Spot De Synth

ghe, die bedoelde ik ook, was een verkeerde link die ik gepost had...:okdan:

:koffie:

Ik zou toch ook zweren dat het een Hammond is.
Tonewheel spul, in ieder geval, niet zo'n transistor gebakje als op het filmpje.
De eerste serieuze 'clonewheels' kwamen pas later, rond begin '80, de Korg BX3/CX3 en de Roland VK's.

Het orgel op de video, dan. Dat viel nog niet mee!
Duidelijk een combo-orgeltje, maar ik ga niet mee met J. Baars z'n Gibson.
Wat dan wel? Volgens mij kan het niets anders zijn dan een vrij onbekend budget-orgeltje, op Combo Organ Heaven de "Porto Organ A" genoemd (ook te vinden onder de naam 'Ideal'), geplaatst in de categorie "others".
Let op de vorm van de kast, de grijze bovenbouw, de muziekstandaard en de pootjes.

http://www.combo-organ.com/Others/others.htm.

IdealPortoOrgan.jpg

l_9cfde32397dae172492b8d903413f21a.jpg

Iemand die hier wat studio apparatuur herkent.

Een akai mpd zie ik.

De producer is loops haunt btw.

Revox tapedeck.

Synth links is zwart met rood. SH-201?

Synths
rechts: onderste heeft schuine hoeken. JX-1? Daarboven: schakelaars onder het klavier. Moog Satellite? Minikorg kan ook. Die daarboven herken ik niet.

Dan mankeren we nog uiterst links een tapedeck, rechts nog 2 identieke taperecordertjes, en daaronder volgens mij een gedemonteerde synth. Al bij al een zooitje qua hardware. :) Maar dat hoeft gelukkig niet al te veel voor de muziek te betekenen.

Revox tapedeck.

Synth links is zwart met rood. SH-201?

Synths
rechts: onderste heeft schuine hoeken. JX-1? Daarboven: schakelaars onder het klavier. Moog Satellite? Minikorg kan ook. Die daarboven herken ik niet.

Dan mankeren we nog uiterst links een tapedeck, rechts nog 2 identieke taperecordertjes, en daaronder volgens mij een gedemonteerde synth. Al bij al een zooitje qua hardware. :) Maar dat hoeft gelukkig niet al te veel voor de muziek te betekenen.

Thnx, de muziek klinkt analoog en gruizig, zitten die verschillende tapedecks wel voor iets tussen.

http://snd.sc/oRjG1q

Die 2 dingen onder de synths zijn 2 Watkins solid state copicat's, waanzinnige tape echos, nog viezer dan vies als je een smudgey sound wil, Ik heb er ook 2 :D

Copicat.JPG

Ik was van het weekend bij Thunderdome, daar hadden ze een gigantisch led-scherm. In dit filmpje komt best wat apparatuur voorbij, maar er is zo gauw niets dat ik herken :D Iemand anders wel?

Modulair en studio spul in divers formaat, om het leuk te houden zijn sommige plaatjes gespiegeld / gedraaid.
Ik zag een paar Eurorack bekenden, o.a. iets van Cwejman (donkergrijs, met de zwarte knopjes / witte binnenkant), Harvestman (die met de zwarte horizontale strepen op 't panel... 'n Tyme Safari of Zorlon Cannon?), de CV Tools van Synovatron komt een paar keer vrij nadrukkelijk langs.
Ook dacht ik een Roland 100m 191j case / multiple voorbij te zien komen.
Je ziet ook trouwens ergens een achterkant van 'n PC, compleet met videokaart (DVI / HDMI uitgangen).
En zelfs de oud bekende Behringer Tube modelletjes (die met de leuke metertjes, doet het optisch erg goed altijd...) zie ik voorbij schuiven, ik dacht een UltraQ.

Laatst gewijzigd:
Hehe, die laatste die maakt het echt af en geeft ook aan hoe goed ik gekeken heb :D
Dacht al wel dat er wat modulair tussen zat maar ben nog steeds nieuw met het wereldje dus herkende verder ook niets (er zat dan ook geen Doepfer bij hehe :)) Geinig wel dat er zulke niet-gangbare hardware bij zit, goed gezien :okdan:

In volgorde van verschijnen;
-MS-20
-Roland Jupiter 6
-5u modular (o.a. Spul van .COM en Moon Modular)
-eurorack modular (o.a. Spul van Analogue System w.o. de Bode frequency shifter, wat Doepfer, Synthesis Technologies / MOTM, Make Noise, 4ms, TipTop, Wiard / Malekko, Harvestman, LiveWire)
-Cwejman S1mk2 whiteface
-Analogue Solutions Leipzig
-Thermionics Culture Vulture
-TomOberheim.com SEM Pro
-Oberheim OB-Xa of OB-8
-Vermona Spring Lancet
-OSC Oscar
-Cavagnolo Exagone
-Teenage Engineering OP-1
-EMS Synthi A
-Roland TR-808
-Korg Mono-Poly