Allerlaatste [TRACK]...snik...

Soundtrooper

Lieutenant Korg
.....met onze huidige geluidskaarten (2 Echo Layla's) :D

Operate That Body :

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=6995

Beetje elektro, beetje breaks, tsja wat voor stijl is het eigenlijk, weten wij ook niet precies....wat vinden jullie ?
Hij is zo goed als klaar, a.s. zaterdag willen we 'm definitief opnemen....dusseh...
alle feedback is welkom :)

[EDIT] : ik zie net dat er bij het converteren naar MP3 iets mis is gegaan, hij zou eigenlijk 7 minuten moeten duren, het eindigt een beetje abrupt zo...maarja.

Klinkt erg vet :okdan:
Erg mooi gedaan met die vocoder en die jaren 80 bliebjes. Alleen clipt ie soms. En op het laatst verliest de track een beetje de spanning, maar over het algemeen klinkt het heel goed. Dit nummer heeft dus echt een hook.

Klinkt in vele gevallen lekker retro (baslijn, effectjes, ook de randeffecten zoals de flanger en phasers). Ook goed gemixed. Enige wat ik een beetje mis, is een melodie waardoor het een beetje langdradig klinkt, maar dat ligt misschien eerder aan mij dan aan het nummer denk ik ;).

Hij overstuurt hier en daar een beetje, maar dat zal in het eindresultaat heel waarschijnlijk niet voorkomen :)

Al bij al een leuke track :okdan: . Kan het zijn dat ik hier en daar een Waldorf XT of Q hoor???

:doei:

Laatst gewijzigd:
Klinkt lekkerrrr. Je wisselt op tijd van sound tijdens dit nummer. Maar al te vaak denk ik "hmmm nu mag er wel weer wat veranderen" maar bij dit nummer niet! :okdan:

En who cares welke stijl dit is?!

Heej, dit is lekker! Goeie afwisseling van funky break naar house beat! Mist inderdaad misschien wel een lead of iets anders in de middenfrequentie: dat lekkere basdeuntje blijft nu t hele nummer t hoofdthema maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. :D Doet me denken aan Freq Nasty.

damn, lekker!

volgens mij gaat de dansvloer behoorlijk los op dit (vooral na die eerste break) :D
erg leuke effectjes ook!

er mist inderdaad nog een lead of misschien een coole melodie met bliepjes ofzo.
volgens mij kan er nog een break in waarna de track naar een nog hoger plan getild zou moeten worden.
na de eerste break krijg je een verwachting van het nummer dat later maar niet ingelost wordt, hij blijft een beetje kabbelen...
ik denk ook dat je nog iets spaarzamer moet zijn met die stem.

maar zeker een dope track!

:okdan:

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de tape delay.. en een Q hoor ik er op een of andere manier wel in terug, ik weet alleen even niet meer hoe de basis-preset ervan heet :). Coole track, overigens :).

hehehehe een walking bass !

maar erg okie .. mist nog wat jah
maar zeer oke afgemixt !

:halleluja

Ik zeg het niet vaak, maar dit trackje krijgt van mijn 10/10!

Niets meer aan doen, zo op plaat IMO!

Leuk! mooie track

Hoor bekende dingen langs komen,baslijn=dance reaction,voco is midnight star?
Mis ook een lead,verder vind ik de mix iets te spacial afgemixed(me fase meter neigt nogal naar het kritieke punt te gaan,maar wel erg ok gemixed...
Mooi open,maar je bediend een mackie toch?
Zie je wel.... en mensen maar klagen over mackie,deze mix heeft ruimte:D

Top track :okdan:

funkt heerlijk. Om het af te maken, mag er idd nog een leadje bij, maar anzich is hij nu niet saai. Goed arrangement met al die bliepjes en breaks!
Hoe pak je dat aan? Zit je echt lekker te bleepen op je synth's en zo realtime het erin te zetten? Of maak je ze van te voren en gebruik je de samples?

De mix klinkt erg goed. Maar ik hoor soms, wanneer het druk wordt ietwat clipping/dynamiek crushen..

Verder klinkt het aardig professioneel!

Ik ben zelf juist niet gecharmeerd van die bassline. Hij is nogal vlak, en hakt door de drive van de beat heen. De beat heeft een lekkere strake drive, terwijl de bassline heel hoekig en recht is. Dat contrast kan soms mooi zijn maar ik vind het hier niet zo heel erg goed passen. Kwa effecten en opvulling is het allemaal erg goed, mix ook mooi open.

