[latin house] Kill The Groove

simonvk

Just be good to me...
Hooooi!

Uhm...

Gemaakt met Reason 2.5, nog niet afgemixt/gemasterd o.i.d.

'Aylala'-vocaaltje van een sample cd. Die praatstem is van een acapella van MAW (helaas )

Heb er zo'n 2 dagen aan gewerkt denk ik.

www.ciego.nl/tracks/killthegroove.mp3

Is het wat?

PS - Heb de bass trouwens toch maar beetje minimaal zoals ie is gelaten. Anders werd het minder vond ik.

dit begint gelijk erg vet!!! lekkere beat,leuke vocals,lekkere drums en percussie,in 1 woord: toppertje!!!

de mix mag nog iets aan gedaan worden maar dat zijn slechts kleine aanpassingen,deze zou in mijn platenkoffer belanden!!!:okdan:

Ik vind het heel erg knap hoe jij je geluiden bij elkaar weet te zoeken, het hoort ook echt allemaal bij elkaar.
Ik wil graag weten waar jij die sweeps effect sounds uit haalt, klinkt erg goed er bij.

die toms zo rond de 3.00 minuten mogen van mij iets meer swingen, het is net wat te strak zeg maar, geen groove.

maar verders, toppie hoor...!

Dit klinkt erg lekker :D

Hoe heb je die percussie zo mooi gedaan? Ook met reason en sampletjes? Klinkt behoorlijk 'real' iig.

succes

Hey thanks!

Die sweeps maak ik gewoon met de substractor. D'r zitten eigenlijk twee soorten swiepjes in. Een zeg maar ehm... 'zuivere' en een 'hakkelende'. Dus FSJJJJJJIIIIEWWWW en die andere is RATATATATATATTSJEFWEWWW

Snap je het nog :D ?

Over de timbales, ze komen eigenlijk als loopjes van een sample cd af. Maar ik heb ze met ReCycle in stukjes egahkt en gesliced. En mijn eigen draai eraan te geven. Erg moeilijk, want het klinkt wel redelijk echt maar sommige stukjes ook niet. Een goeie timbale solo heeft meer verschillende 'speel'-manieren zeg maar. Die van mij lijken veel op elkaar.

Met Reason 2.5 idd.

Klinkt erg lekker, nog niet helemaal afgeluisterd, maar lekker drive goeie bassline lekker sound.....
ga hem wel goed luisteren als ik weer 2 monitors heb......
complimenten!

lekkere feel man...

wat heb jij met extrema van doen? :) die timbalen zijn idd errug lekker! deed me op een gegeven moment even aan st Germain denken en das geen nadeel ;)

ben heel benieuwd hou die na mixage/mastering klinkt :)

succes!

Sodenmieters wat een track :halleluja !
Echt mijn complimenten, maar ik heb wel een paar tips voor je, waardoor ik het nummer echt te Wreed zou vinden:
Rond 4.00 minuut is er echt een te dope spanningsopbouw waarna het nummer nog een keer 'los' gaat, maar daar kan het beter, mijns insziens! nog een schaterend trompetje ofzo eroverheen, of een funky latin-piano en dan is het feest echt begonnen,

Nou succes ermee
MauriZe

wat een dijk van een tune! ik heb het gevoel dat dit ik dit zo bij een platenboer kan aantreffen. en ik zou em nog kopen ook! percussie is lekker het grooved en swinged gewoon allemaal, de vocals op de achtergrond zijn goed, geeft ehm dat extra latin duwtje, de mix moet ff aan gewerkt worden, al klinkt ie nu al fijn in het gehoor. Mijn advies stuur dit soort shit naar Roog en zijn label Hardsoul, lijkt me het perfecte label om om uit te brengen :D wat mij betreft is dit zeker een release waard ! chapeau !

groeten mike

:(

ik had deze thread gebookmarked, omdat ik toch wel errug veel interesse had in deze track
pluis ik net m'n bookmarks door: :eureka: die moest ik ook nog luisteren !

is ie weg............. =(

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
kheb em nog wel gem, volgende keer ff vragen op msnennert ;) moet i kwel op de goede comp zitten en dat zit ik momenteel niet, hijs het versturen waard hoor poeha!

Grtz Mike

:halleluja

ik kus je voeten als je me die track weet te bezorgen !

en als ik 'm eenmaal heb, bijt ik je een teen af :D

Back