Je laatste 3 verkopen.

cd3000xl<>s5000. Waarom?...eh..weet ik eigelijk niet:D nee grapje.
cs6r<> Om wat geld opzij te leggen voor een goede comp.
pc180a<>omdat ik goedkoop een master keyboard kon kopen.

Korg Karma / Ik had geld nodig =(
Mackie CR 1604 / Was over.
Eventide H 949 / Stond een beetje niets tedoen, geruild tegen geld en een Kawai 100F

1. Yamaha CS1X, ingeruild tegen een Korg Microkorg
2. Yamaha PSR520, viel wat tegen als keyboard.
3. Yamaha TQ5, in eerste instantie weggedaan, een week later toch weer aangeschaft (!!!!!)

Roland JP-8000
Heeft een goede interface en klinkt ook goed. Toch vind ik m'n AN1x veelzijdiger. Trouwens een synth zoals een JP-8000 hoort gewoon een klavier met aftertouch te hebben en da's niet het geval.

Yamaha Motif 8
Deze beslissing was niet zo moeilijk. Ik heb nu een Motif ES8 en dat is zo'n beetje wat een Motif Classic had moeten zijn. Het blijft wel een goed workstation hoor.

Korg Z1
De Z1 stond eigenlijk 'in de weg' en werd minder gebruikt. Vooral omdat ik het EXB-MOSS uitbreiding in m'n Korg Karma heb. Het klavier vond ik niet prettig om te bespelen. Veel te 'hard' en ik hoorde heel duidelijk het klikken van de toetsen en dat vond ik erg irritant. Ik MOSS nu verder met het EXB-MOSS in de Korg Karma.

soundcraft spirit studio : gebruikte maar 2 channels ( niet meer dan een voorversterker dus )

evolver : software

machinedrum : software

saai nie :)

alleen mijn redsound darkstar gerolen tegen 2 electribes de ea1 en er1
verder doe ik niets weg! :D

ik heb tot nog toe alleen m'n Zoom 508 delay-pedaaltje weggedaan.

Dat ding gebruikte ik tot een paar jaar geleden in een reggae-band om wat dub-delaytjes te kunnen doen, en lag sinds die tijd werkloos in een koffertje. Eigenlijk heb ook ik een hekel aan spullen wegdoen maar dit ding kon deel uitmaken van een voor mij leuke ruildeal.

Alesis MMT8
Mwaa wilde es wat anders en gebruikte hem amper nog...

Roland SC155
Gebruikte hem enkel nog als controller dus ook maar verkocht

Korg m1R
Tja heb al die sounds nu in me n5EX zitten... Beetje overbodig dan...

1 Soundcraft Spirit SX mixer - Vanwege uitbreiding.

2 M4U 4in/4out Midi interface - Omdat ie veel en veelste traag was en vanwege uitbreiding.

3 MC-303 - Ik had m net gekocht omdat ik dacht dattie misschien wel handig kon zijn, maar het is en blijft gewoon een
waardeloos apparaat....

En dat was geloof ik ook alles wat ik ooit verkocht heb... De mixer en mc-303 heb ik nog winst op gemaakt ook...:D

Origineel geplaatst door kareltje
de laatste 3 tja

De ProTone van Spectral audio (was ff wennen)
de JP8080 van Roland (behoeft geen uitleg!)
en 2 19"IIyama TFT schermen (beste aanwinst sinds jaren)

Kareltje

Dit klinkt meer als je laatste drie aankopen ipv verkopen....

de mijne (chronologisch):
mpc200XL (om een mpc1000 te bekostigen)
mpc1000 (om een machinedrum te bekostigen, inmiddels weer een teruggekocht :okdan: )
Waldorf micro Q (te weinig knopjes, de grote Q moet maar weer terug komen ;) )

In de afgelopen paar weken, chronologische volgorde:

Nord Rack 3

Supersynth, maar als je nauwelijks synth-geluiden in je muziek gebruikt behalve analoge bassen en analoog gefreak, dan is het 'n beetje overdreven. Ik heb nu alleen dingen die ik ook echt veel gebruik: EXS24, MPC2000XL, SE1x en Pulse (en Filterbank 2).

Akai S6000

Mega vette sampler, maar toen ik EXS24 eenmaal had stond ie stof te vergaren. In sommige opzichten is EXS24 onhandig, maar het feit dat al je samples gelijk in je logic song zitten maakt 'n hoop goed.

Mackie SR24-4

Toen ik die S6000 verkocht heb ik gelijk een Motu 828 MKII gekocht. En toen bleek ineens dat ik m'n hele mixer niet meer nodig had! Ik gebruikte 'm alleen als patchbay, om synths of samples via verschillende effecten naar logic te sturen. Dan kun je beter een echte patchbay kopen. De monitoring-functies worden perfect overgenomen door de 828, dus voor mij was de keuze simpel.

chronologisch:

ensoniq fizmo: tegekke geluiden (die ik nog wel eens mis) maar met een gigantische :stupid :r :kont: :confused: interface, dus weg ermee; heb er een emu morpheus voor in de plaats, voor minder dan de helft van het geld, en die is echt perfect; wordt veel gebruikt in mijn muziek.

mam mb33: te beperkt na een tijdje. Ik had hem wel gehoord, dus hij mocht weg. Is een protone voor in de plaats gekomen, en die heeft iets minder bass, maar veeeeel meer mogelijkheden.

akai ax73: vet en agressief geluid, en hij ziet er imho echt super uit (hoewel spartaans) maar te indirecte interface, en ik wilde een iets ronder geluid, dus er is een juno 106 voor in de plaats, die zijn waarde reeds heeft getoont.

Echt leuk om na wat dingen uitgeprobeerd te hebben er achter te komen wat prettig werkt, t.o.v de mogelijkheden die je hebt, en stukje bij beetje eenj studiootje bij elkaar te sparen die je zo veel mogelijk mogelijkheden in combinatie met zo veel mogelijk bedieningsgemak, in combinatie met niet al te onvriendelijk kijkende bankbedienden biedt:)

Novation K-Station
Klonk niet 'echt' genoeg, veel te braaf. Geruild voor een MS10 + euro's. Die MS10 klinkt lekker ranzig, daar kan ik tenminste wat mee. Zoals ik reeds elders heb gemeld: bij mijn Juno of K was ik niet bang mijn versterker op te blazen. Met mijn MS10 wel. En dat vind ik nou leuk...

Novation Bass Station
Mijn eerste synth! Klonk beter dan mijn K-Station wat bassen betreft, maar het monofone begon snel te vervelen.

Juno 106
Tja, aardige synth, heel veel lol van gehad, maar toch een beetje beperkt. Klonk me ook wat te standaard en te braaf. Toen ook nog een stem het begaf heb ik hem geruild voor een Akai AX73. Die klinkt veel goorder, is toch meer mijn smaak.

Maar ja, nu zag ik dat Mono-Poly een VX600 in de aanbieding heeft... dus misschien dat er binnenkort wel weer het een en ander de deur uitgaat...

1. Behringer DSP9024
2. Quasimidi Technox
3. Roland VA-76

En zeker geen spijt van. :)

1) Alesis Quadrasynth
Sja, had geld nodig om een Motif 7 te kopen. Heb er geen moment spijt van gehad :-)

2) Roland VS-840
Ik gebruikte 'm alleen als mixer, maar ja, dan had ie geen fantoom, dus ik heb een mackie vlz 1402 pro gekocht. Ook geen moment spijt van gehad.

3) ... yet to come.

Back