S2000, Scsi, Mesa ???

ejdvdm

Nieuwkomer
Hmmm, Ik kan maar steeds niet de goeie rubriek vinden en kan dit bericht ook niet verwijderen. Misschien handig om dat eerst als vraag te stellen hoe dat soort dingen moeten???

Hallo,

Mijn S2000 wil ik via SCSI aansluiten op mijn PC. Een aantal vraagjes:

- Kan ik Mesa draaien onder Windows XP en zo ja naast Logic?
- Als dit hierboven kan hoe sluit ik hem dan aan want na een klein onderzoek zie ik steeds 50pins SCSI boards maar op mijn S2000 zit een 25pins uitgang!!! Is dit via een omweg compatible of zijn er andere manieren naar Rome....?

Hardstikke bedankt, het scheelt me een hoop tijd en frustratie als Mesa zou werken,

Eric

Voor dat 50 naar 25 pins zijn gewoon kabels te koop. Heb er toevalig nog 1 liggen maar die is erg kort (90CM).
Op die andere vraag kan ik geen antwoord geven.

Origineel geplaatst door Traxopia
Voor dat 50 naar 25 pins zijn gewoon kabels te koop. Heb er toevalig nog 1 liggen maar die is erg kort (90CM).

Is ook niet nodig want ik heb hem gelinked naar de akai scsi faq8o)

Handige site maar de kaarten die daar opstaan zijn waarschijnlijk verouderde modellen die ik dus ook niet kan vinden. Enig idee welke andere kaarten compatible zijn.

Merci,
Eric

Origineel geplaatst door ejdvdm
Handige site maar de kaarten die daar opstaan zijn waarschijnlijk verouderde modellen die ik dus ook niet kan vinden. Enig idee welke andere kaarten compatible zijn.

Merci,
Eric

Ehm, heel scsi is verouderd, dus hier zul je het mee moeten doen ben ik bang.

Ik heb zelf ook een 50 pins kaart.

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Ehm, heel scsi is verouderd, dus hier zul je het mee moeten doen ben ik bang.

Ik heb zelf ook een 50 pins kaart.

Welk type kaart is dat?

In een andere thread las ik dat het waarschijnlijk mogelijk is om van SCSI naar USB te gaan , enig idee?

Merci, once again

Origineel geplaatst door ejdvdm
Welk type kaart is dat?

In een andere thread las ik dat het waarschijnlijk mogelijk is om van SCSI naar USB te gaan , enig idee?

Merci, once again

gewoon een pci scsi kaartje, die van mij heeft dan ook bios enzo, maar volgens mij werken de meeste kaarten wel hoor, je kunt er toch gewoon eentje scoren die op die site staat? kosten geen drol 2e hands.

USB en scsi zijn twee heel verschillende dingen, voor zover ik weet is samenwerking daarvan uitgesloten. Wel is het zo dat op de latere akai's scsi is vervallen, die gebruiken USB

zorg dat je een adaptec pci kaart hebt
als je op xp draaid moet je aspi drivers instaleren voor je scsi kaart
en als je mesa op xp wilt draaien dan heb je echt de laatste versie van mesa nodig ik meen versie 2.2

kabels is ff zoeken bij je computer winkel of muziek winkel maar dat kan je pas zien als je weet welke scsi kaart je hebt

zoek eens hier op het forum naar scsi ik heb div post al aangemaakt tijden terug met hele goede antwoorden

succes

Eenmaal je nu zo'n scsi aansluiting hebt. Wat kun je dan allemaal doen met de pc-sampler combinatie?

Kan je dan:

1 samples die met s-2000 opgenomen zijn overzetten op pc en editten met software?

2 samples die met pc opgenomen zijn overzetten op s-2000?

3 u samples die je met s-2000 gemaakt hebt saven op hd van pc ipv op diskettes?

25/50 kabel

25/50 kabel

Origineel geplaatst door Traxopia

Ik neem aan 25 pins = SCSI 1 en 50 pins = SCSI 2 (ultrawide).
Hoe duur is 'tie?

PB me anders.

de 25 pins is zeg maar zo'n printer stekker die achterop je S2000 past. De andere kant past op een SCSI2 kaart. Heb m zelf geburikt maar onvd m wat te kort. ding kostte maar 15 euro ofzo in de winkel.

Dus wat wil je d'r voor hebben?

Origineel geplaatst door m-prez
Eenmaal je nu zo'n scsi aansluiting hebt. Wat kun je dan allemaal doen met de pc-sampler combinatie?

Kan je dan:

1 samples die met s-2000 opgenomen zijn overzetten op pc en editten met software?

2 samples die met pc opgenomen zijn overzetten op s-2000?

3 u samples die je met s-2000 gemaakt hebt saven op hd van pc ipv op diskettes?

klopt allemaal
als je mesa gebruikt kan je alles doen op de pc wat je normaal op de sampler zou doen

oke, thx

Ik vroeg me ook af hoe lang je kunt recorden met een s-2000. Kan je enkel recorden tot het ram geheugen vol zit of worden die gegevens telkens doorgezonden naar een zip-drive en daar opgeslaan zoals bij een computer.

Dit wil ik weten omdat ik dan gebruik kan maken van goeie ad-convertors voor het opnemen van rap en vocals zo hoef ik geen extra kosten te doen voor een pro geluidskaart.

Als er bv een zip in je drive zit van 100mb, kan je dan een take recorden van 10 minuten?

je kan tot 32 mb samplen (als hij voorzien is van 32 mb)
ik weet niet als er een funktie op zit als DD recording
als dat wel zo is dan is het mogenlijk om tot 512 mb direct to disk recording te doen

met de s1100 kan dat wel en volgens mij met de s3000Xl ook maar ik weet het niet zeker

als dat zo is dan kan je direkt tot 20 minuten 1 sample opnemen en via midi triggeren
de details weet ik er niet meer van en ook niet als het met de s2000Xl mogenlijk is

misschien andere gebruikers die een beter antwoord kunnen geven

Volgens mij moet die s2000xl dat wel kunnen (s3000xl in ieder geval wel), maar is er nou al gezegd dat je die s2000 met mesa op de pc kunt programmeren als ware het een stuk software-sampler? volgens mij best belangrijk...

Hij doet 't niet

Hij doet 't niet

'K heb dus een PC met een P-IV, 1 Gb geheugen, 2 keer 120 GB schijfruimte, én sinds enige weken een adaptec 2904 (dus géén 2940) SCSI-kaart, een Akai S-2000 sampler, en ertussen die SCSI-kabel van Traxopia (Thnx Chris).
dus, alle ingrediënten voor een succesvolle MESA-sessie (oh ja, die heb ik dus ook).
Voorheen had ik de SCSI-kaart al geïnstalleerd, en bij apparatenbeheer wordt hij ook onder de goede naam herkend. Alleen heb ik dus nog niet de kaart "in werking" kunnen testen want ik had geen passend snoer.
Gisteren voor het eerst getest, en zowel MESA als Recycle (her-)kennen de SCSI-poort niet. Ik heb het idee dat ik iets heel basaal ben vergeten, maar wat? Wie helpt me.

Groeten, Pjeut.

Back