2de AMT8 erbij

Re: Re: Re: Re: Re: 2de AMT8 erbij

Re: Re: Re: Re: Re: 2de AMT8 erbij

Origineel geplaatst door David
(miereneuk mode AAN)
Strikt gesteld klopt je verhaal niet, want het gaat niet over het aantal "kanalen", wel over het aantal fysieke "midi poorten". :geslaagd:
(miereneuk mode UIT)

Je hebt met 2 AMT's natuurlijk 16 fysieke midi-in poorten. Alleen zijn de inputs aan elkaar gelinkt: alle midi1 inputs aan elkaar enzovoort.

Waarom zou je eigenlijk meer dan 8 input poorten nodig hebben? Hoe vaak zal het gebeuren dat je de midi van >8 verschillende keyboards / controllers allemaal tegelijk wil gaan opnemen in Logic?

Emagic gaat ervan uit dat niemand meer dan 8 keyboards zal aansluiten.

Maar goed, vermits je zelf 2 interfaces hebt, wil ik je wel geloven dat meer dan 8 inputs niet kan. Maar in theorie zou het toch moeten kunnen, Emagic verkoopt ze toch als "stackable 64x64" multi-channel interfaces?! Anders zouden ze toch ergens "8x64" moeten vermelden, al was het maar ergens tussen de kleine lettertjes?! :confused: [/B]

Dat heeft op hun site gestaan. Nu niet meer... Ik heb ook een hele e-mail correspondentie gevoerd met de nederlandse importeur...

Het is niet zo dat je de inputs niet kunt gebruiken. Je moet alleen rekening houden met het feit dat de inputs zijn gelinkt...

ik ben ondertussen heel wat wijzer geworden van deze draad en een 2de amt zit er wel in

ff een andere vraag meteen over deze apparaten zijn er toevallig update,s voor deze apparaten gemaakt ik zie ze nog wel eens met div versies te koop staan (bv unitor 8 versie 3 ). is dat bekend bij jullie en zou de amt8 ook een update hebben en hoe zou je kunnen zien welke versie je in huis hebt of is het een kwestie van openschroeven en op de eprom kijken

Origineel geplaatst door matrixxx
ik ben ondertussen heel wat wijzer geworden van deze draad en een 2de amt zit er wel in

ff een andere vraag meteen over deze apparaten zijn er toevallig update,s voor deze apparaten gemaakt ik zie ze nog wel eens met div versies te koop staan (bv unitor 8 versie 3 ). is dat bekend bij jullie en zou de amt8 ook een update hebben en hoe zou je kunnen zien welke versie je in huis hebt of is het een kwestie van openschroeven en op de eprom kijken

Van het programma om de Unitor/AMT mee in te stellen zijn verschillende versies: nu bij versie 3. De AMT is er maar in 1 versie. Wel worden steeds de drivers vernieuwd maar als het werkt, niks meer aan doen.

Ik heb over de inputs nog het volgende gevonden:

If you stack two Unitor8s, the matrix updates to 8-In by 16-Out. As you add more Unitor8s to your setup, MIDI data coming into one input is fed to multiple outputs (for example, 8 by 24, 8 by 32, and so forth). You might expect that you increase the number of inputs as you stack interfaces, but in fact, there's a limit of eight addressable MIDI inputs; all of the corresponding inputs of each Unitor8 will merge. So if you stack eight Unitor8s, data going to MIDI In 1 on Unit A will correspond to MIDI In 1 on Units B through H. Emagic assumes that nobody uses more than eight MIDI controllers simultaneously, which isn't necessarily true.

Hee, heel helder allemaal, ook weer wat geleerd, bedankt!
Ik zelf werk met een AMT8 met Logic 5.5.2 op een Powerbook G4,
en idd loopt als een zonnetje!

Even wat anders: ik heb een MT4 gehad en heb altijd het idee gehad
dat mijn AMT8 strakker, precieser loopt qua timing, onzin of herkenbaar?

Ik heb ook een geavanceerde stand alone beatcounter die op de 10e beat
nauwkeurig weergeeft, en idd Logic op 135bpm is 135bpm op de beat-
counter, ook in loopfuncie van een pattern ( zit die schijf toch te swoppen)
top vind ik dit!

Origineel geplaatst door P-Five
Ik heb over de inputs nog het volgende gevonden:

If you stack two Unitor8s, the matrix updates to 8-In by 16-Out. As you add more Unitor8s to your setup, MIDI data coming into one input is fed to multiple outputs (for example, 8 by 24, 8 by 32, and so forth). You might expect that you increase the number of inputs as you stack interfaces, but in fact, there's a limit of eight addressable MIDI inputs; all of the corresponding inputs of each Unitor8 will merge. So if you stack eight Unitor8s, data going to MIDI In 1 on Unit A will correspond to MIDI In 1 on Units B through H. Emagic assumes that nobody uses more than eight MIDI controllers simultaneously, which isn't necessarily true.

Top!
Kan je misschien ook even je bron laten weten waar je dit hebt gevonden? thx !

Alleen al de gedachte dat je 8 unitors nodig hebt. :{

Cikira had er 'maar' 4. (of 5?)

Hé datcho, als ik jou was, zou ik niet meteen voor een AMT8 gaan. Want als je alleen je NL2x gebruikt en niet meteen verdere MIDI hardware wil aanschaffen, waarom zou je dan zoveel betalen voor 8 poorten midi I/O die je waarschijnlijk toch niet allemaal gaat gebruiken? Een AMT8 kost toch algauw rond de 450 euro, terwijl je een kleinere midi interface voor veel minder geld kunt hebben. Bv de MT4 van Emagic : 4 poorten out, 2 in, USB, ca 150 euro

Maar misschien is dit een interessante optie voor jou : hou je huidige PC gewoon in gebruik met je Audiophile kaart, en koop een Emagic A62 of A26 voor je toekomstige G4 of G5. Dan heb je in éénzelfde USB bakje meteen een multikanaals audio interface + 1 poortje MIDI i/o (voor je Nord Lead). De midi sluit je aan via meegeleverde adaptors op de spdif i/o. Dit all-in-one bakje zit rond de 400 euro.

David,
Allereerst bedankt voor je advies/reaktie.
Uit je reaktie begrijp ik dat alle drie de genoemde apparaten (Mt4, A62 of A26) momenteel beter in mijn huidige set-up passen dan bijv. de AMT8 gezien de omvang van mijn "studio".
Zodra ik mijn Mac heb zal ik een definiteve keuze maken.

Toch loop ik nog steeds met de vraag in mijn hoofd of deze apparaten nou qua strakheid op midi-vlak nou iets toevoegen aan mijn huidige auidio/midi-interface (de reeds genoemde Audiophile)?
Of is het alleen maar een uitbreiding van je midi en audio poorten?

Weer bedankt en groet,

datcho

:doei:

Gulden regel der midi controllers.

Cubase = midex (3 of 8)
Logic = Unitor8/AMT (8 of 4)

En het technische verhaal wat erachter zit moet je maar even opzoeken. :)

Back