S2000, Scsi, Mesa ???

Bedankt Chris!

Gisteravond gedaan wat Traxopia adviseerde, en ... er is winst maar nog geen jackpot.

In Recycle is het mogelijk om als "device" een S-2000 via SCSI te gebruiken, dus hij herkent de SCSI-poort, wat hij daarvoor níet deed. Als je evenwel deze device kiest, zegt Recycle dat hij het apparaat niet detecteert, dus volgens hem hangt er geen S-2000 aan, wat dus wél het geval is. Ik had de S-2000 naar mijn idee ook goed geprepareerd.
MESA komt met vergelijkbare problemen; waar hij voorheen zei dat er geen SCSI-plug aanwezig was, zegt hij nu dat er geen S-2000 wordt gedetecteerd.

Dus twee keer niks. Wat doe ik fout? Matrixxx had in een andere thread al uit de doeken gedaan dat je tijdens het opstarten van Windows-XP met ctrl-A in een menu kan komen om je hardware te benaderen, en zo de instellingen van de SCSI-kaart en wat er aan hangt te bekijken. Moet daar som siets worden ingesteld? Kan dat de oplossing zijn?

Graag reactie.

Zoals ik in m'n PB al zei:

Eerst ff je S2000 aanzetten. dan pas je pc. windows zal dan waarschijnlijk de S2000 herkennen als nieuw device maar je kan de hardware installatie dan gewoon cancellen.

hoop dat t nu lukt.

Vervolg

Vervolg

Van Traxopia net ge-PB-t gekregen dat de PC bij 't opstarten iedere keer de Sampler als nieuwe hardware detecteert. Dit is bij mij dus nooit gebeurd. Wat kan hiervan de reden zijn, en wat is een remedie. Zou het schelen als ik de SCSI-kaart de-installeer, en in feite van voren af aan begin? Of heeft het slot van de SCSI-kaart hier ook mee te maken (dus verplaatsen)?

Wie weet 't.

SCSI oké MESA niet oké

SCSI oké MESA niet oké

Het blijft sappelen. Inmiddels na veel zwoegen de SCSI draaiende gekregen. Dat de PC de Sampler niet detecteerde, kwam doordat één van die 50 kleine fuck-pinnetjes in de ultrawide stekker was bijgebogen. Die deed dus met één van z'n broertjes een triootje met m'n arme Adaptec (ze waren blijkbaar wél voor één gat te vangen). Een simpel probleem maar ..... voordat je dat uit hebt gevonden, ben je dus zo weer een uur verder, kolere!!!

Vervolgens even bijgebogen, en draaien maar.

Dan kom je dus in het scherm dat de PC nieuwe hardware heeft gevonden (Windows XP, dus); of je maar even de bijbehorende CD Rom in de drive wilt stoppen, of anders gaat 'ie zelf wel even zoeken op internet. Dus dan denk ik weer, teeerrring, dit begint persoonlijk te worden. Die SCSI-kaart mag me niet, of zo. Nou, weer heel veel vijfen en zessen, met ook hulp van het synthforum (THNX), ben ik er dus achter gekomen dat je gewoon het menu moet doorlopen zonder drivers te installeren (let op: dus niet voortijdig het menu annuleren, want dat wil 'ie de volgende keer weer zoeken). De PC ziet je Sampler dan gewoon als externe hardware zónder eigen drivers, maar hij herkent ze in ieder geval wel, en daar gaat het om.

Goed zover was ik, Recycle geprobeerd, werkt perfect (tjonge, wat is dat SCSI snel). Maar MESA komt met het openingsscherm, er schieten wat messages langs waaruit blijkt dat de SCSI-interface goed kan worden aangesproken en dat 'ie de S-2000 ziet en herkent, vervolgens kom ik in het basisscherm met een drietal nutteloze menu-opties. Ten eerste "file" van waaruit alleen de optie "dummy" kan worden gekozen (geen idee waar dit voor dient, het doet in ieder geval ogenschijnlijk niets). Ten tweede de optie "MESA", hieronder kunnen de vier editors worden aangevinkt maar níet worden opgestart, en ooknog de optie "exit". Tenslotte de help-optie, met het gebruikelijke info-scherm (=beginscherm) en de internet-link.
Met andere woorden: niets om daadwerkelijk iets te doen. Als ik de MESA-handleiding erop nasla, blijkt dat hierin sprake is van meer en hele andere opties.
Tenslotte heb ik MESA opnieuw geïnstalleerd, maar dit leverde dezelfde schermindeling op; geen verschil.

