Hoe combineer ik de RS7000 met een synth

Archaos

podium-duiker
Ik wil de RS7000 laten aansturen op mijn Roland JV-80 keyboard-synth, aangezien deze multi-timbraal is en ik zodoende meerdere klanken kan gebruiken (ik zou dan simpelweg een kabel van de midi-out van de RS naar de midi-in van de JV moeten hebben). Nu wil ik ook echter met mijn synth dingen inspelen in de RS7000 en tevens sounds combineren en gebruiken van de RS. Nu heb ik even een leek-vraag; kan ik gewoon min of meer een 'lus' plaatsen? (dus ondersom ook nog een midi-verbinding plaatsen). Het schijnt dat hier soms problemen mee ontstaan doordat de midi-data in de war gestuurd kan worden. Treed dit vaak op en zo ja; is dit te verhelpen?

P.S. Ben verder nog even benieuwd of er met de RS ook leuk te combineren valt met VJ-programma's (zoals met Arkaos) en/of met bijv. de Koas van Korg....

gewoon een midi kabel van de midi out van de JV-80 naar de midi in van de RS-7000, en een kabel van 1 midi out (meest logisch is out "a") van de RS naar de midi in van de JV.

mocht je problemen hebben met midi messages die bij ontvangt meteen teruggestuurd worden naar de JV (zodat dus iedere aanslag wordt verdubbeld) dan kun je de RS wel zo instellen dat ie wat op de midi IN ontvangen wordt niet doorstuurt naar de midi out (onder utility->midi setup uit mn hoofd).

succes!

Dit hele scenario wat je beschrijft staat precies beschreven in de handleiding. Gewoon midikabels ertussen hangen (in een lus zoals jij zegt) en de Thru modes op Rec (Thru) zetten. Vervolgens kan je onder setup kiezen of je interne geluiden speelt, externe, beiden, of geen van beiden.

Klinkt moeilijk, maar de handleiding legt dit precies uit. Bij werkt het al met meerdere synth tegelijkertijd...

Origineel geplaatst door cadra
gewoon een midi kabel van de midi out van de JV-80 naar de midi in van de RS-7000, en een kabel van 1 midi out (meest logisch is out "a") van de RS naar de midi in van de JV.

mocht je problemen hebben met midi messages die bij ontvangt meteen teruggestuurd worden naar de JV (zodat dus iedere aanslag wordt verdubbeld) dan kun je de RS wel zo instellen dat ie wat op de midi IN ontvangen wordt niet doorstuurt naar de midi out (onder utility->midi setup uit mn hoofd).

succes!

Bedankt voor je reactie.
Zou ik onder Midi-control (dus bij Utility) dan maar één Out (A of B?) moeten selecteren?

Origineel geplaatst door Nolet
Dit hele scenario wat je beschrijft staat precies beschreven in de handleiding. Gewoon midikabels ertussen hangen (in een lus zoals jij zegt) en de Thru modes op Rec (Thru) zetten. Vervolgens kan je onder setup kiezen of je interne geluiden speelt, externe, beiden, of geen van beiden.

Klinkt moeilijk, maar de handleiding legt dit precies uit. Bij werkt het al met meerdere synth tegelijkertijd...

Jij ook bedankt voor je reactie.
Even een midi-leek-vraagje; hoe zou ik de midi-verbinding bij Thru moeten plaatsen? En hoe stel ik Thru in?
Het merkwaardige is wanneer ik mijn synth-sounds via de midi-lus combineer met die van de RS dat de patches van de RS soms leeg komen te staan (wellicht een verkeerd midi-signaal ofzo....?).
Ik heb verder nog een Midi-man waarmee ik dus ook nog wil proberen om mijn synth op de pc aan te sluiten. Deze midi-man heeft echter maar één in en out. Hoe zou ik min of meer een 'drieluik' kunnen opzetten hierin? (RS,JV en PC)

De A of B poorten maken niet uit. Ik ga er vanuit dat je alleen poort A gebruikt en die staat standaard al ingesteld.
Dat de RS7000 geluiden soms verdwijnen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je een program Change of COntroller Change doet op je externe synth. De RS7000 reageert daar op.

Maar ik loop je dingen te vertellen die je in de handleiding kan lezen. Dus....RTFM!!! Dan valt alles plots op zijn plek!

P.S. Over de combi van RS met Korg Kaoass. Achtering de manual staat dat de RS7000 op geen enkele wijze te combineren is met de Korg Kaospadd. Dit komt doordat de thru van TRS jack geen treshold heeft van onder de 60 hz. Hierdoor gaat de XLR van het LCD op de Kaoss zelf-oscilleren wat weer een ADSR-reactie teweeg brengt in de patch-matrix. Tis maar dat je het weet :koffie:

De A of B poorten maken niet uit. Ik ga er vanuit dat je alleen poort A gebruikt en die staat standaard al ingesteld.
Dat de RS7000 geluiden soms verdwijnen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je een program Change of COntroller Change doet op je externe synth. De RS7000 reageert daar op.

Maar ik loop je dingen te vertellen die je in de handleiding kan lezen. Dus....RTFM!!! Dan valt alles plots op zijn plek!

;) Bedankt ; ik ga er verder mee aan de slag :yamaha:

P.S. Over de combi van RS met Korg Kaoass. Achtering de manual staat dat de RS7000 op geen enkele wijze te combineren is met de Korg Kaospadd. Dit komt doordat de thru van TRS jack geen treshold heeft van onder de 60 hz. Hierdoor gaat de XLR van het LCD op de Kaoss zelf-oscilleren wat weer een ADSR-reactie teweeg brengt in de patch-matrix. Tis maar dat je het weet :koffie:

8o)

Song-mode

Song-mode

Even wat anders wat;
Wat is zoal de ervaring van de RS-gebruikers met de Song-mode..? Ik wil deze wel meer gaan gebruiken, maar ben nu nog meer bezig met alleen patterns en ander gefreak . Gaat het net zo makkelijk bijvoorbeeld als bij de Roland MC; dat je gewoon aan de hand van patterns kan programmeren. Of moeten er eerst weer omslachtige dingen met opnemen gedaan worden? Ik heb al wel wat geprobeerd, maar liep wat vast....

P.S. Door een foutje is dit bericht ook een topic geworden, terwijl het gewoon onder deze bestaande topic had moeten staan. Excuses voor de verwarring hiervoor.

Back