S2000, Scsi, Mesa ???

vreemd

vreemd

Mikemix, ik vind dat er op mijn respons niets aan te merken valt, dat kom je soms wel anders tegen. Maar als je alle menu's ziet die MESA "al" te bieden heeft, en de screenshots van Millennium, dan vraag je je af in deze tijden, waarin je met gratis CD-Rommen om je oren wordt gegooid (hoewel, de grote hoze lijkt een beetje verstomd), hoe iets dergelijks op een diskette past; toch niet zo gek geredeneerd?

Trouwens, ik heb e-mail-contact gehad met de grote man achter de Akai-SCSI-faq-site; ene Luca. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar als ik hem goed begrijp is het eerder een Windows (XP) probleem dan een probleem met het programma zélf. Ik ga hiermee aan de knutsel en zal het geachte forum van de vorderingen op de hoogte houden.

Tja, altijd die anderen.....maargoed dat terzijde.
Weet dat Mesa idd problemen kent met een pc, omdat Mesa primiar voor de Mac was geschreven.
Maar Recycle werkt ook op een pc als een speer, dus....

ok nog ff terug komen hoe je mesa instaleerd

als eerste instaleer je je scsi kaart en meteen daarna de aspi drivers
zorg dan dat je scsi kaart contact maakt met je sampler
eerst de sampler aanzetten en daarna de computer
evt instellingen voor je scsi kaart kan je bij het opstarten doen door ctrl A in te drukken

nu het instaleren van mesa
als je mesa al van te voren hebt geinstaleerd verwijder die dan in je verkenner want er is geen uninstal programma hier voor
je zal de hele map akai moeten verwijderen

als je dat hebt gedaan zorg je dat je versie 2.2 hebt van mesa en als je wilt beginnen met instaleren lees eerst de read me file
voor Xp is het gewoon setup EXE en klaar
start mesa op en hij moet werken doet hij het niet de eerste keer dan ff links boven de map openen en buggy indrukken
afsluiten en mesa opnieuw opstarten
zolang je deze volgorde aanhoud moet het goed gaan (hoop ik)

1) scsi kaart instaleren
2)laatste aspi drivers instaleren
3)conectie maken met je sampler (eerst sampler aan dan computer)( en zorg dat je de laatse update in je sampler hebt zitten)
4)instaleer mesa 2.2 en lees eerst de read me file ivm met je windows OS zodat je de juiste setup exe kiest

doe je het op een andere volgorde dan gaat het mis en zorg ook dat je scsi kaart de sampler vind voor dat windows opstart

THNX MTRX

THNX MTRX

Hey, bedankt,

'k Ga 't vanavond proberen.
Eigenlijk had me er al mee verzoend dat ik wel nooit met MESA zou werken, maar interdaad, jou suggestie is weer iets wat ik nog niet geprobeerd heb, dus..

Onze bekende FAQ-broeder uit Italië (van het linkje van Gran & Tilly) had me als suggestie gegeven om service-pack 1 van Microsoft te installeren. Maar als ik op de site kijk, blijkt het te gaan om iets dat windows 98 millenium-bestendig te maken (of zoiets..) dus daar had ik met m'n XP toch maar even geen trek in. 'k Had 'em gemaild of dat wel een goed idee was, en sindsdien heb i niets meer van 'em vernomen.

Ik post wel weer.

is dat een alternatief ?

is dat een alternatief ?

hallo beste synthers,
ik denk over een s2000, maar gezien de problemen met mesa en scsci , is dit misschien iets ?

http://www.chavonnet.claranet.fr/wavs_en.htm

wav_akai

zo kun je over de midi kabel de samples overzetten, heeft iemand er ervaring mee of wil iemand het proberen ?
ik ben erg benieuwd, wil graag een s2000 maar zie op tegen mesa omdat ik win xp heb en geen scsci kaart en scsci ervaring/kennis.

Hey warme bakker,
waarschijnlijk een beetje doorgebakken. Zoals je op jouw linkje prominent kan zien, werkt die AKAI-wav alleen maar met windows 95, dus met je XP zit je dan raar te kijken. Daarnaast, samples door een MIDI-kabel; geloof me, dat wil je niet. Daar komt bij dat deze applicatie niet samples aan keygroups kan toewijzen, en dat is, als je je sampler voor melodie-instrumenten wilt gebruiken, absoluut een must.

Dus, niets voor mij, maar toch bedankt.

ben je d'r nog uitgekomen met mesa over scsi ?

ben je tevreden over de s-2000, gebruik je hem vaak ?

is het filter van de s-2000 makkelijk te beinvloeden via cubase/midi ?

Re: Akai faq

Re: Akai faq

Origineel geplaatst door pjeut
Ik heb die pagina al van boven naar beneden doorgeflooid. Ik heb conform de aanwijzingen de neiuwste versie van Asapi geïnstalleerd, de laatste versie van MESA opgehaald (had ik achteraf al: MESA II vs. 2.00 is hetzelfde als MESA 2.2).
En daar komt bij, Recycle doet het wel goed. Dus die SCSI-plug kan het dan toch niet zijn?
Ik weet het echt niet meer.

Hoe kom ik aan MESA 2.2?

Thanx

Herstart van een futloze thread

Herstart van een futloze thread

Leuk hoe zo'n doodgewaande thread ineens weer opflakkert. Hot Baker, jij bent mijn alibi.
MESA, senuwpesa, poepchinesa, calimesa, omekesa, tantegesa....nee dus.

Of ik de S-2000 veel gebruik. Nou, dat wel, maar niet waar 'ie voor bedoeld is (wees gerust, níet als boekensteun of heiblok), maar mijn S-2000 heeft ook een effectenkaart die voor externe bronnen te gebruiken is. dus gewoon input via de microfoon-ingang aan de voorkant en freaken maar.
Ik heb 'em aan de auxilary van m'n mengertje hangen zodat al m'n bronnetjes mee kunnen genieten. Vinden ze leuk.

Of het filter makkelijk via MIDI te manipulken valt. 'k denk 'et van wel, 'k heb 't zelf nog niet geprobeerd, ga k'wel doen met de sliders van m'n Roland SC155 (met dank aan Slipperman, je hebt me weer aan het proberen gezet). De s-2000 kent gewoon filter cut-off en resonance, en die hebben vast ieder hun eigen CC, maar ik zou niet weten wel. Staat ook niet in de handleiding.

Nou, succes en mazzel.

Origineel geplaatst door WarmeBakker
ben je d'r nog uitgekomen met mesa over scsi ?

ben je tevreden over de s-2000, gebruik je hem vaak ?

is het filter van de s-2000 makkelijk te beinvloeden via cubase/midi ?

synthetic , mesa 2.2 op akaipro.com
o.s. ook, gewoon onder dos ff een flopje maken.

ik ben op zoek naar Millennium , wie kan mij helpen aan de laatste versie of waar kan ik deze downen , is het shareware ?

met mesa heb ik nml. het probleem dat allle dials soms in het wilde weg op onzin settings staan van alle programs, erg vreemd.

Back