Wat doe ik verkeerd of wat deugt er niet?

Re: SCSI oké MESA niet oké

Re: SCSI oké MESA niet oké

Origineel geplaatst door pjeut
Het blijft sappelen. Inmiddels na veel zwoegen de SCSI draaiende gekregen. Dat de PC de Sampler niet detecteerde, kwam doordat één van die 50 kleine fuck-pinnetjes in de ultrawide stekker was bijgebogen. Die deed dus met één van z'n broertjes een triootje met m'n arme Adaptec (ze waren blijkbaar wél voor één gat te vangen). Een simpel probleem maar ..... voordat je dat uit hebt gevonden, ben je dus zo weer een uur verder, kolere!!!

Vervolgens even bijgebogen, en draaien maar.

Dan kom je dus in het scherm dat de PC nieuwe hardware heeft gevonden (Windows XP, dus); of je maar even de bijbehorende CD Rom in de drive wilt stoppen, of anders gaat 'ie zelf wel even zoeken op internet. Dus dan denk ik weer, teeerrring, dit begint persoonlijk te worden. Die SCSI-kaart mag me niet, of zo. Nou, weer heel veel vijfen en zessen, met ook hulp van het synthforum (THNX), ben ik er dus achter gekomen dat je gewoon het menu moet doorlopen zonder drivers te installeren (let op: dus niet voortijdig het menu annuleren, want dat wil 'ie de volgende keer weer zoeken). De PC ziet je Sampler dan gewoon als externe hardware zónder eigen drivers, maar hij herkent ze in ieder geval wel, en daar gaat het om.

Goed zover was ik, Recycle geprobeerd, werkt perfect (tjonge, wat is dat SCSI snel). Maar MESA komt met het openingsscherm, er schieten wat messages langs waaruit blijkt dat de SCSI-interface goed kan worden aangesproken en dat 'ie de S-2000 ziet en herkent, vervolgens kom ik in het basisscherm met een drietal nutteloze menu-opties. Ten eerste "file" van waaruit alleen de optie "dummy" kan worden gekozen (geen idee waar dit voor dient, het doet in ieder geval ogenschijnlijk niets). Ten tweede de optie "MESA", hieronder kunnen de vier editors worden aangevinkt maar níet worden opgestart, en ooknog de optie "exit". Tenslotte de help-optie, met het gebruikelijke info-scherm (=beginscherm) en de internet-link.
Met andere woorden: niets om daadwerkelijk iets te doen. Als ik de MESA-handleiding erop nasla, blijkt dat hierin sprake is van meer en hele andere opties.
Tenslotte heb ik MESA opnieuw geïnstalleerd, maar dit leverde dezelfde schermindeling op; geen verschil.

Wat doe ik verkeerd of wat deugt er niet?

Dit herken ik, en dat heb ik alleen als mesa de sampler niet goed detecteerd, als ik hem aanzet nadat windows is opgestart bijvoorbeeld.

Groetjes van Digidude

Groetjes van Digidude

Maar weet je ook waar het door komt? Want bij mij heb ik wél eerst de Sampler aangezet en daarna de PC, en toch komt hij altijd met dat beginscherm.
'k was ook al op bezoek bij digidude, maar daar je ook niet verder mee.

RE:

RE:

MESA heeft dus wel aangegeven dat hij de SCSI-verbinding én de S-2000 heeft gevonden. Dus de aansluiting zou het probleem niet kunnen zijn.

Re: RE:

Re: RE:

MESA heeft dus wel aangegeven dat hij de SCSI-verbinding én de S-2000 heeft gevonden. Dus de aansluiting zou het probleem niet kunnen zijn.

dan zou hij moeten werken. Komt er niet iets in beeld van scsi plug missing of iets dergelijks? Heb je al op de scsi FAQ page gekeken? (mijn post bovenaan deze thread)

Akai faq

Akai faq

Ik heb die pagina al van boven naar beneden doorgeflooid. Ik heb conform de aanwijzingen de neiuwste versie van Asapi geïnstalleerd, de laatste versie van MESA opgehaald (had ik achteraf al: MESA II vs. 2.00 is hetzelfde als MESA 2.2).
En daar komt bij, Recycle doet het wel goed. Dus die SCSI-plug kan het dan toch niet zijn?
Ik weet het echt niet meer.

Dan lekker met Recycle aan de gang toch?
Ik zou Mesa niet missen.......
Recycle blijft vet!

