De "post-hier-je-super-vette-allergrootste-meest-gewaardeerde-hardcore-track" thread!

Origineel geplaatst door faab
@ The Unholy,

Dit kan ik niet echt beoordelen omdat het nog een work in progress is.
De echte contouren van een track zijn nog niet zichtbaar.

Hmm...da's echte A&R lingo!

Je leert het al aardig....ervaring met A&R mannentoevallig ?

hihi..:D

Alexander - Wel een apart nummer alleen de 50 cent vocal mag harder en de kick mist wat power en past niet echt bij de rest...

@ alexander,

Sluit me voor een groot deel aan bij the unholy, maar ik voeg er nog aan toe dat de kick ook erg
rommelig klinkt en je synth geluidjes the iel zijn.
De melo is niet stoer genoeg.

Ik heb volgens mij al betere dingen van je gehoord.

Nog 1 track dan... Hier ben ik ook niet echt tevreden over maar om eerlijk te zijn heb ik nooit een nummer gemaakt waar ik 100 % tevreden mee was. Het intro is ff snel in elkaar gezet, die moet je maar wegdenken. De kick klinkt ook nog niet lekker en sommige geluiden mogen op sommige plaatsen wat harder...

Machine Gun Madness

Misschien kun je met een goede eq en loudness maximizer nog iets aan de track verbeteren. De eerste klinkt erg dun.

en kunnen we van de Headbanger ook een track verwachten? of van Dione of Catscan misschien?

Ik zal zelf volgende week als ik wat nieuws afheb posten...

Ik denk iets van: Syncussion DRM1 Vs. TR909...

@ rezonator,

Van mij i.i.g geen tracks ben met me nieuwe album bezig dus geef ik geen tracks weg.
Zowiezo post ik ze hier niet.:)

@ the unholy,

Je eigen kritiek is terecht, en naar mijn mening teveel verschillende melodietjes achter elkaar.
Er zit een heel sterk themaatje in en dat laat je 2 keer langskomen.
Concentreer je daarop en bouw de track daarom heen.
Ook vind ik het jammer dat je het machine gun madness sampletje niet wat vaker gebruikt.

Een sprong naar het verre verleden......

Een "whoops" remake called Wacky

Laatst gewijzigd:
@ kymo,

Grappig de beats en met name het hihat patroon doen me idd denken aan woops.
Als je het destijds aan bonzai had aangeboden had je misschien wel een release gehad.
Maar voor vandaag de dag is het echt wel te weinig kwaliteit.
Maar zoals gezegd wel leuk als stukkie nostalgie.

Bonzai ruled!!!:)

Origineel geplaatst door faab
@ the unholy,

Je eigen kritiek is terecht, en naar mijn mening teveel verschillende melodietjes achter elkaar.
Er zit een heel sterk themaatje in en dat laat je 2 keer langskomen.
Concentreer je daarop en bouw de track daarom heen.
Ook vind ik het jammer dat je het machine gun madness sampletje niet wat vaker gebruikt.

Mee eens ja.. Dat sampletje wil verder maar nergens tussen passen daarom wil ik het er ook uit gooien.
Het melodietje was eerst erg eentonig omdat ik er niks bij kon verzinnen, toen kwam ik op het idee om de reverse fuctie in de midi editor van cubase te gebruiken en zo kwam ik op de rest. Ik verzin er nog wel wat op...
Welk themaatje bedoel je precies??

Dit nummer heeft wel die agressie waar ik van hou in de hardcore en ik maak m ook nog wel af. Bedankt voor je advies!

Sander

Origineel geplaatst door RezonatoR
Misschien kun je met een goede eq en loudness maximizer nog iets aan de track verbeteren. De eerste klinkt erg dun.

Dit was een redelijk oude opname, die volume problemen zijn al verholpen alleen die kick doet erg vervelend, ik krijg m niet goed en toch wil ik geen andere voor dit nummer...

Thanks

en mijn ftp doet het nog steeds niet :confused:

vanavond nog maar een keer proberen

@ the unholy,

Melo na zo'n 2 min half duister half vrolijk.

heb lang nagedacht of ik dit zou posten of niet, omdat 't nog maar een heel simpel beginnetje is en ultimate leeg, maar ach waarom ook niet...kunnen jullie een beetje zien welke kant ik op wil

ingrediƫnten:
-een kick
-een verknipte breakbeat
-een verknipte stemsample
-een geluidje uit me nord rack

verder helemaal niks...wou 't nog uitwerken, doe ik misschien nog 's, maar mezelf kennende waarschijnlijk niet :P

http://members.chello.nl/ctjj/Nightstorm-AllCutUp.mp3

Hier ook van mij n opzet - poging :D

Nog niet uitgemixt. Mag ook nog wat meer oomph hebben

Origineel geplaatst door Pjotr G
Hier ook van mij n opzet - poging :D

Nog niet uitgemixt. Mag ook nog wat meer oomph hebben

42 seconden?

Ahhh wat stom dat ik deze thread gemist heb. Zit nu bij m'n vriendin waar het geluid echt beroerd is :( Als ik dus weer thuis ben ga ik ze allemaal luisteren. Mijn nummertje had ik hier al eens op het SF gepost maar benieuwd wat jullie er van vinden.

http://meerenvaart.tweakdsl.nl/music/God_the_Devil_Hell_Heaven.mp3

De stem schijnt al een keer gebruikt te zijn. Moet dat nummer nog steeds even zoeken.

Overigens alleen VST's gebruikt.

Origineel geplaatst door 4tune
De stem schijnt al een keer gebruikt te zijn. Moet dat nummer nog steeds even zoeken.

Hang er me niet aan op maar dat nummer staat op Thunderdome 1,2, of 3 en ik dacht zo uit mijn hoofd 1 en als ik me niet vergis komt het van Omar Santana.....

Hoor trouwens veel van de ''nieuwe'' generatie hardcore dus van die hevig gedetunede sounds wat vinden jullie nu van de lekkere ouwe tracks zoals Name of my DJ , Riot in NY city en Drummachine enzo ?
Persoonlijk vind ik dat namelijk nog steeds de lekkerste (begin van Thunderdome enzo)

Back