Rm1x Reparatie

google "rm1x tactile switch"

voila

http://matrixsynth.blogspot.com/2009/10/restored-yamaha-rm1x-sequence-remixer-1.html

"The RM1x featured on this posting is mine.
The contact switches for the keyboard buttons were replaced with these.

Digikey Part Number
401-1796-ND
Mfg Part Number
KSI0M011LFT

http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=401-1796-ND
"

http://www.livepa.org/board/viewtopic.php?p=18582&sid=8e4805859668d8a7cef8e7e9e5b2bba0

"Replacing the buttons:

- if you're handy with a soldering iron, then just order tnew buttons:

The digikey part # is:
KSI0M011-ND

the manufacturer part #is:
KSI0M011
from ITT/Cannon"

Thx Lynxxx!

Ik zal wel google-blind zijn geweest...

Dan bestel ik die switches tegelijk met de onderdelen voor de mb808 zodra ik die pcb heb. Nu maar hopen dat de huidige switches het zolang uithouden.

Of er moeten meer mensen interesse hebben in de switches (groupbuy)?

Mijn Rm1x heeft ook een aantal switches die wat minder worden. Het werkt nog wel redelijk (wat harder drukken), maar ik heb eventueel interesse voor een groupbuy!

Ik vond dit linkje naar ebah:
http://cgi.ebay.com/Switch-repair-Yamaha-RM1X-Lot-28-pcs-/220649675660?pt=LH_DefaultDomain_0

Ik heb een bod gedaan op 1 van de advertenties en ben benieuwd of deze switches ok zijn.

Het heeft ff geduurd voordat ze binnen waren, omdat de verzender vergeten was mijn huisnummer te vermelden:stupid. Ze zijn wonderbaarlijk toch aangekomen.

Switches zijn optisch exact hetzelfde als de orignele(op de kleur van het rubber na).
Mijn rm1x werkt weer als nieuw :okdan:.

Hoe reageren de switches die van ebay komen in vergelijk met de originele switches?

Zit er een click in als je ze indrukt, of zijn ze eigenlijk hetzelfde als de originele?

Hoe reageren de switches die van ebay komen in vergelijk met de originele switches?

Zit er een click in als je ze indrukt, of zijn ze eigenlijk hetzelfde als de originele?

Dit zijn dezelfde.

Hi RM1X bezitters..

Kwam al zoekend op het SF in dit draadje.. heb dus ook een RM1x met brakke switches.
Had tijden geleden die switches op ebay al wel gezien.. maar dacht, ´t komt wel ´n keer.
Nu ben ik mijn kast een beetje aan het opruimen en ouwe projectjes aan het afmaken en kan die switches op ebay niet meer vinden, tijdje terug ook al niet meer.

Anyway, ik ben nog es aan het zoeken geslagen en op het midi-box forum kwam ik volgens mij de originele.. (ehm.. ziet er vrijwel identiek uit iig) switches tegen in deze link bericht 15 onderin.

Deze is dus te bestellen in deze link bij digi-key in dit linkje Zie plaatje hieronder
TL9000F120Q_sml.jpg

In de bijlage zit nog een foto van de switch die ik ooit uit de mijne heb gehaald, die op de digi-key site lijkt iig redelijk identiek :mega:
Ga het morgen nog ff exact met de schuifmaat opmeten maar voor zover ik de ouwe switch met mijn rolmaat opmeet komt het aardig overeen met die switch bij digi-key :okdan: Any thoughts / exerpience met dees?

Ik las in dit draadje goeie ervaringen met die oranje switches, volgens mij werden die ook op ebay aangeboden voor 20 dollar ofzo. Misschien iemand die een partnummer heeft?

Wel, een setje van van de getoonde switches zitten per set (28 stuks) op 7,28
maar de verzendkosten die er onder de 65 euro bijkomen zijn voor zover ik heb kunnen ontdekken slechts 18,00 euro. :okdan: :D
Mocht je ook je brakke RM1x willen aanpakken?? Misschien interessant om mee te bestellen en de verzendkosten een beetje te delen :) laat maar ff weten.. :mega:
attachment.php

Attachments

• RM1X tactile.jpg
    RM1X tactile.jpg
    51,4 KB · Bekeken: 82
Laatst gewijzigd:
Heb er jaren een gehad. Je moet ook goed oppassen dat je niet te wild aan de knoppen draait. Deze worden nogal snel wiebelig.

