Laptop opschooonen !!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey,

Lekker getimed .... altijd zelfde gekloot met die Raampjes machines ..... en dat 2 dagen voor m'n live optreden :stupid
En aub niet gaan janken "neem een mac" dat geld heb ik nu ff niet.

Ik heb hier een Toshiba satalite celeron 366, 64mb ram , 4.3 gig hd. cd rom, floppy, usb ....
Prima ding dacht ik zo, goedkoop, paar toetsen werken niet maar metv extern bord prima te gebruiken (wat ik toch al van plan was, laptoptborden zuigen vaak .... )

Ik wil 'm zelf vanaf scratch installeren, maar iets hield mij tegen.
Ik heb een jaar 1 dag per week op een reparatie afdeling gewerkt van een computerwinkel, meestal desktop dingen, van compaq tot ibm, van dell tot packard bell etc ... Laptops deed ik niet, hadden we ander mannetje voor ... anyway ...

Als ik de laptop opstart zie ik "toshiba, blablabla tomorow", wat mij doet vermoeden dat er net als bij veel compaqs speciale besturingssystemen/elementen zijn toegevoegd voor dit specifieke systeem.
Bios is ook anders als standaard systemen.
Wil je het zooitje opnieuw installeren, dan moet je weer die bijgeleverde windows meuk cd erop zetten, ipv je eigen windows config.

Weet iemand hier of dit zo is? Of met zekerheid te zeggen dat dat niet zo is, zodat ik kan fdisken en formateren om vervolgens m'm eigen WERKENDE W98se systeem erop te zetten ?

Alvast bedankt !! :okdan:

Maak eerst anders een backup van die hardeschijf.
Via een netwerk of zo.

Dan kun je nog terug.

Bijv een Norton Ghost evaluatie versie of zo. (zoek maar ff)

Ik heb dat een paar jaar geleden met een Tochiba laptopje gedaan.Geen probleen,formateren en Windows opnieuw installeren.
Het lastigste was om de goeie drivers van alle onderdelen te krijgen. Daar zou ik eerst ff naar zoeken voordat je er aan begint.

thnxs !

Ik heb er een "rescue disk" bij, 2 floppen en een cd rom + duidelijke instructies, dus er is altijd een weg terug.
Drivers etc staan volgens mij in een speciale map op de D: schijf zag ik, lekker makkelijk als je C: wilt formateren, de vorige gebruiker was zo gek nog niet. :okdan:

Voor those who care, ik heb er gisteren een steinberg Midex 3 usb midiadapter bij gekocht, beste keus als ik recensies en reacties hier las .....

Ik ga weer ff verder kloten :walker:

Altijd gezeik dus met een pc,zit er dus al ernstig overna te denken om lekker over te stappen op mac. Als ik jouw was had lekker na je optreden wat gespaart en desnoods een 2ehands powerbook gekocht.

Succes trouwens!

Heel vaak heb je 2 partities op je harddisk:
1- fat16 of fat32 partitie voor je besturingssysteem (ik laat ntfs buiten beschouwing gezien snelheid van de laptop)
2- non-dos partitie - dit is de partitie waar de toshiba bios e.d. op staat

Hoe controleer je dit?

Ga naar de dosprompt en tik fdisk
Dan kies je voor optie 4 (partitiegegevens weergeven)
Hier kun je e.e.a. zien over je harddisk.
let op! Als je hier dingen gaat veranderen / verwijderen ben je veel verder van huis!

Maar zoals fuse al zei. maak een ghost van te voren!

Wat is trouwens het probleem met je laptop? Misschien is het ook wel op een andere manier op te lossen.

-C-

Probleem met de laptop is dat hij vaak al vastloopt tijdens het opstarten, pas bij de 3e keer gaat het "goed".
Daarnaast doet zijn accu een beetje vreemd, met adapter eraan gaat hij na 1 minuut al uit als de accu zo goed als leeg is.
Andere accu wordt al voor mij "geregeld" :maffia:

Alles wat erop staat heb ik er niet opgezet en daar hou ik niet van.
Ik heb al een hoop onnodige zooi eraf gehaald (themes, office, games etc.) en opgelet dat er geen belangrijke bestanden verloren gingen. Toch blijft hij uiterst onstabiel.

Mijn ervaring is als ik vanaf scratch zelf alles installeer, het systeem voor de komende 2 รก 3 jaren draait als een zonnetje (heb 3 pc's thuis) . Dat wil ik dus nu ook doen.

Ik heb net van de Toshiba site ALLE nieuwe drivers gedowned en netjes op cd gefikt.
Voordat ik begin doe ik eerst een RAM test, kijken of het daaraan kan liggen .....
Beetje bagger dat ie middein de RAM test uitgaat, ondanks de aanwezigheid van z'n adapter ???

Als het systeem ondanks schone installatie nog niet stabiel werkt (wat mij zelden gebeurt) ga ik terug om m'n geld terug te krijgen (niet vragen, krijgen :duivels: ).

Voor als je het nog niet wist. Bij Toshiba zelf hebben ze alle drivers gewoon voor te downloaden. Dat hebben ze goed voor elkaar. Is soms even zoeken maar daar moet je dan even voor gaan zitten.

En als je dan een goede setup hebt zorg dan dat je dat kan backuppen. (dus bijv ghost)

Ben ff aan't zoeken geslagen. (ook voor eigenbelang natuurlijk)

Voor bestanden/folders. Met evt incremental backups etc. (ideaal voor projecten etc)
Freeware backup software.
http://www.back4win.com/
http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index.html

Voor de mensen die geld willen uitgeven aan het zekere voor het onzekere te nemen.
Als je het zat bent om windows voor de 3245ste keer te installeren.
(wel handig als je dan een licentie via je bedrijf hebt en dus legaal ghost kan gebruiken met volle tevredenheid)

Commerciele backup software (top 3)
http://www.acronis.com/products/trueimage/
http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
http://www.symantec.com/driveimage/

Bericht door een moderator:
Probleem opgelost denk ik. Niet synth/audio gerelateerde vragen svp niet op synthforum.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back