wie overtuigt mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hmmm om 23.00 ronken is niet mannelijk sweetey :D

gr. Mario

Ik vond ook heel lang synthesizer muziek geen echte muziek, maar als je wat verder graaft kom je hele mooie dingen tegen. Bij mij was het eerst Radiohead, die met synthesizer heel origineel bezig gingen, maar ook mijn favoriete band Faith No More die electronica inpasten in hun muziek. Ik ben eigenlijk drummer, en ben aan het kijken hoe ik electronica kan gebruiken bij mijn band, live. Maar ook volledig gesynthetiseerde muziek kan echt heel mooi zijn. Het is niet zo dat alle muziek uit de computer komt, en ik ben er achter gekomen dat een synthesizer moeilijker te bespelen en programmeren is dan je denkt. Ik denk vooral dat je met synthesizers niet moet proberen om er reele echte instrumenten mee na te bootsen maar het als een op zichzelf staand instrument te zien met een eigen geluid.

Ik wilde me eigenlijk niet laten verleiden tot het gebruikelijke haantjesgedrag maar het antwoord is heel simpel eigenlijk.

Electronische muziek maak je ook met de hand.

Tenminste, ik schuif ook wel eens faders met m'n voet (de luiheid zelve, onderuit liggen op m'n stoel is fijner dan opstaan), of draai aan een modulatiewiel met m'n neus (geen handen en voeten over), maar over het algemeen ros ik op toetsen (van synths en op m'n pc toetsenbord en muis), draai ik aan knoppen (op synths en m'n mengert en FX), plug ik kabels in (in m'n mengert, FX, (modulaire) synths, ) en dat allemaal met m'n (linker)

HANDEN!!!!

Overigens ben ik met electronica gaan rommelen omdat ik te lui was om een "instrument" te leren bespelen :D Misschien is dat weer een kleine relativatie voor 't een of ander...

Neem nou Ozric Tentacles, m.i. erg goede muziek die zeker ook `elektronisch` genoemd kan worden, echter voortgebracht door een complete band en wel "met de (virtuose) handen" van gitaristen, toetsenisten, drummers, bassisten, dwarsfluit etc..

het gaat erom of er gevoel in muziek zit en dat komt uit de persoon, niet uit het instrument. Dus in alle genres zijn prefab ***platen te vinden maar ook meesterwerken.

Pfff...zware kost zeg, tijd voor een biertje en wat relaxende tonen die door mijn handen uit de synth getoverd worden.

Welkom op dit forum!

Re: mmm....

Origineel geplaatst door mokkeltsie
is toch altijd wel een 'kloof' tussen de 'met de hand' muziek makers en de mensen die het met computers doen en co...ik hoor heel vaak 'vieze kutherrie' vanaf beide kanten.

Vandaar...

Uiteindelijk bepaalt een ieder voor zichzelf wat hij/zij wel of niet "K*T muziek" vindt. Dat is er altijd geweest en zal altijd zo blijven. Ik vermoed dat de klassieke componisten elkaar ook afkraakten.

Elektronica is tegenwoordig verweven in alle muziek. Of dat nu versterking (een zanger kan met een bepaalde mikrofoon mooier voor de dag komen) of het geluid elektronisch nabewerken is.

In alle cd opnames zit zoveel electronica dat er van natuurgetrouwe weergave nauwelijks sprake is. In klassieke opnames zitten de meeste knippen. Ongeveer 400 stuks per cd.

Een persoon die akoestische gitaar speelt kan een hekel hebben aan een eletrische gitaarsound. Wanneer Brian May harmonischen laat toevoegen via een effect apparaat dan is dit ook een elektronische toevoeging op zijn spel.

Personen die met synthesizers spelen benaderen muziek iets meer van de "technische kant" heb ik het idee. De klank lijkt bijvoorbeeld belangrijker dan het spel.

Wat betreft het knip en plakwerk, kunnen bijv. gitaristen die niet zo goed kunnen spelen met huidige computertechnieken (multitrack) toch een track maken zonder fouten. Iemand hoeft dus niet de sterren van de hemel te spelen.

Daarbij komt ook dat synthesizer muziek het meest vernieuwende is geweest in de laatste 30 jaar van de "pop muziek"
Neem "Electric light orchestra", Queen (anaother one bites the dust), U2 (POP) etc.

Eigenlijk is muziek onder 1 noemer samen te brengen en dat is naar mijn mening "het denken/gevoel omzetten tot een creatief proces dat muziek heet" Dat is het voornaamste. Hoe dit tot stand komt doet er niet zo toe.

Verder houden mensen van "hokjes". De 1 vind dit leuk en de ander dat. Zou dit niet zo zijn, dan zou muziek te algemeen worden en bij iedereen een zelfde gevoel kunnen opwekken. De 1 gaat janken bij Frans Bauer en de ander bij Tiesto. Dat janken kan een mooi gevoel zijn, maar ook een gevoel van "wat een afgrijselijke muziek", dan wordt het meer symbolisch janken.

Kijk dat is nou het leuke van muziek:D :D :D

Waarom zou ik je uberhaupt moeten overtuigen. Als jij gewoon niet overtuigt ben van electronische muziek dan blijf je toch lekker doorgaan met de dingen die je wel overtuigen. Tenzij je niet overtuigt bent van je eigen keuze.

Re: wie overtuigt mij?

Daarom een taak aan jullie allemaal: overtuig mij dat electronische muziek ook échte muziek is!

