cubase 5.0

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

looper

Nieuwkomer
wanneer ik in cubase 5.0 een audiostukje een tijdje laat lopen ontstaat er na verloop van tijd een storing als of er een buffer vol zit. ook bij het stoppen van het afspelen speelt de muziek nog even verstoord door. Dit probleem had ik niet bij mijn oude VST 3.6 Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? b.v.d.

Dit heb ik ook wel vaak. Alleen niet met cubasis maar met media player. Het zit zo: Alles wat de computer doet word opgeslagen in het ram. Soms dan heeft een audio bestand (bij mp3, wav's ed. komt dit veelvuldig voor) veel ruimte nodig en neemt het dus veel in. De computer is dan bezig met het verwerken van de audio maar je hebt dan al op stop gedrukt. De computer krijgt die opdracht seconden later pas binnen en kan het dan ook uitvoeren.
Meer geheugen kopen kan helpen.

misschien helpt t als je je buffer grootte vergroot? Als die namelijk te klein is heeft dat storende en krakende geluiden tot gevolg. hoe dit in cubase gaat weet ik niet omdat ik geen cubase gebruik.

om alvast de onvermijdelijke vraag, wat gebruik je dan wel, te beantwoorden: ztracker

ik heb het probleem ook maar met deze instellingen heb ik er het minste last mee:

Memory per channel: 288 Kb
Disk block buffer size: 96 Kb

Succes!

Het rare is dat deze underrun niet voor komt in mijn oude cubase 3.65.. weet iemand waarom 5.0 deze storing wel heeft?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back