2de AMT8 erbij

matrixxx

Ouwe rot
ik zit zo eens in mijn setup te kijken en ik zou er wel een 2de amt8 er tussen willen gooien om nog flexibeler te zijn
maar volgens mij kan je met een 2de amt8 niet 16 out/in kanalen kiezen staat me nog bij er zitten wat haken en ogen aan

zijn er mensen die er ervaring mee hebben met de voor en nadelen van een 2de amt8

http://www.emagic.de/products/hw/amt/details2.php?lang=EN

Up to eight* devices can be stacked and they will function like one big 64x64 MIDI interface (Mac: Emagic software or Unitor8 OMS driver required) with AMT** technology to ensure razor-sharp timing on every port. AMT8 and the Unitor8 can be combined in any combination; this allows, for example, the connection of a Unitor8 without USB to a computer with USB via an AMT8.

* Mac: up to 192 MIDI ports (using 2 serial ports and USB).
Windows 95: limited to 11 MIDI Ports.
Windows 98: 64 MIDI Ports.
** AMT only with compatible software.

David ik kan je helaas niet helpen want heb thans nog helemaal geen AMT 8:D

Nee even zonder gein. Ik heb dus mede dankzij jou enthousiasme nu ook het G5/Logic virus zwaar te pakken.
Niet dat ik de G5 al heb maar er wordt op de financiële afdeling hard gecalculeerd hoe e.e.a. te realiseren.
Verder heb ik een Audiophile USB kaart een een Nordlead 2X.

Nu werd ik er laatst op gewezen dat zo'n AMT 8 een juiste aankoop zou zijn voor het synchroniseren van het eea en op zich heb ik daar wel oren naar maar gezien gebrek aan voldoende kennis/geld is de kogel nog niet door de kerk.

Wil jij aub zo vriendelijk zijn om vanuit mijn huidige set-up bezien aan te geven waarom ik zo'n ding moet aanschaffen?
Iets in me zegt dat ik dat op korte termijn moet doen maar heb even een duwtje nodig.
Of is het misschien nog te vroeg gezien het geringe aan appartuur dat ik heb?

Oh ja ik werk nu nog met een pc en Logic 5.5.

Ik ben benieuwd.

Gegroet,

datcho

Ooops zie net dat Jij ( David ) deze thread helemaal niet begonnen bent :stupid

Nou goed kun je me toch helpen?:D

Re: 2de AMT8 erbij

Origineel geplaatst door matrixxx
ik zit zo eens in mijn setup te kijken en ik zou er wel een 2de amt8 er tussen willen gooien om nog flexibeler te zijn
maar volgens mij kan je met een 2de amt8 niet 16 out/in kanalen kiezen staat me nog bij er zitten wat haken en ogen aan

zijn er mensen die er ervaring mee hebben met de voor en nadelen van een 2de amt8

Hoi Matrixx,

Ik heb er twee... Het enige nadeel is dat je maar 8 inputs kunt kiezen. Je hebt wel 16 (of meer) outputs.
Input 1 van AMT-1 is dus gelijk aan input 1 van AMT-2, als je begrijpt wat ik bedoel...
Je kunt daar wel een oplossing voor bedenken. Sluit een masterkeyboard aan op AMT-1:input 1 en gebruik kanaal 1-8. Sluit een tweede masterkeyboard aan op AMT-2:input 1 en gebruik kanaal 9-16. Zo zitten ze elkaar niet in de weg.

Bovendien kun je - als je Logic gebruikt - toch maar op 1 kanaal tegelijk opnemen. Als je in Logic een kanaal kiest dan zijn alle masterkeyboards aangesloten op dat ene kanaal en bespelen ze allemaal hetzelfde geluid.
Maar als je een flexibele setup wilt om 'live' mee te spelen dan is een tweede AMT8 geen verkeerde keuze...

Groetjes, P-Five

is het dan wel zo dat je 16 outputs kan kiezen in logic ipv 8
het gaat mij er ook om dat ik alles terug kan lussen naar midi in ivm sounddiver bv dat wil niet altijd werken met midi thru en rechtstreeks werkt het dan wel

en ik begrijp dus ook dat ik een unitor als 2de unit kan gebruiken maar ik heb wel eens gehoord dat de unitor iets minder is qua midi timing klopt dat

het gaat mij er ook om dat ik alles terug kan lussen naar midi in ivm sounddiver bv dat wil niet altijd werken met midi thru en rechtstreeks werkt het dan wel

Ja, je kunt in logic 16 outputs kiezen

In sounddiver heb je midi-in en midi-out nodig. Je hebt maar 8 midi-in poorten dus ben je beperkt tot het aansluiten van 8 apparaten (bv op kanaal 1).

het is me nu duidelijk
jammer dat er maar 8 inputs herkend worden maar ik ga nu wel een eind komen met een 2de amt erbij

thanks allemaal voor de antwoorden:halleluja

Origineel geplaatst door datcho
Ik heb dus mede dankzij jou enthousiasme nu ook het G5/Logic virus zwaar te pakken.
Niet dat ik de G5 al heb maar er wordt op de financiële afdeling hard gecalculeerd hoe e.e.a. te realiseren.
Verder heb ik een Audiophile USB kaart een een Nordlead 2X.

Nu werd ik er laatst op gewezen dat zo'n AMT 8 een juiste aankoop zou zijn voor het synchroniseren van het eea en op zich heb ik daar wel oren naar maar gezien gebrek aan voldoende kennis/geld is de kogel nog niet door de kerk.

