[latin house] Del Mundo

simonvk

Just be good to me...
Ik had laatst een track die 'Del Mundo' heette, latin house ook ja. Maar ik was er toch niet echt tevreden over... Jep, dit is een verbetering (hoop ik) van de vorige. Ik heb het bpm van 125 > 130 gegooid en de beat is wat steviger. Ook hoor je op een gegeven moment een timbale solo. Helemaal zelf gecreeƫrd. Het was een rex-loopje wat bestond uit een 4-delig filletje ofzo en ik heb al die slagen die door die timbales werden gemaakt gesliced met ReCycle! (erg fijn programmaatje) en zelf een heel patroon gemaakt. Moet zeggen dat het me best goed is gelukt... wat jullie?

Persoonlijk denk ik dat een leuk spaans zegje hierin wel geinig zou zijn, zang misschien kan dat ook, maar ik zou eerder gaan voor een speechje. Weet niet of jullie er ook zo over denken?

Verdere info nog:
Titel: Del Mundo (tijdelijk maar denk ik)
Lengte: 6:32 dacht ik
Gemaakt met: Reason 2.5, afgemixt in Nuendo 1.5.2 en nog een keer door T-Racks gegooid op het laatst. Ben nog niet helemaal tevreden over het eindvolume maarja, BOEIEND... :D
Productietijd: Stuk of 4/5 dagen?
Download: klik

Comments altijd welkom uiteraard :okdan:

Groet,
Simon.

Oh wat istie lekker. ;)
Krijg opeens zin in cocktails.

Gaaf gemixed. Lekker strak.
Qua eindproduktie denk ik dat de bas iets teveel naar boven komt en het hoog te opgefokt is. Vooral qua dynamiek. Maar dat zijn hele kleine mieredingetjes.

klinkt lekker, goeie slamming beats en mix...luistert lekker weg, iets te lekker naar mijn mening..halverwege verslapt de aandacht zeg maar..ik denk idd dat een vocal hook ofzo het nummer zou afmaken

Hallo Simon,

Wat ben jij tering professioneel zeg; heb je alles zelf gemaakt, want dan is het helemaal klasse. Je laat die instrumenten echt zo goed en natuurlijk klinken, alsof er een echte band speelt. Stuur eens wat op naar een platenmaatschappij man en als ze het niet goed vinden; dan weet je dat ze gewoon geen smaak hebben. De enige opmerking die ik nog heb is dat het soms te scherp klinkt. Misschien komt dit door teveel Eq/Compressie en verder vind ik dat de hihats niet warm genoeg klinken voor deze stijl.

:okdan:

talentje die simon

buiten het feit dat ik persoonlijk liever latino muziek hoor zonder house beat,vind ik hem stoer.
nu nog een contract en wat poen in deze moeilijke tijd,en dan kun je wat hardware kopen zodat je spullen nog beter klinken.De mix klinkt wat blikkerig en mat in mijn oren,daar kun je waarschijnlijk niets aan doen zelf,dat zal reason zijn.
Hoor vaker dingetjes van je,echt een talent,en nog zo jong:D....investeer vast in de toekomst,koop een paar hele brede schoenen,zodat je na al die veren in je kont er niet naast gaat lopen.
:)

8) Super dit!

Erg leuk gedaan met die timbales. Pas alleen wel op met al die breaks die je achter elkaar zet; Vanaf die timbalessolo en de minuut die erop volgt, klinkt het een beetje rommelig vind ik, teveel opeenvolgende "solo's" en breaks.
Inderdaad, nu nog die zuidamerikaanse uithaal erover, en gaan met die banaan.

De hele productie klinkt trouwens echt strak!:okdan:

bedankt voor de reacties! ik ga dit morgen even laten horen aan een label dat event. wel geinteresseerd was. heb al een trackje aan ze laten horen en die vonden ze wel ok, trackje heb ik hier laatst trouwens gepost dacht ik. nu hopen dat ie dit wat vindt, voor de b-kant ofzo.

en ja over die mix, ik heb 'm voor mijzelf afgemixt en gemastered maar als dit eventueel zou worden uitgebracht gaat dat toch anders gedaan worden. dus daar maak ik me niet zo druk om.

maarre bedankt voor de feedback jonges! :L

Sorrie, no offence tegen de andere mensen en ik zelf op dit forum, maar dit is echt de vetste track die ik hier heb gehoord...