Ik zou wel ergens een stukje doen dat die bassline anders gaat en er andere melodien bijkomen want het is anders erg vlak. ZO;n track wordt je snel zat na een paar keer luisteren. Voor de rest goed allemaal

ik zou die bassline juist zo laten, niet te moeilijk!
dat heeft in deze z'n charme.

imho :)

Dank dank dank...!

Dank dank dank...!

Wow, veel positieve reacties !! :halleluja Ik wist eerlijk gezegd niet zo goed wat men hiervan zou vinden, ik had een beetje 50/50 verdeling tussen positieve en negatieve reacties verwacht.

Ga der maar aan staan om jullie allemaal te replyen....dat wordt een flinke lap :D

Origineel geplaatst door MIDIoot
Klinkt erg vet :okdan:
Erg mooi gedaan met die vocoder en die jaren 80 bliebjes. Alleen clipt ie soms. En op het laatst verliest de track een beetje de spanning, maar over het algemeen klinkt het heel goed. Dit nummer heeft dus echt een hook.

Yep, hij is wat te hard op cd gezet, dat hadden we ook gemerkt maar aangezien het al tegen twee uur liep, lieten we het maar zo :Z
We zitten er ook aan te denken om 'm wat in te korten idd.

Origineel geplaatst door Danny
Klinkt in vele gevallen lekker retro (baslijn, effectjes, ook de randeffecten zoals de flanger en phasers). Ook goed gemixed. Enige wat ik een beetje mis, is een melodie waardoor het een beetje langdradig klinkt, maar dat ligt misschien eerder aan mij dan aan het nummer denk ik .

Al bij al een leuke track . Kan het zijn dat ik hier en daar een Waldorf XT of Q hoor??? [/B]

Bedankt Danny ! Eigenlijk wilden we deze track vrij recht-toe-recht-aan houden, met enkel wat bliepjes en effectjes.
Gaandeweg is het toch weer behoorlijk complex geworden (zoals gewoonlijk...). We gaan vanavond nog eens kijken of we er eventueel een passende melodie o.i.d. in kunnen krijgen.

Maar, een Waldorf hebben we niet hoor !!

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Klinkt lekkerrrr. Je wisselt op tijd van sound tijdens dit nummer. Maar al te vaak denk ik "hmmm nu mag er wel weer wat veranderen" maar bij dit nummer niet!

En who cares welke stijl dit is?! [/B]

Haha, ja het maakt eigenlijk niet zoveel uit ! Maar we zaten ons af te vragen naar welke labels we dit het beste kunnen sturen, vandaar !

Origineel geplaatst door Breed
Doet me denken aan Freq Nasty. [/B]

Dat is zeker een compliment !! :halleluja

Origineel geplaatst door Dobre
damn, lekker!

volgens mij gaat de dansvloer behoorlijk los op dit (vooral na die eerste break)
erg leuke effectjes ook!

er mist inderdaad nog een lead of misschien een coole melodie met bliepjes ofzo.
volgens mij kan er nog een break in waarna de track naar een nog hoger plan getild zou moeten worden.
na de eerste break krijg je een verwachting van het nummer dat later maar niet ingelost wordt, hij blijft een beetje kabbelen...
ik denk ook dat je nog iets spaarzamer moet zijn met die stem. [/B]

Hmmm...toch ook nog maar naar kijken vanavond dan.
Waar vind je de stem té ? Moet ie in het midden ergens even :bekdicht: ?

Origineel geplaatst door MadR
hehehehe een walking bass !

maar erg okie .. mist nog wat jah
maar zeer oke afgemixt ! [/B]

Hehe....misschien leren we het nog wel eens :D

Origineel geplaatst door Arv
Ik zeg het niet vaak, maar dit trackje krijgt van mijn 10/10!

Niets meer aan doen, zo op plaat IMO! [/B]

He bedankt man, en hopelijk komt ie binnenkort op plaat uit....!

