Spot De Synth

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
naar aanleiding van DEZE THREAD...

Spot De Synth...

beginnend met de griezel, en tevens toetsenist van Duran Duran, Nick Rodes...
wij zien een JP-8 en een CMI Fairlight (zie ook de welbekende monitor op de achtergrond)...

Attachments

• nickgear.jpg
    nickgear.jpg
    64,9 KB · Bekeken: 283
Origineel geplaatst door 6 trak
een PPG Wave...?!

Die haal ik er ook uit, alleen die DX heb ik nog niet mogen ontdekken...

Origineel geplaatst door gemmetje
Die haal ik er ook uit, alleen die DX heb ik nog niet mogen ontdekken...

das dus dat ding erboven waar met koeienletters DX7 op staat gekalkt door yamaha...

3e plaatje. links onder daar zie je duidelijk DX7 staan... en het was overigens al wel bekend dat take on me daaruit kwam :)

Origineel geplaatst door Slipperman
das dus dat ding erboven waar met koeienletters DX7 op staat gekalkt door yamaha...

3e plaatje. links onder daar zie je duidelijk DX7 staan... en het was overigens al wel bekend dat take on me daaruit kwam :)
erm... ook idd... maar deze shots zijn van den clip "The Sun Always Shines On T.V."... ;)

kijk, deze komt dus uit "Take On Me": :D

Attachments

• takeonme.jpg
    takeonme.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 201
En is dat geen Sequential Prophet 5 ofzo?
Moeilijk te zien... ik zie een draaiknop, hout (?) en een soort zilveren label.
Misschien draaf ik door hoor... :D

Laatst gewijzigd:
die draaiknop kan ook een cartridge zijn die in de dx-7 is gepropt.

zilveren label een stickertje? :D

Iets van Usenet: The synth in the Take on Me video was a PROPHET 5. However, in other videos and TV appearances etc they generally had DX7s. Whether these were for playing, or because the YAMAHA back panel graphics could be easily hacked to say AHA, I don't know...
Hmmm... :o:
En:
Nog meer van Usenet: I can't remember all of the keyboards they used but I do know that the Prophet
5, DX-7, and Fairlight (IIx and later a Series III) were the main instruments used on most of their records.
Effects processing also played a huge part in their sound.

Laatst gewijzigd:
en toch die lead schijnt uit de dx7 te komen. ach tja wat maakt het uit ;) als het ergens uit komt wat onder synth valt dan ist goed tog :D anders hoort het niet hier thuis;)

Spot de synth

Spot de synth

Spot de minimoog :halleluja

Lenny doet wel meer met synths 8)

Attachments

• lennykravitzminimoog.jpg
    lennykravitzminimoog.jpg
    36 KB · Bekeken: 190
Even 'n zwart/wit plaatje:
Prophet-5.jpg

Schuin:
prophet5_06.jpg

Achterkant:
prophet5_15.jpg

dat het zilveren "Sequential" plaatje, uit de "Take On Me" clip, aan de rechterkant zit i.p.v. linker wil opzich nog niet zo veel zeggen... het komt wel vaker in film materiaal voor dat beelden horizontaal worden ge-flipped...

k'vraag me alleen af waarom ik het 2e plaatje "Prophet 5" niet kan zien in de clip... zat er niet meer aan mischien?
of speelt meneer Furuholmen wellicht op 2 verschillende synths maar dat het toch niet opvalt vanwege de snelle beeldwisselingen...

de vraag is so wie so of de bovenste synth op standaard uit de clip "Sun Always Shines" wel dezelfde is als de close-up uit "Take On Me"...

wat toch heerlijk... zo'n pak oudholandsche speculaties... :D

Speculaasies! Mmmm... 8~

Ik geloof zowaar dat je gelijk hebt met die horizontale flip.
En lang niet alle Prophets zien er precies hetzelfde uit. Dus.

Maar die uit "the Sun always shines on TV" lijkt me idd. een andere synth.
Dat zal dan wel een DX7 wezen... je ziet een cartridge zitten (rechts), 2 schuifjes (links) & 2 modwheels (links).
Het signalement klopt dus!

dx7.jpg

Alleen geen cartridge.

Origineel geplaatst door 6 trak
John “Rabbit” Bundrick , toetsendrukker des groeps Bob M. op een machine gefabriekt ook door Bob M. :D

Gave pics 6 !!

(sprak een ware Bundrick-freak)

Back