Wil iemand die gozer per direct bannen van dit forum!?!?! M'n ego crashed! :(

:confused:

Nu effe serieus... dit is GOEDDDDD!! Wordt er helemaal vrolijk van :)

Vind het heerlijk die latino maar wel gecombineerd met een lekker dance-beat. Dan kunnen deze oer hollandse benen het tenminste nog volgen ;)

Ik denk ook dat je gelijk hebt als je zegt een gesproken tekst... geen zang. Beetje stoere tekst misschien (?), a la Tres Puntos, Orale, Eh Homes (of hoe de fuck schrijf je dat allemaal?).

Mijn vrouwtje hier achter mij werd er helemaal vrolijk van.

:halleluja

Talent. Kan ook nie veel zeggen,Toppie!

Mijn motivatie zakt ook als een baksteen.:stupid

dit klinkt lekker gozert!

dat moet toch zeker lukken met een label. doe je best!

haha, bedankt mensen! zoveel reacties :okdan:

Hierbij noem ik je echt officieel Simon... of errr... Delmundo! De GrooveKoning :kroon:
Echt weer kwaliteit die ik van je gewent ben, nog beter zelfs! Je moet is een aantal tracks maken en daar een CDtje meevullen, dan neem ik hem mee op vakantie. :D

(y)

Hij is lekker, ik mis wel wat dingen.
ik mis iets van een tom drum, ook mis ik een catchy bassline, mischien iets eronder spelen. Ik vind dat loopje van 4 maten niet boeiend genoeg om het hele nummer te kunnen dragen. Mischien moet er een soort bridge in. Kijk of er in die plaat waarvan je gesampled hebt nog een stukje zit met de zelfde ingredienten maar dan melodisch anders.

Maar klinkt lekker hoor, zeker als je zo jong bent, ik zou zeker doorgaan als ik jou was. Het is alleen wel belangrijk om je door de juiste muziek te laten inspireren.

Luister eens naar Tito Puente en Farina Allstars, typ maar iin soulseek.

i agree met boba...... het nummer wat er nu staat is nu een goeie basis, nu de boel afmaken..... dat moet je zeker weten lukken!

Origineel geplaatst door bobaphat
Hij is lekker, ik mis wel wat dingen.
ik mis iets van een tom drum, ook mis ik een catchy bassline, mischien iets eronder spelen. Ik vind dat loopje van 4 maten niet boeiend genoeg om het hele nummer te kunnen dragen. Mischien moet er een soort bridge in. Kijk of er in die plaat waarvan je gesampled hebt nog een stukje zit met de zelfde ingredienten maar dan melodisch anders.

Maar klinkt lekker hoor, zeker als je zo jong bent, ik zou zeker doorgaan als ik jou was. Het is alleen wel belangrijk om je door de juiste muziek te laten inspireren.

Luister eens naar Tito Puente en Farina Allstars, typ maar iin soulseek.

hey, bedankt voor je reply. ik heb idd geprobeerd een catchy bassline te maken, lukte ook wel maar het raakte in de war met de bass die al uit de sample kwam dus ik heb maar gewoon die bass uit de sample gevolgd.

ik zal ook nog eens kijken in die plaat of er wat meer in zit dan deze 2 dingen, (weet al dat dat zo is).

ik laat me ook zeker door de juiste muziek inspireren hoor ;) (voor latin dingen: tito, afro cuban all stars, santana, elvis crespo, e.v.a.)
sterker nog, voor deze track heb ik tito puente gesampled... :engel:

in een woord: PRACHTIG!!:) :mexico: (waarom hebben we geen tropische smilies?)

Heb ook het oude stukje op je site gehoord. Hiermee heb je echt alles eraan verbeterd. Prachtige effecten. Echt het beste nummer uit Reason wat ik gehoord heb. Serieus, dit had zo op de bloomingdalecd kunnen staan of in de nieuwe Costa! film worden gedraait. Je bent trouwens pas 16 jaar. Dit belooft wat... Ben echt enthousiast*D

Oja alleen nog wat spaanse teksten erin en hij is compleet:)

Laatst gewijzigd:
Als dj zou ik het absoluut niet kopen, maar wel fantastisch gemaakt, zeg. COMPLIMENTEN !

Klinkt heerlijk open. Geen loopjes gebruikt?

Origineel geplaatst door J-Run
in een woord: PRACHTIG!!:) :mexico: (waarom hebben we geen tropische smilies?)

Heb ook het oude stukje op je site gehoord. Hiermee heb je echt alles eraan verbeterd. Prachtige effecten. Echt het beste nummer uit Reason wat ik gehoord heb. Serieus, dit had zo op de bloomingdalecd kunnen staan of in de nieuwe Costa! film worden gedraait. Je bent trouwens pas 16 jaar. Dit belooft wat... Ben echt enthousiast*D

Oja alleen nog wat spaanse teksen erin en hij is compleet:)

16?!? WOW ! Goed hoor.

Back