NORD Modular G2 is er !!

Zien! Horen! (voelen zal moeilijk gaan) ;)

Nou, ik heb 'm dus een uurtje ofzo aan de tand kunnen voelen bij onze Rotterdamse vrinden van Feedback, en ik moet zeggen dat ik nu niet bepaald onder de indruk was. De klank is weer zo typisch Clavia...

Het wordt ongetwijfeld anders als je met de software kan rommelen, maar van de klank ben ik net als de eerste generatie en ook de Nordleads wederom niet bepaald onder de indruk.

Wat ik wel erg aardig vond was de expressiviteit van de klanken. Ik heb wat e-piano achtige klanken bespeeld die heel mooi reageerden op velocity en de aftertouch. Erg lekker keyboardje vond ik.

Heb effies lekker mogen pingelen bij MusicHouse, erg gaaf!:) Maar 'et is niet mijn ding!:D

Heb effies lekker mogen pingelen bij MusicHouse, erg gaaf! Maar 'et is niet mijn ding!

Heb de mijnes net opgehaald bij MusicHouse enne............... het is echt mijn ding.

Attachments

• p3060001.jpg
    p3060001.jpg
    45,4 KB · Bekeken: 57
Patser!

Maar patsen mag, patsen is goed. ;)
De hele dag.

Heeft hij ook digitale I/O?

Origineel geplaatst door Saskija
Ja, USB
:dubbel:

... en MIDI ook zeker 8o)

Toch bedankt voor de info.

Origineel geplaatst door Thaizer
Heb de mijnes net opgehaald bij MusicHouse enne............... het is echt mijn ding.

Gefeliciteerd!:) Ieder z'n ding! Toch?!:D

Ik had 'm ook vrijdag bij the music house gehaald.
Hij is precies wat ik er van verwacht had, lekker aggressief, midrange, crispy en volledig naar je hand te zetten.
De installatie verliep probleemloos en als nieuwe clavia gebruiker moet ik zeggen dat alle knoppen op de goede plek zitten.
(Al heb ik de live sampling preset van Rob H. nog niet aan de praat gekregen.)

Origineel geplaatst door Thaizer
Nou van mij mag tie...........8~
Patsen is toch goed.....:duivels:

Maar niet teveel, toch...? :)

Attachments

• driemaal.jpg
    driemaal.jpg
    127,8 KB · Bekeken: 59
Beter de drie versies bij elkaar.. Nu kun je makkelijk de verschillen zoeken..

attachment.php

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar niet teveel, toch...? :)

Toch zie ik ze liever in actie. :duivels:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

attachment.php

Er waren vier versies.
De 1.1, welke op de Clavia site werd gepubliceerd en in Frankfurt te zien was, had een totaal andere opbouw van het panel. Versie 1.2, versie 1.3 en versie 1.4 zijn op het grafisch ontwerp na identiek.
Belangrijkste verandering is de L vormige opstelling van de knoppen rechts-onder. Als je een G2 hebt weet je wel waarom :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Er waren vier versies.
De 1.1, welke op de Clavia site werd gepubliceerd en in Frankfurt te zien was, had een totaal andere opbouw van het panel.
Dat plaatje op de site van music house is dus de 1.1 versie.

Eventje voor de volledigheid plaats ik hem hier bij, zodat ze alle vier bij elkaar staan.

Attachments

• claviag2.jpg
    claviag2.jpg
    76,7 KB · Bekeken: 55
OK Dan mensen !!

Lekker veel nieuwe G2 Users!!!

Had ik iets teveel gezegd??? SUPERBAK !!!! :koffie:

ik heb de livesampling patch van rob h ook nog niet aan de praat gekregen...raar:confused:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ja het lijkt wel of ze met elke versie groter zijn geworden 8o)

Back