Spot De Synth

Zeker 'n Jupiter, 'n Oberheim, 'n Sequential, Juno106, DX7 en nog wa.

Zeg, wat is dit voor Fairlight-achtige synth? (die je ziet, want wat je hoort is -denk ik- een Mini)

Ook een leuk setje... Lekkere solo trouwens!

Beter zicht op de stellage:

Spotten maarrrr?

Nee, beter nog... 2x een OB-X.
Verder inderdaad een Minimoog, een Source, solo op de Liberation, verder iets wat lijkt op een Yamaha SS30 of CP30, een Clavinet?
Andere dingen not yet identified. Let op dat het overhead plaatje gespiegeld is!

in the chemical brothers studio valt genoeg te spotten:

Duality_SE_Tom_Rowlands_large.jpg

1186170560nu5yqx21.jpg

Ja, zoveel lekker spul en dan muisjeschuif doen op de foto... Koekoek!

Doen we deze even:

2 mini's naast elkaar. piano is een CP 80? Rechts ervan een Odyssey? Wat staat er op de piano en wat hebben ze daar nog?

(ze hebben live wel eens beter synths gespeeld dan op deze gig, maar op deze video zie je de synths tenminste)

http://www.youtube.com/watch?v=eC-4rqOM_Tw
een stel betere muzikanten kun je bijna niet bij elkaar verzinnen..
wat heeft joe vanelli daar... een ordinaire roland??

Roland A-80 gewogen masterkeyboard. Gebruikte oa Wakeman ook. Veel beter kon je destijds niet kopen. De synth action variant is de A-50. Polyfone aftertouch.

Maar de klank kwam dus ergens anders uit. MT32 ofzo. :D

The System

The System

Die monitor is de Waveterm, samen met de PPG Wave 2.2/2.3 werd dit een goedkope(re) versie van het Fairlight gebeuren.

Het origineel klinkt veel beter. Maar blijft een lekker nummer.

Zeg, wat is dit voor Fairlight-achtige synth? (die je ziet, want wat je hoort is -denk ik- een Mini)

YouTube - The System - You Are In My System

Die monitor is de Waveterm, samen met de PPG Wave 2.2/2.3 werd dit een goedkope(re) versie van het Fairlight gebeuren.

Het origineel klinkt veel beter. Maar blijft een lekker nummer.

nee hoor, het is de 340 wave computer, voorloper van de2
en het scherm is een terminal, die je op de wavecomputer aansloot.
de waveterm staat hier voor mijn neus, en ziet er anders uit.

:mega:

tussen de 340 en de 2 kwam de 360 A wavecomputer. Heb hem zelf nog geërfd van mijn vader. Je had ook de 360 B wavecomputer.
De 360 is inmiddels naar Engeland verhuisd.

Ik heb net wat foto's bekeken en ik vind dat dat beeldscherm te veel op de Waveterm lijkt, en niet op de 340/380 serie. Maar ik ben redelijk eigenwijs.:maffia:

tussen de 340 en de 2 kwam de 360 A wavecomputer. Heb hem zelf nog geërfd van mijn vader. Je had ook de 360 B wavecomputer.
De 360 is inmiddels naar Engeland verhuisd.

Ik heb net wat foto's bekeken en ik vind dat dat beeldscherm te veel op de Waveterm lijkt, en niet op de 340/380 serie. Maar ik ben redelijk eigenwijs.:maffia:

ik ben ook lekker eigenwijs, en zeg de 340....:D

je kan vooral het numerieke keyboard van de terminal herkennen, zit in een gat van z´n toetsenbord.

( een numeriek keyboard is er niet voor de waveterm specifiek, ik heb wel een numeriek keyboard, maar die hoort bij het onwikkelsysteem van de waveterm)
:mega:

Back