterd, maar ja wie ben ik :D... Suc6 ermee gast !

Grtz Mike:luv:

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Vrij weinig op de track aan te merken moet ik zeggen ! hij klinkt wel lekker, soms wat mij betreft een te hoog piepjes gehalte, druk ze wat meer naar de achtergrond zou ik zeggen, de clap is imo wat te scherp vooral in de break klinkt ie daarom niet lekker. Veel dingen zijn dus een kwestie van afmixen merk ik nu haha..

idd,zoals vermeld moet daar nog wel veel aan gebeuren....

ik vind het jammer dat er niet echt 1 duidelijke synth lead in zit, hier wordt ie niet echt herkenbaar van, en heeft ie dus niet het mee neurie gehalte. De bass mag ook wel wat dikker imo, percussie vindt ik wel heel lekker (behalve dus de clap) en daar wordt het nummer dus imo niet druk van, maar van die teveel synthjes op 1 stapelen. Bovendien zijn ze wat te trancey imo..

tja ik vond de clublead toch dé synthlead,maar das mijn mening......
en wat betreft de tranceyheid,ik vind dat zoiets gewoon moet kunnen,alles maar in 1 hokje houden vind ik saai...zal wel wat aan de drukte doen van al die sounds....daar heb je gelijk in,daarom ist arrangement gelukkig nog niet af...
Best nog wel een boel dingen op aan te merken :D merk ik, maar dit is allemaal van uit het standpunt geschreven dat het een prima track is maar dat dit het imo verbeterd, maar ja wie ben ik :D... Suc6 ermee gast !

Grtz Mike:luv:

Erg bedankt voor je reactie!!! hier kan ik zeker wat mee!!

Re: Re: Re: [Club-track]Doing it right...!!!

Re: Re: Re: [Club-track]Doing it right...!!!

Origineel geplaatst door d.j.conflict
eeeh,ongeveer,heb je een idee hoe ik dat voor elkaar krijg? suggesties?

weet je niet hoe je een negering moet pompen????:stupid

Het is ook moeilijk uit te leggen.

Tis niet alleen de mix, tis gewoonweg te netjes.
Theeft zo'n modale general midi geluid.

Ik bedoel het echt niet lullig, begrijp me niet verkeerd maar ik mis die spanningsbogen in het geluid.
Wat ook wel eens wil helpen is de beats onderling te verschuiven.

bijv. kick nietjes naar voren. Krijg je gelijk al een andere feel.

Maar je moet echt wat doen aan sound. muzikaal zit het wel goed behalve dan de "hook"

En over die negerin..................tja8) Blijkbaar do you it right.

Lekkere track hoor! Complimenten

Het is ook nooit goed he? Heb je eens een cleane mix, wordt het ineens weer general midi.
Niet teveel van aantrekken. Het is een zeer lekkere track.
Enige kritiek. Het is iets te vol naar mijn idee, waardoor ik als luisteraar naar teveel moet luisteren. Naar mijn idee komt dit door de drums (percussie). Misschien een idee daar wat in te schrappen of die percussie iets naar de achtergrond te brengen. Wat betreft het pompen van de zangeres. Wanneer men compressie bedoelt. Er valt daarin weinig te compressen, want zoveel zingt ze niet. Daar wordt de track echt niet beter door. Het stil vallen van de beat (break), zou ik iets rekken. Vind ik immers het mooiste stukje van de track. Vooral dat zaagtand? filter leadsoundje

Tip. Zet er geen genre bij, want dan gaan mensen teveel vergelijken. Niets beters dan een eigen stijl. Die trance achtige geluiden (gek, want die geluiden werden al langer gebruikt, toen trance nog niet eens bestond, maar nu zijn het dan ineens trance geluiden)

Succes

Student EHT (Eigen Huis en Tuin)

Laatst gewijzigd:
de negerin compressen was een grapje. (weet je dat ook weer)
maar het hele nummer heeft een zuiging nodig en dat doe je meestal met compressie.

Nu klinkt het vrij neutraal.

Als je weet hoeveel nummers ik moet masteren/geluidsnabewerken die dezelfde neutrale sound hebben.
Na een mastering sessie met veel accent op het "pomp" gedeelte wordt het allemaal een beetje een geheel.

En dan komt er ook gewoon het feit bij dat tegenwoordig alles draait om sound en feel.
Of conflict zich daar wat van aan wil trekken is een tweede.

Maar ga er wel vanuit dat ik dit niet zo maar zeg.
Als die het commercieel op de markt wil brengen is die nog lang niet klaar.
Klinkt lullig maar is niet zo bedoeld.

Lekker nummer !! Vind wel dat het in het hoog iets minder mag en het mag inderdaad iets meer pompen ....En bij het begin van de track vind ik dat het wel iets te druk wordt met allemaal geluiden door mekaar...ik denk dat je die geluid die erin komt rond de 16 sec ff eerst eruit moet halen en later moet toevoegen. en het pomp gehalte: doe een compressie over de kick en bass zodat het in zuigt en uit zuigt :-)

voor de rest top Track..:dj:

Nette track, maar op een aantal punten sluit ik me wel bij Errol aan. Hij is een beetje te clean naar mijn idee. Als je 'm afmixt en mastert zal 't denk ik veel aardiger klinken. :eureka:

iedereen bedankt,ik zal volgende week met het afmixen gaan beginnen en alles wat proberen te smoothen...
zal hierbij alle tips proberen toe te passen...:D

Back