midi joystick controller

ziet er idd tof uit.. zijn nog even de kosten waar ik tegenaan hik.. maar dat is zeker ook wat ik zelf in gedachten had...
ben benieuwd naar het eindresultaat!

Sprakeloos:

a04025l.JPG

check ook een www.analogsolutions.co.uk en zoek even naar de djmc!
dat is volgens mij ook wel een leuke gadget!
min om meer hetzelfde als dat diy projectje van burp toch?
maar dan wel een stuk goedkoper en makkelijker!

Hmmm, zit dit zo te lezen en kom op het volgende idee.
Eigenlijk zou je heel eenvoudig met zo'n doepfler pakket, en dan zonder die joysticks, heel eenvoudig 4 cc controllers kunnen maken. Ik bedoel dan zoiets als een pedal steel gitarist doet, dus met je knieen. Aan beide kanten van je knie een staafje aan een potmetertje, met een veertje en aanslag. Heb je beide voeten en beide handen vrij en kun je toch vier cc's bedienen . . . Moet je wel zittend spelen, maar toch.

Origineel geplaatst door chielos

Bovenstaande URL deed het (tijdelijk?) niet, deze wel: http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/
Lijkt idd op mijn projectje!
Verschil is dat ik theoretisch nog 12 controllers kan inbouwen of andere gein (lichtgevoelige weerstand bv?)

Ideetje van Bert om knieen te gebruiken lijkt me ook leuk trouwens. Ziet er live ook vast spannend uit!

Origineel geplaatst door pal
Zouden joysticks ook werken op een micro modular?

aan deze mogelijkheid zat ik ook al te denken...
(zie ook de thread over die gemodde modular keys:{ )
hopelijk, als het een beetje mee zit kan ik mijn micro volgende week ophalen!

Lijkt me dat dat best moet kunnen, een joystick met een micro... dus 2 potmeters vervangen door een joystick. Maar de behuizing van de micro laat weinig ruimte over voor iets erbij in (heb er een gehad en die ooit eens opengeschroeft om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen...) dus moet je er een nieuw kastje omheen bouwen. Ik zou dan voor een joystick-midi-controller gaan.
Of andersom: een joystick controller bouwen met ingebouwde micro!

zat meer te denken aan die djmc....
tenminste als je dan die joysticks ergens anders aan kunt koppelen dan aan de knoppen op het kastje zelf heb je eigenlijk 4 potmeters erbij, toch?
dan issie vooral voor live heeel interessant!!

Die djmc is toch ook een midi-joystick-controller, dan kan dat prima met een micro! Lijkt me (bijna ;) ) net zo tof als diy-joystick. Ja, is heerlijk voor live, helemaal mijn plan ook. Het werkt direct en intuïtief is mijn verse ervaring. Hangt natuurlijk van je patches af die je gebruikt.

Wie weet kunnen er straks speciale NM-joystick-patches worden uitgewisseld! :eureka:

Die DJMC lijkt me zeker erg handig, alleen ff omgerekend kom ik uit op € 178,- en dit is omgerekend zonder VAT
Ik vind (+/-) F 420,- wel erg veel geld voor een joystick.. hoe goed die ook is. Zou lekker zelf gaan bouwen, is nog leuk ook!

Deze thread brengt me wel op toffe ideeen :okdan:

Laatst gewijzigd:
heeft er iemand ondertussen nog alternatieven tegengekomen voor die joysticks van Doepfer ?

diegene die ze bij conrad verkopen lijkt mij enkel een kontakt door te geven ipv weerstandswaarde.

kunnen die bij Doepfer rechtstreeks besteld worden of moet dat via een winkel gebeuren ?

burp, die stick controllers van doepfer, zijn die soms van het merk ALPS ?

dit merk heeft wel van die joysticks, maar die zien er precies nog ietske anders uit dan de jouwe ( zie bijlage )

de weerstands waarden van dit onderdeel lijken mij niet ideaal voor de analoge signalen ( 10kOhm terwijl ik opzoek ben naar 50kOhm), dus hopelijk zijn er nog alternatieven ...

Attachments

• stick.jpg
    stick.jpg
    7,3 KB · Bekeken: 74
Hoe zit t nou precies met die doepfer kits? (Pocket Electronic) Is het nou echt alleen een kwestie van kit bestellen, rotarys,faders knobs etc eraan hangen en klaar? en het instellen gaat via pc? gewoon via midi of moet dat op een speciale manier geprogrammeerd worden?

Als in: ik kan een schema lezen en solderen...kan ik dan zo'n ding maken?

Thanx alvast :)

oja en het is mogelijk om een extra Pocket Electronic kit eraan te hangen dmv de midi in, maar is dit ook intern te doen, dus na de midi in het vast solderen bijv. zodat de controller opgebouwd wordt van 2 kits, dus max 32 controllers?

Laatst gewijzigd:
Ja tis zo simpel: kit bestellen, rotary's knobs, faders kopen, aan elkaar solderen (printplaat is al klaar met alles erop dus alleen draden naar je knoppen), en huppekee! Het werkt, eventueel via je PC de midi anders instellen. Het lastigste, vind ik, is alles in een mooi kastje stoppen.
En je kunt er idd via de Midi-in nog een andere aanhangen. Dit kan je natuurlijk ook vastsolderen... maar dan moet je wel zelf de connector loshalen van de print, waarom zou je? Handiger is dan om intern een midi kabeltje te leggen en een kabeltje naar de connector op het kastje, lijkt me.

Origineel geplaatst door Vlex
Hoe zit t nou precies met die doepfer kits? (Pocket Electronic) Is het nou echt alleen een kwestie van kit bestellen, rotarys,faders knobs etc eraan hangen en klaar? en het instellen gaat via pc? gewoon via midi of moet dat op een speciale manier geprogrammeerd worden?

Als in: ik kan een schema lezen en solderen...kan ik dan zo'n ding maken?

Thanx alvast :)

oja en het is mogelijk om een extra Pocket Electronic kit eraan te hangen dmv de midi in, maar is dit ook intern te doen, dus na de midi in het vast solderen bijv. zodat de controller opgebouwd wordt van 2 kits, dus max 32 controllers?

Origineel geplaatst door chielos

ik heb er dus 1 gekocht, voor bij een nord modular (te gek: pitchmodulatie en lfo speed op 1 stick en filter cutoff en resonantie op de andere - o ja: pitch op de schuif), maar de nord moest weg ivm aanschaf voyager.

de djmc (wordt niet meer gemaakt, ik weet er nog 1 te koop, bij schneider in berlijn voor 279) doe ik nu weg. heb 'm een paar weken terug na wat gepingel voor 200 gekocht bij touched by sound. dat is nu ook mijn prijs.

Back