NORD Modular G2 is er !!

Voor mensen die 4 Voices (meer dan 50% PatchLoad) wat weinig vinden: daar komt wel een oplossing voor

Laat me raden.... een voice-expansion board van € 350 zeker, is het niet?

4 is een beetje onder de maat voor een bak van dit kaliber, hij heeft notabene microfoon inputs voor vocoding !
Ik weet niet hoor, maar bij de G1 als ik een vocoder op het scherm zet ben ik 48.9 % patchload kwijt.
Lijkt me dat dat voor de G2 ook een beetje zo is, en 4 voices is echt te weinig voor vocoding. bij 8 wordt het leuk

Ik ben echt wel heel benieuwd hoe die effecten -en de effecten gecreeërd met die effecten- klinken.
Hoe klinkt het als je de galm naar de vco fma patched, en hoe de G2 functioneerd als effectenbak netals de G1 dat prima kan :{

Heeft de G2 ook weer die specifieke Clavia Sound? Ik vind dat Nord Leads en Modulars altijd een specifiek karakter hebben. Dit kan je positief vinden of negatief, maar los daarvan ben ik benieuwd of die G2 dit ook heeft. Ik vond bijvoorbeeld de Nord vaak glazig en een beetje vlak. Daar is wel omheen te werken maar toch....
Nord kenners weten denk ik meteen wat ik bedoel.

Hij klinkt OOK als een Nord Lead...maar heeft OOK een veel warmer karakter als de andere Nord's.
Het viel mij direkt op dat ie het woord "Ranzig" een hele nieuwe betekenis gaf ! :r

Origineel geplaatst door Saskija
Kun je dat laatste uitleggen?

Nou.....dat je met diverse modules het geluid zodanig beiinvloed dat je van "lievelijk" naar "vet ranzig" gaat....
Sample post komt eraan ! momentje....

Dit is een klein voorbeeldje van de G2......

Het gaat hier om 1 patch met 3 Osc's....

Mijn idee wat de sound betreft (heb al een jaar of 8 een nord) ze hebben lijkt het precies de 'middenweg' gekozen.

De nordlead klinkt goed/lekker ranzig .... maar wel met een beetje een metaal randju zoals al eerder genoemd en hier is inderdaad zonder moeite omheen te werken.
De nordlead 3 daarintegen klinkt een beetje 'lauwtjes' de power .... ook wel ranzigheid genoemd ... zit er niet echt in.
Maar hij klinkt veeeel warmer en dynamischer als de nord 1

De G2 is kwa sound echt het beste van beide ........ de ranzigheid van de 1 & 2 en de warmte en DYNAMIEK+MEER van de nordlead 3.

Als ik het zo allemaal bekijk ben ik toch meer voor een NL3, die dan ook op men verlanglijstje blijft staan.

Ik weet wel dat routing en morphing alles is wat de klok slaat voor wat de G2 betreft.
Complexe klanken maken kan wel verslavend werken op zo'n ding, maar voor 2000 Eurios hadden ze toch de engine wat meer standaardpower mogen geven vind ik.
Een ferrari met kevermotor, waar nog een turbo opkan later is kloatesoep! :frons:

Enfin, voor alle G2 adepts, geniet vooral van je nieuwe bak!! Het leven is nog zo kort ;)

tsja...het voordeel van een NL 3 is dat je niet eerst je synth zelf hoeft samen te stellen.....
Vind ik persoonlijk niet erg om te doen, maar voor t gemak kan ik me wel voorstellen dat t een stuk minder "gedoe"
is om een geluid te maken.
Alleen met de G2 ben je niet afhankelijk van een vaste opzet....en dat maakt t voor mij gelijk stukken vetter
dan b.v. een NL3.
T blijft natuurlijk persooonlijk

Origineel geplaatst door Ed Beukers
tsja...het voordeel van een NL 3 is dat je niet eerst je synth zelf hoeft samen te stellen.....
Vind ik persoonlijk niet erg om te doen, maar voor t gemak kan ik me wel voorstellen dat t een stuk minder "gedoe"
is om een geluid te maken.
Alleen met de G2 ben je niet afhankelijk van een vaste opzet....en dat maakt t voor mij gelijk stukken vetter
dan b.v. een NL3.
T blijft natuurlijk persooonlijk

Volledig mee eens. Het is dan ook die software dat mij minder aanspreekt omdat ik er niet zo voor ben. Maar in zulk geval qua mogelijkheden kan het gewoon niet anders.
Het is wel zeer mooie layout aan de screenshots te zien en is het waarschijnlijk een natte droom die uitkomt als je een modular adept bent.
Iets in mij trekt me wel aan in die G2 als verkenningstocht en avontuur, wie weet verander ik misschien van vizie later, temeer ik al een rijtje conventionele maar ook uitgebreidere VA's onder men vleugels heb. :)

Bedankt voor deze posting. Ik begon die lelijke plaatjes van die stringer soft synth en dat Commodore 64-programma al aardig beu te worden. Nu zie ik als eerste een fraaie nieuwe Clavia-synth als ik het Synthforum bekijk. Dank!

Jammer dat die foto van de Clavia G2 alweer van de voorpagina verdwenen is. Dat keek toch een stuk prettiger dan die eeuwige stringer-softsynth. Ik heb het probleem gelukkig opgelost en nu kijk ik thuis in ieder geval tegen een G2 aan. :doei:

Jammer dat die foto van de Clavia G2 alweer van de voorpagina verdwenen is. Dat keek toch een stuk prettiger dan die eeuwige stringer-softsynth. Ik heb het probleem gelukkig opgelost en nu kijk ik thuis in ieder geval tegen een G2 aan. :doei:

Zodra er weer nieuws gepost wordt zijn die afbeeldingen weg. Waar heb je je G2 gekocht?

Gokje. In de winkel? :)
hahaha, niet leuk dus ....

Trouwens, voor de mensen die hem te duur vinden.
Durf nu al wel te zeggen dat ze na een maandje weer te koop staan.
Of vanwege het geld of ze vinden het te moeilijk of zo. (sukkels!)

Ben erg benieuwd overigens.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zodra er weer nieuws gepost wordt zijn die afbeeldingen weg. Waar heb je je G2 gekocht?

Dijkman in Amsterdam. Ik had ze gemaild hoeveel een G2 bij hun zou kosten en ik werd vanochtend teruggemaild dat ze net die dag de eerste hadden binnengekregen. Hij was nog onuitgepakt in doos voor dezelfde prijs als bij Feedback. En aangezien Dijkman op 10 minuten fietsen bij mij vandaan is en ik die G2 al sinds de aankondiging op mijn verlanglijstje had staan, was de keus snel gemaakt.

In april verwachten ze de eerstvolgende G2-levering.

Bakfiets?

Lijkt me trouwens wel gaaf. Een foto van iemand met een G2 achter op de fiets.

Origineel geplaatst door fuse

Is bij een bushalte ook goed ? (niet dat ik een camera bij me had).
En al die mensen maar denken dat je een rode DVD speler hebt gekocht :D .

Origineel geplaatst door fuse
Bakfiets?

Ik ben toch maar met de tram gegaan, dat leek me wat veiliger omdat ik geen idee hoe groot en zwaar de verpakking was. Helaas geen foto's van de tramrit maar wel van de nieuwe synth in zijn nieuwe omgeving.

Attachments

• g2-klein.jpg
    g2-klein.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 69
Back