Wil jij aub zo vriendelijk zijn om vanuit mijn huidige set-up bezien aan te geven waarom ik zo'n ding moet aanschaffen?
Iets in me zegt dat ik dat op korte termijn moet doen maar heb even een duwtje nodig.
Of is het misschien nog te vroeg gezien het geringe aan appartuur dat ik heb?
Hé datcho, als ik jou was, zou ik niet meteen voor een AMT8 gaan. Want als je alleen je NL2x gebruikt en niet meteen verdere MIDI hardware wil aanschaffen, waarom zou je dan zoveel betalen voor 8 poorten midi I/O die je waarschijnlijk toch niet allemaal gaat gebruiken? Een AMT8 kost toch algauw rond de 450 euro, terwijl je een kleinere midi interface voor veel minder geld kunt hebben. Bv de MT4 van Emagic : 4 poorten out, 2 in, USB, ca 150 euro
http://www.emagic.de/products/hw/mt4/index.php?lang=EN

Maar misschien is dit een interessante optie voor jou : hou je huidige PC gewoon in gebruik met je Audiophile kaart, en koop een Emagic A62 of A26 voor je toekomstige G4 of G5. Dan heb je in éénzelfde USB bakje meteen een multikanaals audio interface + 1 poortje MIDI i/o (voor je Nord Lead). De midi sluit je aan via meegeleverde adaptors op de spdif i/o. Dit all-in-one bakje zit rond de 400 euro.
http://www.emagic.de/products/hw/A26/index.php?lang=EN
http://www.emagic.de/products/hw/A62m/index.php?lang=EN

en ik begrijp dus ook dat ik een unitor als 2de unit kan gebruiken maar ik heb wel eens gehoord dat de unitor iets minder is qua midi timing klopt dat

Ik zou echt niet weten waarom. Gebruik zelf al jarenlang zowel een Unitor8 mkII én een AMT8 en die doen het prima, niets op aan te merken. :okdan:

Re: Re: 2de AMT8 erbij

Re: Re: 2de AMT8 erbij

Origineel geplaatst door P-Five
Ik heb er twee... Het enige nadeel is dat je maar 8 inputs kunt kiezen. Je hebt wel 16 (of meer) outputs.

Wat is je OS?
Kijk even na bij Emagic InfoWeb : het staat er letterlijk :

Problem : Multiple Unitor/AMT8 units, but only 8 Midi Ports available

Description:
I have cascaded two Unitor/AMT. Nevertheless, the system shows only 8 midi ports.

Solution:
The number of ports has to be set manually in the properties of the Unitor/AMT in the Device Manager under 'Settings'.

Origineel geplaatst door David
Ik zou echt niet weten waarom. Gebruik zelf al jarenlang zowel een Unitor8 mkII én een AMT8 en die doen het prima, niets op aan te merken. :okdan:

dus wat midi timing betreft heb jij netgens last van als jij de amt8 en de unitor tergelijk gebruikt

yep! Wel niet vergeten om eerst de nieuwe objects toe te voegen in je environment, en meteen ook je autoload song updaten.

dus wat midi timing betreft heb jij netgens last van als jij de amt8 en de unitor tergelijk gebruikt

Daar kan ik niets over zeggen : ze hangen niet in cascade, maar elk aan een aparte G4.
Ik heb in ieder geval nog nooit ondervonden dat de (aparte) Unitor8 iets minder zou zijn dan de (aparte) AMT8. Kijk eens na of je de laatste drivers en laatste firmware hebt, en of het een unitor mkII is.

Re: Re: Re: 2de AMT8 erbij

Re: Re: Re: 2de AMT8 erbij

Origineel geplaatst door David
Wat is je OS?
Kijk even na bij Emagic InfoWeb : het staat er letterlijk :

Problem : Multiple Unitor/AMT8 units, but only 8 Midi Ports available

Description:
I have cascaded two Unitor/AMT. Nevertheless, the system shows only 8 midi ports.

Solution:
The number of ports has to be set manually in the properties of the Unitor/AMT in the Device Manager under 'Settings'.

Ja dat klopt... Als je twee AMT's hebt aangesloten en je hebt het aantal kanalen op 16 ingesteld, dan heb je 16 inputs en 16 outputs. Je hebt nu je systeem laten weten hoeveel kanalen er beschikbaar zijn. Tot zover duidelijk...

ALLEEN: input 1 van AMT-1 is gelijk aan input 1 van AMT-2 is gelijk aan input 3 van ATM-3 enzovoort.

Re: Re: Re: Re: 2de AMT8 erbij

Re: Re: Re: Re: 2de AMT8 erbij

Origineel geplaatst door P-Five
Ja dat klopt... Als je twee AMT's hebt aangesloten en je hebt het aantal kanalen op 16 ingesteld, dan heb je 16 inputs en 16 outputs. Je hebt nu je systeem laten weten hoeveel kanalen er beschikbaar zijn. Tot zover duidelijk...

ALLEEN: input 1 van AMT-1 is gelijk aan input 1 van AMT-2 is gelijk aan input 3 van ATM-3 enzovoort.

(miereneuk mode AAN)
Strikt gesteld klopt je verhaal niet, want het gaat niet over het aantal "kanalen", wel over het aantal fysieke "midi poorten". :geslaagd:
(miereneuk mode UIT)

Waarom zou je eigenlijk meer dan 8 input poorten nodig hebben? Hoe vaak zal het gebeuren dat je de midi van >8 verschillende keyboards / controllers allemaal tegelijk wil gaan opnemen in Logic?

Maar goed, vermits je zelf 2 interfaces hebt, wil ik je wel geloven dat meer dan 8 inputs niet kan. Maar in theorie zou het toch moeten kunnen, Emagic verkoopt ze toch als "stackable 64x64" multi-channel interfaces?! Anders zouden ze toch ergens "8x64" moeten vermelden, al was het maar ergens tussen de kleine lettertjes?! :confused:

Laatst gewijzigd:
Back