Mijn fantasie houd hier ook wel een beetje op.
Zou t missscien aan kunnen XP liggen? anders daar ervaring mee? Ik heb t alleen nog op win2000 geprobeert.

Probeer anders een stapel servicepacks en updates te installeren. hielp bij mij ook.

Ik geloof dat ik dat maar'ns ga doen. Ik heb die persoon van die FAQ-site ook al gemaild maar (nog) geen antwoord terug gekregen. Ik vraag me eigenlijk af of die nog wel met die site bezig is.

Van de gekke.

Van de gekke.

Maar goed, als MESA het bij de voordeur al niet goed doet, wat voor garantie heb ik dan voor Millennium?

Het zal zo zijn dat MESA stabieler is, maar ik heb het niet over stabieler. Het programma start op in een mode dat je er niets mee kunt doen: een drietal menu-opties waarmee je niks kunt beginnen. Het programma slaat dus niet vast, geeft ook geen foutmelding, maar komt met een scherm waar je niks mee kunt, en dat ik in de handleiding ook niet terug vind.
Maar omdat het verder wel een "goed werkend scherm" (je kunt er eindeloos mee het MESA-logo oproepen tot je d'r gek van wordt, even zo vaak kun je het internet-linkje kiezen, maar meer kun je ook niet), moet het dus wel haast een "binnen het programma bekend scherm" zijn, en kiest het programma dus ook welbewust hiervoor.
Maar waarom, en wat kan ik er aan doen dat het programma het gewone openingsscherm kiest.

Waarom moet mij dit weer overkomen. Is er niemand die met dit probleem bekend is en me verder kan helpen?

Re: Akai faq

Re: Akai faq

Ik heb die pagina al van boven naar beneden doorgeflooid. Ik heb conform de aanwijzingen de neiuwste versie van Asapi geïnstalleerd, de laatste versie van MESA opgehaald (had ik achteraf al: MESA II vs. 2.00 is hetzelfde als MESA 2.2).
En daar komt bij, Recycle doet het wel goed. Dus die SCSI-plug kan het dan toch niet zijn?
Ik weet het echt niet meer.

het ligt aan je mesa
je moet 2.2 hebben anders werkt het niet er zit namelijk wel verschil tussen 2 en 2.2
en kijk ook als je de juiste versie hebt ondanks dat je denkt dat je 2.2 hebt

Re: Van de gekke.

Re: Van de gekke.

Maar goed, als MESA het bij de voordeur al niet goed doet, wat voor garantie heb ik dan voor Millennium?

Het zal zo zijn dat MESA stabieler is, maar ik heb het niet over stabieler. Het programma start op in een mode dat je er niets mee kunt doen: een drietal menu-opties waarmee je niks kunt beginnen. Het programma slaat dus niet vast, geeft ook geen foutmelding, maar komt met een scherm waar je niks mee kunt, en dat ik in de handleiding ook niet terug vind.
Maar omdat het verder wel een "goed werkend scherm" (je kunt er eindeloos mee het MESA-logo oproepen tot je d'r gek van wordt, even zo vaak kun je het internet-linkje kiezen, maar meer kun je ook niet), moet het dus wel haast een "binnen het programma bekend scherm" zijn, en kiest het programma dus ook welbewust hiervoor.
Maar waarom, en wat kan ik er aan doen dat het programma het gewone openingsscherm kiest.

Waarom moet mij dit weer overkomen. Is er niemand die met dit probleem bekend is en me verder kan helpen?

Wat ik wil zeggen is dat mesa uberhaubt best wel sucked, en dat je misschien millenium kunt proberen om te kijken of die het doet. Ik zeg niet dat je het gelijk moet kopen, daar is het toch software voor :P

diskette

diskette

Als ik de site goed begrijp, past dat hele Millennium op één diskette (?), om daar nou drie tienen voor neer te leggen. Ik kwam op die site géén trial-versie tegen, maar ik heb ook niet alles gezien. Is die wel te downloaden?

Re: diskette

Re: diskette

Als ik de site goed begrijp, past dat hele Millennium op één diskette (?), om daar nou drie tienen voor neer te leggen. Ik kwam op die site géén trial-versie tegen, maar ik heb ook niet alles gezien. Is die wel te downloaden?

Het gaat niet om de grootte pjeut, dat weet je toch 8)

check pb

Het is ook niet vreemd om iemand eventjes netjes response te geven hoor, als hij je probeert te helpen.....:(

Back