Zoals hier al vaak gezegd is:

Het is de kok die het hem doet, niet de keuken...

r.5

Zowel muziek gemaakt met computers/synthesizers als met hand bespeelde instrumenten zoals gitaren etc kan ik erg waarderen. Een combinatie van beiden wordt tot op de dag van vandaag in bands toegepast. Maar luister ook nog eens goed naar diverse oudere albums van bv. Pink Floyd, een van de eerste bands die gitaren combineerde met analoge synthesizers en sequencers, de combinatie klinkt mij vandaag de dag nog steeds erg vet in de oren. En wat dacht je van een electronisch orgel gecombineerd met een binson echorec ? (dat gele apparaat ja) VEEEEET! Kortom het maakt eigenlijk niet uit hoe je je muziek maakt electronisch/akoestisch of beiden als je er maar iets teweeg mee brengt dan is het goed!

Das toch best wijze taal voor iemand die tot nu toe hardcore techno produkties op zijn naam heeft staan:D :D :D :D

Wow wow wow, overtuigd zijn....

ikke ook blij zijn ik mijn handen heb, ikke kanne al mijne muzikale fantasieën dan omzetten door te pielen aan men synthèsofielen, klanken genereren door ze aldaar te boetseren en het beeld word gebakken tot geluid.
Zin in een broodje pikant? Ik krijg er iedere keer grote dorst van...:mega:

:doei:

ik vind dit wel een erg vreemde introductie.
Waarom moeten wij ons bij jouw bewijzen??? Jij wil lid worden, graag of niet.
En dat je overduidelijk ligt te schermen met het feit dat je vrouw zou zijn is wel erg verdacht. Ik heb hier sterk de indruk dat hier iemand met ZIJN "vrouwelijke charmes"probeert om de aandacht te trekken.
Zou ik het mis hebben: Welkom Mokkeltsie.
En waneer dit forum niet genoeg "met de hand" zou zijn, pech gehad. Dan zoek maar verder.

Rustig maar mensen!

Tis een vriendin van me die gewoon nieuwsgierig is en zich even op opgewekte en enthousiaste wijze trachtte voor te stellen.
Ze is heus geïnteresseerd in onze manier van muziek maken maar had idd bepaalde opmerkingen beter iets anders kunnen verwoorden dan gebeurd is.

ik doe tegenwoordig niet veel meer met de hand, maar muziek wil der maar niet uitkomen. ik zal het straks nog eens proberen. :D

Re: jeuh!

Re: jeuh!

...Maar nu luister ik vooral veel naar drum 'n bass...jeeeuuuhhh...

Whoa, vrouwen die aan dnb doen zijn stoer! (ja echt waar) :halleluja

Leuk kapsel trouwens...luister je ook Ladytron? :)

Ow en nog even on topic:
Goede muziek is goede muziek, waar je het ook mee maakt. En goede muziek maken is leuk. En knopjes zijn ook leuk. Laat dat nou te combineren zijn :z

Laatst gewijzigd:

is toch altijd wel een 'kloof' tussen de 'met de hand' muziek makers en de mensen die het met computers doen en co...ik hoor heel vaak 'vieze kutherrie' vanaf beide kanten.

Er zijn hier nog wel meer kloven hoor:

Analoog vs Digitaal
Software vs Hardware
Apple vs PC

Roep hier maar eens dat digitale softsynths op PC klote klinken... Reactie gegarandeerd!

Voor de rest trekken wij ons van die proletariërs die nog met de hand werken niet veel aan hoor. :D

Nog eentje: Behringer vs kwaliteit (insiders joke)

r.5

Re: Re: mmm....

Re: Re: mmm....

Origineel geplaatst door r.5
Nog eentje: Behringer vs kwaliteit (insiders joke)

r.5

Behringer is kwantiteit (gezien de prijs):D

Re: Re: Re: mmm....

Re: Re: Re: mmm....

Origineel geplaatst door Catalunya
Behringer is kwantiteit (gezien de prijs):D

En daar gaan we al, HAP! :D

Topicstarter : Leuk dat je er bij komt, overigens! Maar heb je al ergens werk te hoor?

Re: tsja

Re: tsja

ik ga us ff lekker ronken dan (kijk..das mannelijk ey?!)

daggg

Wendy Carlos had ook mannelijke trekjes.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Fatar
ik doe tegenwoordig niet veel meer met de hand

Ik wel, krijg je als je geen vriendin hebt...... ;)

Opmerkelijk dat een vrouw die pretendeert zich open op te stellen, die zich van alle chichés wil ontdoen zichzelf mokkeltsie noemt, zich vervolgens lichtelijk spottend uitlaat over man versus vrouw en daarmee dus verschillen erkent en dan ook nog als kersje op het slagroom een domme vraag deponeert. Mij heb je niet overtuigd, vooralsnog.
Als je even had nagedacht over wat 'muziek' nu werkelijk is voordat je over electronische 'boem boem' muziek sprak en je in alle geheim ontluikende liefde voor drum 'n' bass met ons deelde had je het antwoord zelf kunnen geven. Maar soit, ik zal je een handje helpen.

Muzikanten maken muziek. Het proces zelf is dus nog geen muziek, alleen wat eruit voortvloeit is dat.

De mitsen en maren bedenk je zelf maar. Mokkeltsie... Ik zou bijna denken dat we hier met een 'troll' van doen hebben, met een man die zich voordoet als een vrouw. Of met een vrouw met ballen, mij om het even, ik ben van weinig dingen onder de indruk. Hoewel... een mij toegestuurd doosje zelfgebakken koekjes, dat zou wel indrukwekkend zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back