polysix in je studio

bob303vs909

Ach und Weh
Vraagje, een appraat als de polysic, die geen midi of cv/gate ingang heeft, noe sluit je die aan in je studio? gebruik je hem alleen om te sampelen?

Just a thought

Volgens mij heeeft ie een sync voor de arpeggiator en een CV voor het filter. Dus je kan wel arpeggiootjes syncen en filteren. :)
Maar ik dacht dat Korg wel weer een ander sync protocol heeft dan Roland (2x zoveel pulsen?)...

Kun je dat uitleggen hoe dat zit? syncen van arpeggiator en cv voor het filter...das abracadabra voor mij...

Origineel geplaatst door bob303vs909
Kun je dat uitleggen hoe dat zit? syncen van arpeggiator en cv voor het filter...das abracadabra voor mij...

Met de Arpeggiator Input van de Polysix kun je de Arpeggiator gelijk laten lopen met je MIDI-apparatuur m.b.v. bijvoorbeeld een MIDI to DIN Sync/Clock converter (zoals de Doepfer MSY-2 of de Boemtsjak MDS-1 :) ) Ook hebben de meeste MIDI to CV converters een clock-uitgang, waarmee je de Arpeggiator kunt syncen. Een MIDI to CV converter kun je verder gebruiken om de filters van de Polysix via MIDI aan te sturen.

Ja, maar ik las dat de poly6 een negatieve pulse nodig heeft. En dat is weer wat ingewikkelder. Je kunt hem dan niet zomaar aan een 606 of synth hangen...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ja, maar ik las dat de poly6 een negatieve pulse nodig heeft. En dat is weer wat ingewikkelder. Je kunt hem dan niet zomaar aan een 606 of synth hangen...

Op de meeste, moderne MIDI to CV en DIN Sync/Clock converters is de polariteit van de clockpulse instelbaar.

Maar, als dit, zoals op de 606, niet instelbaar is, dan kun je met een weerstand en een transistor alsnog de Polysix en andere synths met een negatieve pulse ingang aansturen. Meer info hierover is te vinden op de site van Doepfer:
http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

Het eerste wat je moet doen als je een werkende Poly 6 hebt gekocht is, deze openmaken en de conditie van de battery controleren. Beter nog deze te vervangen.
Er zijn al heel wat polyzessen overleden door een
lekkende batterij. Er zit namelijk geen bescherming omheen en dat lekkende spul vreet je hele printplaat op.

ik restaureer die borden helemaal maar er zit wel veel werk aan
als ze hebben gelekt

hebben ze niet gelekt dan is zo'n battarijtje in 45 minuten vervangen door een lithium

en nog een kwaal zijn de toetsenborden er zit namelijk veel vuil tussen en de rubbers onder de toetsen slijten ook na verloop van tijd (die reviseer ik ook )

en het belangrijkste is dat alle stemmen het doen even in de polymode en 6x de zelfde toets indrukken en als je hem toch open hebt geschroefd dan kan je het zelfs zien aan de ledjes

Back