Module kopen

Hai99

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb nu 2 jaar een synthesizer (GEM S3) en ik ben op de geluiden uitgekeken. Ik wil daarom een module kopen, maar omdat een nieuwe module vrij duur is wil ik een 2de handse kopen. Ik heb als tip gekregen om een Yamaha TG-500 of een Korg 05R/w te kopen. Heeft iemand nog andere ideeen voor een goede module met realistische geluiden die in de prijsklasse 200-300 euro ligt.

Alvast bedankt.

Bedankt,

Maar ik zoek toch een module met wat minder techno geluiden. mooie bassen, blazers, strings enz.

Maar blijf vooral doorgaan met tips geven ;)

ff als toevoeging van de technox..

hij barst van de bass geluiden, TB303 geluiden, moog geluiden etc.. van hele vette sub bassen tot hele dunne acid achtige..

Zitten ook mooie strings in en mooie pads..

Zitten mooie piano's in.. en natuulk ook veel techno achtige geluiden..

Ik heb ff niet 1.2.3. een demootje... anders kon je een beetje een idee krijgen..

JV1080,jv2080,jd990 mischien een cs6r. De jv1080 gaat tegenwoordig wel ongeveer weg voor 250a300,als je even een beetje rond zoekt.

Succes.

Absolute aanrader de CS6R, vooral in conmbinatie met een PLG150AN board ;) daarom zoek ik er nog eentje :)

Attachments

• p3070034.jpg
    p3070034.jpg
    71 KB · Bekeken: 80
Roland JV1010 misschien? Moet lukken voor 300 euro. Als je voor de hierboven genoemde JV1080 gaat, zorg dan wel dat het Session board erin zit, die heeft erg mooie strings ed.

Ik zou graag een demo'tje horen van de door jullie genoemde modules, heb ik ongeveer een idee wat het is.

JV-1010 heeft erg mooie sounds, met name de sounds van het standaard ingebouwde Session Expansionboard. Vooral piano's, strings en blazers klinken erg goed.

Demo?!
Veel leuker: nummer dat ik (op één gedubde 1 hihatsample na) volledig heb gemaakt met JV-1010: Force4. (zie ook deze thread) opm: deze mix is al behoorlijk oud!

Origineel geplaatst door Hai99
Ik zou graag een demo'tje horen van de door jullie genoemde modules, heb ik ongeveer een idee wat het is.

Demo van de Quasimidi Technox.
Volgensmij de eerst hoorbare fabrieksdemo op het :D

Ik vind de demo trouwens erg belabberd. want de technox kan veeeeel mooiere sounds weergeven...

TECHNOX DEMO

Bedankt :halleluja

Ik vind de JV-1010 song erg mooi klinken. Mooie piano. Maar ik heb ff wat info er over opgezocht, en ik vind het apparaatje er wel vrij primitief uitzien. Er zit geen display op, maar hij klinkt wel mooi.
Ik zou graag ook de wat gewonere instrumenten ervan willen horen ( ook van de andere modules). De Blazers en strings en gitaren bijv. Want ik ben iets minder geintereseerd in die electronische geluiden.
En die CS6R ligt volgens mij in een hogere prijsklasse dan 200-300 euro.

:halleluja

Origineel geplaatst door Hai99
Bedankt :halleluja

Ik vind de JV-1010 song erg mooi klinken. Mooie piano. Maar ik heb ff wat info er over opgezocht, en ik vind het apparaatje er wel vrij primitief uitzien. Er zit geen display op, maar hij klinkt wel mooi.
Ik zou graag ook de wat gewonere instrumenten ervan willen horen ( ook van de andere modules). De Blazers en strings en gitaren bijv. Want ik ben iets minder geintereseerd in die electronische geluiden.
En die CS6R ligt volgens mij in een hogere prijsklasse dan 200-300 euro.

:halleluja

Dan ga je toch voor de jv1080.

Cool plaatjes!:yamaha:

Attachments

• jv1080.jpg
    jv1080.jpg
    5,9 KB · Bekeken: 79
gitaren bijv
Die heb ik nog nooit mooi uit een module gehoord. Je mag de JV-1010 hier komen luisteren. Ik heb de C&W expansion erin, waar wel wat redelijke acoustiche gitaren in zitten, e-gitaren klinken ook hier gewoon bagger.
Laat je overigens niet door het simpele uiterlijk misleiden, er zitten gewoon vreselijk veel goede geluiden in het kastje.
Editten kan eigenlijk alleen via de pc met sounddiver. Ook zijn er wel andere eenvoudiger edit programmaatjes te vinden. Toch vind ik het persoonlijk meer een preset doosje. Aan editten heb ik me wel eens gewaagd, maar de presets overtreffen, zeker als je voor simulaties van bestaande instrumenten gaat, is moeilijk.

De JV 1010 is klein, alleen te editen via PC, maar heeft een behoorlijke hoeveelheid geluiden aan boord, voor ieder wat wils.
Maar als je een JV 1080 binnen je prijsklasse tegen kan komen is die zeker aan te raden, een wat beter geluid dan de jv1010 en meer outputs (tenminste, als dat iets uitmaakt voor je) en zeker meer edit mogelijkheden. Alleen : minder presets

Origineel geplaatst door Erazotropa
Demo van de Quasimidi Technox.
Volgensmij de eerst hoorbare fabrieksdemo op het :D

Ik vind de demo trouwens erg belabberd. want de technox kan veeeeel mooiere sounds weergeven...

TECHNOX DEMO

Hey Erazotropa,

Durf het bijna niet te vragen maar kan je die demo weer online zetten? Want er is idd geen demo van te vinden op het net. Bij voorbaat dank!

Back