Origineel geplaatst door trash
Leuk! mooie track

Hoor bekende dingen langs komen,baslijn=dance reaction,voco is midnight star?
Mis ook een lead,verder vind ik de mix iets te spacial afgemixed(me fase meter neigt nogal naar het kritieke punt te gaan,maar wel erg ok gemixed...
Mooi open,maar je bediend een mackie toch?
Zie je wel.... en mensen maar klagen over mackie,deze mix heeft ruimte [/B]

Vocoder is Midnight Star idd....GOED GEHOORD !!! van de track 'Operator'uit '84
Maar de baslijn hebben we zelf 'bedacht' al pielende op de MS10 !
En inderdaad, een Mackie (32/8) ;)

Verder gebruikt :
P4 2.66 (XP)
2 maal Layla 20bit
Spirit Absolute Zero + Tannoy Sub
TL Audio 5013, 5021(2x), Alesis 3630, Aphex 104,106,108, Composer, MS10 (fx, baslijn), Spectral Audio Syntrack (baslijn, door een SE50 chorus), MPC2000, E-mu E4K, Lexicon Alex en een Emagic ES1.
Plus nog vele plugin fx in Logic 5.5.1

Origineel geplaatst door maxdox
Top track

funkt heerlijk. Om het af te maken, mag er idd nog een leadje bij, maar anzich is hij nu niet saai. Goed arrangement met al die bliepjes en breaks!
Hoe pak je dat aan? Zit je echt lekker te bleepen op je synth's en zo realtime het erin te zetten? Of maak je ze van te voren en gebruik je de samples?

De mix klinkt erg goed. Maar ik hoor soms, wanneer het druk wordt ietwat clipping/dynamiek crushen..

Verder klinkt het aardig professioneel! [/B]

Sommige bliepjes zijn inderdaad zo gebleept op de MS10 en dan in de E4K gesampled, waarna er nog allerlei rare dingen mee uitgehaald worden, zoals pitch env.'s, en veel te laag of hoog afspelen, reversen enz.

Andere bliepjes zijn gemaakt met de ES1, over sommige daarvan zit een ringmodulator.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik ben zelf juist niet gecharmeerd van die bassline. Hij is nogal vlak, en hakt door de drive van de beat heen. De beat heeft een lekkere strake drive, terwijl de bassline heel hoekig en recht is. Dat contrast kan soms mooi zijn maar ik vind het hier niet zo heel erg goed passen. Kwa effecten en opvulling is het allemaal erg goed, mix ook mooi open.

Ik zou wel ergens een stukje doen dat die bassline anders gaat en er andere melodien bijkomen want het is anders erg vlak. ZO;n track wordt je snel zat na een paar keer luisteren. Voor de rest goed allemaal [/B]

Mja, ik vind zelf de baslijn wel lekker lopen. Op zich zijn we meestal ook tegen dit soort simpelheid, maar als het lekker klinkt....we dachten "waarom ook niet, het is weer eens wat anders" (voor ons, om te maken dan)

En ja, misschien ben je dit spuugzat na enkele keren, als er tegen die tijd maar enkele mensen een aantal keer flink op uit hun dak zijn gegaan
:biertje:

Origineel geplaatst door Dobre
ik zou die bassline juist zo laten, niet te moeilijk!
dat heeft in deze z'n charme.

imho [/B]

*D

Laatst gewijzigd:
Jeetje, wat een lekker nummer zeg! Ferry Maat kan er zo zijn SoulShow mee openen.
Zo te horen heb je er flink wat tijd in zitten maar het resultaat mag er dan ook zijn.
Die MS10 klinkt overigens heerlijk!
:biertje:

Ja... lekkere track (Begint saai te worden die opmerking ;)) ik luister hem nu wat zacht vanwege m'n buren... Ik heb wel het idee dat de track wel 'erg' veel op de FX/Vocodersamples leunt nu. Zoveel dat het me bijna wat 'te' gaat klinken...

Een fijne break van de FX, waar je je focussed op iets anders, maakt hem echt af wat mij betreft! Maargoed, jullie gingen er nog aan door... Ben benieuwd!

Ja hoor gave track! Hij mag van mij net effe iets drukker, en er moet nog iets van een hook in. Maar dan heb je een TOP-track!

Tegek!
Een stijl die mij erg aanspreekt!
Bliepjes en effecten helemaal gaaf!
Mix staat als een huis, en idd clipt ie.
Tja, misschien een dikke schreeuwende synth lead om
wat extra variatie, en richting te geven.

Lekkkere track man!

Back