Ik wil ook wel een setje meebestellen. Zijn er voor de draaiknoppen eigenlijk steviger alternatieven ? Over de drukknoppen staat wel wat info op het web, maar over de draaiknoppen niet direct veel te vinden. Hmm zie dat sommige mensen ook andere ledjes gedaan hebben :-).

Kijk.. al 2 lotgenoten :) :okdan:

Vandaag heb ik de switch die ik ooit uit mijn RM1x haalde op mijn werk met de schuifmaat onderzocht en die meet exact dezelfde maten als het exemplaar van Digi-key :)

Replace potmeters voor een RM1x zou ik zo snel niet weten.. die van mij doen het nog maar misschien is er iemand die deze met iets anders heeft vervangen onlangs??
Die ledjes zijn volgens mij wel redelijk makkelijk te vinden.. ga es ff op onderzoek uit..

Heb net even gekeken en als ik voor 3 sets aan switches bestel treed er al een kwantumkorting in werking en wordt een setje ineens 7 euro :D maar natuurlijk zijn de verzendkosten nu 'n derde en dan is het totaal van 13 euro al een stuk aantrekkelijker geprijsd :)
Toch wacht ik nog even met bestellen want ik denk dat het door de gereduceerde verzendkosten ineens een stuk aantrekkelijker is geworden.
'k Heb net even snel berekend dat ik voor 11 setjes aan switches moet bestellen om voor de free shipping in aanmerking te komen, da's wel heel veel natuurlijk maar een setje kost dan ineens 6,20

Ben er nog niet uit hoe ik het naar een ieder individueel ga verzenden.. bubbeltjes envelope of het in normale envelope, met dan eventueel wat demping oid daarin.. portokosten zullen niet veel zijjn want een switch weegt nog geen gram volgens mijn grammenweger :D

Dus.. zijn er nog meer mensen aan een nieuwe set switches toe?? Laat maar ff weten. Oh en bij de eerstvolgende aanmelding is een setje (inclusief de shipping van Digi-key) dan ineens 11,24 *D :okdan:

Idem hier!
Ik heb 4 RM1X-en waarvan 3 die drukknopproblemen krijgen.
4 Setjes zijn dan ook aan mij besteed (eentje op reserve is voor die prijs nooit slecht ;) )

Cheers,
Exo. :mega:

Dat moet wel een liefhebber zijn ;) :okdan: dan zitten we al op 7 setjes.. maar..

Zit net nog even op de website van digikey te kijken maar denk dat ik iedereen, including mijzelf lekker gemaakt doordat ik dacht dat Digi-key een vestiging binnen Europa had.. (zag een Nederlands vlaggetje, de prijs in Euro´s en zelfs een .nl webadres) maar bij nadere inspectie komt het dus vanuit de US :o:
Dat betekend dus gedoe met invoer shit.. en helaas een andere prijs :(

Ben niet thuis met wat ik moet verwachten aan extra kosten maar als ik de http://www.invoercalculator.nl/ mag geloven komt er alleen de 21% btw erbij en komen er onder 150 euro geen invoerrechten bovenop :)

Resume.. Als ik 7 setjes bestel komt het inclusief de verwachte extra kosten (21% btw) op 78,88 en dus ongeveer 11,27 per setje... tenzij er mensen afhaken natuurlijk :D

Laatst gewijzigd:
kleine update.. er blijken ook nog inklaringskosten bovenop te komen.. is een vast bedrag wat dus bij meer setjes minder wordt.. :)

Ben wat kennis aan het opdoen (om nog meer teleurstellingen te voorkomen) in het draadje https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1632509#post1632509
Zelf ben ik nog steeds geïnteresseerd in een setje.. had plannen om (ooit) dat setje van ebay te halen voor 20 dollar ofzo maar 't is momenteel dus ff onduidelijk wat het nu precies gaat worden... hou jullie iig op de hoogte :)

Oke thanks :) was zelf ook een beetje aan het kijken maar welke site je ook kijkt.. het leidt allemaal weer naar de US.. :(

Inderdaad, ik heb Franse en Duitse sites afgeschuimd maar ik kom ook steeds in de US terecht :stupid :frons:
Natuurlijk, als we op TL9000F120QG blijven zoeken zullen we altijd op Eswitch uitkomen in de States....
Het komt er op neer een tactile switch te vinden met dezelfde afmetingen ;)

Even de Spaanse opzoeken... :mexico:

Cheers,
Exo. :mega:

Back